Mysterie...
Fra : John Drage Thomsen

Dato : 26-03-05 13:49

Jeg har lidt af et mysterie fra Odense

St. Knuds kirkebog 1804 24 Marts Hans Peder Hansen dagleier uden for
Vesterport og kone Christiane Madsdatter - datter Maren.

Men hvor kom de fra og hvor forsvandt de siden hen? For de er ikke i
FT 1801 i Odense.

Kan det tænkes, at det dér med dagleier måske er resultat af
arbejdsløshed?

Venligst
John

Fra : Henrik B

Dato : 28-03-05 16:15

John Drage Thomsen <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote in message news:<c4i84159jjlshp6rdt5eliit1edksj5ned@4ax.com>...
> [...]
> Vesterport og kone Christiane Madsdatter - datter Maren.
>
> Men hvor kom de fra og hvor forsvandt de siden hen? For de er ikke i

Hej,

Jeg har fundet en vielse i Vedtofte, Odense Amt, som passer fint på dette par:

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0

HANS PETER HANSEN
Spouse:    CRISTIANE MADSDR
Marriage:
03 OCT 1801    Vedtofte, Odense, Denmark

Måske boede de i Tommerup i 1802:

IGI Individual Record    FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0

ANE MARGRETHE HANSEN
Christening:
29 AUG 1802    Tommerup, Odense, Denmark
Parents:
Father:    HANS PETER HANSEN
Mother:    CHRISTIANE MADSDR

Mvh Henrik Brandt

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 05-04-05 11:43

On 28 Mar 2005 07:15:19 -0800, henrik@despammed.com (Henrik B) wrote:

> [...]
>
>ANE MARGRETHE HANSEN
>Christening:
>29 AUG 1802    Tommerup, Odense, Denmark

Tusind tak, Henrik

Tilsyneladende - og pudsigt nok - opholder måske dette par sig i
Vedtofte, da der netop optræder et par dér i FT 1801.

Blot benævnes manden faktisk Brandt......!!! som husmand med jord og
skomager.

Men vi må se at komme til KB i Vedtofte og se, hvad der mere står i
"originalen".

Det er altid vanvittigt spændende, når der pludselig "går hul på
bylden" et eller andet sted i ens slægtsforskning.

Gennem en hel del år har jeg nemlig jagtet den Maren, der fødtes i
1804 i Odense.

Venligst
John