Dynastarter ladeproblem
Fra : Niels

Dato : 28-03-05 09:33

Min dynastarter lader ikke før motoren får lidt omdrejninger hvad kan der
være galt? er det kullene eller relæet, eller måske noget helt andet? den
sidder på en BUKH DV 10
Niels

Fra : Steen Andreasen

Dato : 28-03-05 09:50

Er du sikker på at den skal lade når kører i tomgang?
Steen

Fra : Niels

Dato : 28-03-05 10:35

ladelampen lyser det gjorde den ikke da jeg fik den så der er et eller andet
galt vil jeg mene
Niels

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-03-05 12:27

> [...]

> være galt? er det kullene eller relæet, eller måske noget helt andet? den

Det er meget normalt, både en generator eller dynamo skal op i omdrejninger,
før den begynder at lade. Evt kan du sætte en ekstra lampe i ladelampen, så
den trækker lidt mere strøm. På den måde har laderelæet nemmere ved at åbne.

Men selv om din ladelampe ikke lyser ved små omdrejninger, så er det
alligevel ikke sikkert, at den lader noget nævneværdigt. En dynastarter er
ikke verdens mest effektive lader.

Claus

--
EDB-bord til salg!