HJÆLP: Tæve kan ikke holde balancen!
Fra : Henrik Juul

Dato : 27-03-05 19:06

Vores 8½ år gamle labrador/hønsehund tæve er her til aften
(2005-03-27) spontant begyndt at være utroligt dårligt til bens.
Hun virker nærmest som om hun er på den medicin, vi plejer at give
hende nytårsaften.
Udover at miste balancen, når hun forsøger at gå, virker hun rimeligt
glad.
Hvad kan der være galt???

Mvh
Henrik
Henrik Juul
henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 19:19

"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en

> Udover at miste balancen, når hun forsøger at gå, virker hun rimeligt
> glad.
> Hvad kan der være galt???

Har hunden dårlig mave ? Savler den ? Kaster den op eller er det kun
balancen det er galt med ?
Har desværre ingen gode bud på, hvad der kan være galt, men det lyder ikke
godt, så prøv at kontakt en dyrlæge. Det er nok en god ide, at få det
undersøgt med det samme.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : fam. Ager

Dato : 27-03-05 19:22

"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
meddelelse news:3btd41h5ecbu9p2cv8b5rapjbi2v9e8thl@4ax.com...
> [...]
> hende nytårsaften.
> Udover at miste balancen, når hun forsøger at gå, virker hun rimeligt

----------------------------

Det kan være en blodprop, en hjerneblødning, en svulst i hovedet...
prøv at søg lidt længere nede i trådene, der står om boxeren Gizmo....
det lyder lidt som det han har fået..
men håber da ikke det er så slemt, kan hun have spist noget giftigt?, for
det kan også give ballanceproblemer.

håber på det bedste!!
mvh. marie

Fra : fam. Ager

Dato : 27-03-05 19:24

tråden om gizmo hedder "hjælp"...
mvh. marie

Fra : qfha

Dato : 27-03-05 21:55

Det kan være mange ting som allerede er nævnt i tråden, men jeg vil
gerne tilføje endnu en ting. Det kan være kalkmangel, som oftest ses det
hos tæver som har hvalpe, men jeg har også haft en tæve, som af og til
kom i underskud med kalk og det udartede på samme måde som du nævner.
Blot endnu et bud. det er jo nemt lige at give hende et lille tilskud af
kalk, og du vil se næsten øjeblikkelig om det virker.

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Juul

Dato : 28-03-05 07:31

Mange tak for de svar, som allerede er kommet.
Umiddelbart efter, jeg havde skrevet indlægget, kastede vore hund så
op. Jeg ringede til dyrlægevagten, som ønskede at se hunden med det
samme.
Da vi ankom var hunden allerede i bedring, men dinglede stadigvæk
rundt. Hun blev undersøgt indgående uden at nogen nøjagtig diagnose
kunne stilles. Dog fandt dyrlægen rester af sand i endetarmen (vores
hund har tilsyneladende en kærlighed for sand) og det kunne ikke
udelukkes, at der kan have været noget i sandet, som har fremkaldt en
forgiftning; alger eller andet. Hunden fik et skud antibiotika.

Med venlig hilsen
Henrik

Fra : Marianne

Dato : 28-03-05 09:40

"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
meddelelse news:vo8f4156ugseluk5212bttruq0mbibq8rs@4ax.com...
> [...]
> udelukkes, at der kan have været noget i sandet, som har fremkaldt en
> forgiftning; alger eller andet. Hunden fik et skud antibiotika.

Hej Henrik

Er ørerne blevet undersøgt? Vi havde en han hund der lige pludselig begyndte
at gå i ring og dingle rundt samt kaste op. Det viste sig at være mellemøre
betændelse der havde påvirket balancenerven.

God bedring til hende.

Hilsen
Marianne