Traner
Fra : Michael Hasberg

Dato : 28-03-05 12:16

ca 20 stk. set her i Greve Nord - fløj i NØ retning

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 15:56

"Michael Hasberg" <mha1953@hotmail.com> wrote in message
> ca 20 stk. set her i Greve Nord - fløj i NØ retning

Måske de samme jeg så over Knardrup ved 16.30 tiden - 24 stk.
Et billede på dk.binaer.

Alf

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-03-05 19:07

Michael Hasberg skrev:
> ca 20 stk. set her i Greve Nord - fløj i NØ retning

Kl. 19.55 ca. 50-55 stk. set her i Ålsgårde. De kom fra sydvest/vest
og fløj ud over Øresund i retning mod Sverige. Den store 'V'-formation
ændrede form flere gange, inden det gik ud over vandet.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-03-05 16:19

Herluf Holdt, 3140 skrev:

[mandag den 28. marts]
> Kl. 19.55 ca. 50-55 stk. set her i Ålsgårde. De kom fra sydvest/vest
> og fløj ud over Øresund i retning mod Sverige. Den store 'V'-formation
> ændrede form flere gange, inden det gik ud over vandet.

I dag, torsdag den 31. marts, kl. 17.10: ca. 100 traner på vej ud
over Øresund mod Sverige, set her i Ålsgårde.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 19:16

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> I dag, torsdag den 31. marts, kl. 17.10: ca. 100 traner på vej ud
> over Øresund mod Sverige, set her i Ålsgårde.

Mens jeg sad og læste ovenstående - så råbes der fra terrassen af kone og
børn: Tranealarm!

50 traner på vej mod NV over Hestetangshusene kl. 20.13!
For mørkt til fotografering desværre.

Mvh Alf

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-03-05 20:06

On Thu, 31 Mar 2005 20:16:16 +0200, A. Blume wrote:

> [...]
> børn: Tranealarm!
>
> 50 traner på vej mod NV over Hestetangshusene kl. 20.13!

Her er et mere af nogle traner.
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1490289&forward=user
taget igår over København. Det er ikke mit der har taget det. Bor i Hobro.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Lotte Sylvan

Dato : 01-04-05 07:32

Hej Alf
Kunne lyde som flokken der passerede over mit hus (nord for Slagelse)
omkring kl.18.30-19.00. Havde ikke ur på så det er et gæt.

Lotte

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 11:15

Jeg smider lige et par billeder fra i går på news.dk.binaer af aktiviteterne
i luften over Farum i går. Traner (svaner?) og balloner.

Alf

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 01-04-05 12:11

A. Blume wrote:
> Jeg smider lige et par billeder fra i går på news.dk.binaer af
> aktiviteterne i luften over Farum i går. Traner (svaner?) og
> balloner.
>
> Alf

Ja traner er et i hvert fald ikke, jeg tror mere det er
sangsvaner.
Læg mærke til at traner som regel flyver i brede bånd, altså i
V-formation.
De her svaner ligger lige i r.... på hinanden.

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 13:48

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> Læg mærke til at traner som regel flyver i brede bånd, altså i
> V-formation.
> De her svaner ligger lige i r.... på hinanden.

Du har sikkert ret.
Men i dag var der ingen tvivl - hverken lydmæssigt eller andet.
Se dk.binaer.

Det ser sjovt ud når de udnytter termikken og der kommer ord i formationen.
Når de er i "boblen" så er det hver mand (trane) for sig selv - så samles
formationen bagefter - denne gan blev den midlertidigt til tp formationer .
.. .
Fotos Farum 14.42-43.

Mvh Alf Blume

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 01-04-05 16:38

On Fri, 1 Apr 2005 14:47:34 +0200, A. Blume wrote:

> [...]
> formationen bagefter - denne gan blev den midlertidigt til tp formationer .

Har du ikke nogle billeder hvor man kan se at det er traner og ikke bare
nogle små sorte prikker.

Ok. Prikker er måske lidt hårdt sagt, men for mig at se er det bare en
fugl langt væk der ikke har meget med en trane at være. Du skulle selv
tage med ballonen op og få nogle gode billeder af dem.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 16:56

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote in message
> [...]
> fugl langt væk der ikke har meget med en trane at være. Du skulle selv
> tage med ballonen op og få nogle gode billeder af dem.

Det må referere til svanebillederne fra i går - det er ikke kunstværker, men
dokumentation.
Billederne fra i dag må du kunne se er traner, eller har Synoptik nogle gode
tilbud for tiden

Alf

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 01-04-05 17:36

"A. Blume"

> Billederne fra i dag må du kunne se er traner, eller har Synoptik nogle
> gode
> tilbud for tiden

Det er traner Alf. Ingen tvivl om det.

Jeg har en gang set dem på efterårstræk over Vejlerne i Thy. De er ikke til
at tage fejl af.

- Jensby

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 01-04-05 18:05

On Fri, 1 Apr 2005 17:56:04 +0200, A. Blume wrote:

> "Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote in message

> Det må referere til svanebillederne fra i går - det er ikke kunstværker, men
> dokumentation.

Nej der er dem fra idag.

> Billederne fra i dag må du kunne se er traner, eller har Synoptik nogle gode
> tilbud for tiden
>
> Alf

Selvfølgelig er det traner. Ingen tvivl om det. Jeg var bare lidt hård.
Jeg er ikke så fugletosset, men jeg kan godt lide at tage fotos af fugle.

Men jeg synes bare at de ikke viser noget særligt andet end traner på
afstand. Jeg vil hellere se et kanon godt foto af en trane end end 20 med
20 på. Hvis du ser på det foto jeg linkede til tidligere så der du et jeg
synes er godt og viser noget.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 23:39

> [...]
> 20 på. Hvis du ser på det foto jeg linkede til tidligere så der du et jeg

Jamen så lad være at se - jeg dokumenterer her, det handler om ornitologi
ikke skønfotografi.
Men ellers så se her:
http://groups.msn.com/erfaringsgruppe-habitatsdirektiv/forrinordsjlland.msnw

Mvh Alf

Fra : Thomas H. Larsen

Dato : 31-03-05 21:03

Var på øresund og fiske i dag. Så flere tranetræk på op til ca. 100 stk, alt
i alt flere hundrede i løbet af dagen på vej mod nordøst ind mod Landskrona
området.

Thomas