Nyhedsbrev, bekræftelse på tilmelding?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-03-05 11:08

Nogen husker sikkert med rædsel tråden "Nyhedsbrev, tilmelding og
udsendelse?" og mine ultra-begyndervanskeligheder.

Jeg kan hilse at sige, at jeg nu har fået en simpel database til at
virke på serveren og kan få et output vist i min browser. Da jeg ikke
vidste hvad jeg skulle spørge om i denne gruppe, kan det jo ikke undre
at jeg fik en del diffuse svar, men der var alligevel guldkorn imellem
og ved at bruge den indvendige side af hovedet, samt at afprøve
forskellige muligheder, fik jeg noget strikket sammen.

Nu mangler jeg så at finde et script, hvor brugeren kan tilmelde sig
nyhedsmails. Det skal være sådan, at brugeren får tilsendt en mail og
bekræfte sin tilmelding.

Jeg har Googlet forgæves, men bruger nok ikke de rigtige søgeord. Er
der nogen der kan henvise mig til et sted, hvor jeg kan hente en kopi
af en sådan funktion?

Venlig hilsen og foreløbig tak for al hjælp
Kurt Hansen

Fra : Knut Nordal

Dato : 27-03-05 20:26

Kurt Hansen skrev:
> [...]
> af en sådan funktion?
>
> Venlig hilsen og foreløbig tak for al hjælp
Det ligger en ferdig pakke hos Webinsta http://www.webinsta.com/ som er
et komplett nyhetssystem hvor personer kan melde seg inn og motta
nyhetsbrev og i tilegg så er det gratis.

Kan dette være noe for deg?

Knut

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-03-05 07:36

Den Sun, 27 Mar 2005 21:26:25 +0200, skrev Knut Nordal:

> [...]
>et komplett nyhetssystem hvor personer kan melde seg inn og motta
>nyhetsbrev og i tilegg så er det gratis.

Knut, du er en prægtig gut. Der ser ud som det jeg skal bruge. Det er
ganske vist ikke baseret på en database, men rækker helt sikkert til
mit behov.

Nu skal det blive spændende om jeg kan få det til at virke. Mit første
problem er allerede opstået, nemlig at gøre visse filer på serveren
skrivbare (se anden tråd).

Tusen takk

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-03-05 08:45

Den Mon, 28 Mar 2005 08:35:44 +0200, skrev Kurt Hansen:

>Knut, du er en prægtig gut. Der ser ud som det jeg skal bruge. Det er
>ganske vist ikke baseret på en database, men rækker helt sikkert til
>mit behov.

Tsk, tsk, jeg skulle ikke have udtalt mig før jeg havde installeret
det. Den BRUGER faktisk en database. Nå, anyway... jeg HAR fået det
til at fungere, så nu skal jeg bare have det integreret på
hjemmesiden.

>Nu skal det blive spændende om jeg kan få det til at virke. Mit første
>problem er allerede opstået, nemlig at gøre visse filer på serveren
>skrivbare (se anden tråd).

Også dette problem er løst. Hu hej hvor det går )

Endnu engang takk

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Knut Nordal

Dato : 28-03-05 08:51

Kurt Hansen skrev:

> [...]
>
> Nu skal det blive spændende om jeg kan få det til at virke. Mit første
> problem er allerede opstået, nemlig at gøre visse filer på serveren

Hei og takk for den
Den brukes mot database, og den godkjenner flere typer databaser.
Selv kjører jeg noen forsøk mot MySql og det fungerer utmerket
Når dette skal installeres så pass på at alle filer er skrivbare
(cmod777)og at databasen har et navn som du legger inn i installasjonen,
tabellenne blir opprettet av skriptet. start opp index.php og følg
installerings veiviseren.

Knut

Fra : Knut Nordal

Dato : 28-03-05 08:52

Knut Nordal skrev:

> [...]
> (cmod777)og at databasen har et navn som du legger inn i installasjonen,
> tabellenne blir opprettet av skriptet. start opp index.php og følg

Okidoki da var forklaringen min unødvendig