dominans
Fra : MGA

Dato : 26-03-05 09:21

Hej gruppe!

Som sagt fik vi Mare hjem igår - 850 gram og farvet som en rottweiler.

Vi synes dog Kali er ufatteligt dominerende, følger efter Mare hele tiden,
det ligner nærmest mandsopdækning, hun slår hende oven i hovedet med
poterne, ikke hårdt, men ofte, stiller sig ind foran hende når hun vil på
opdagelse, og knurrer af hende når vi tager hende op.

Er det almindelig søskende jalousi eller skal vi gribe ind?

Hun er helt tydeligt sur på os, hun gider ikke nus og hun lægger sig ikke
sammen med os i sengen.

Og tro mig, vi giver Kali masser af opmærksomhed

Håber i har et par gode råd eller beroligende ord...

Mette

Fra : Nana Sørensen

Dato : 26-03-05 13:06

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen med os i sengen.
>
> Og tro mig, vi giver Kali masser af opmærksomhed
>
> Håber i har et par gode råd eller beroligende ord...

Hejsa....

Lige da vi fik Baby gravede Peanut også i hende. Hun HADEDE ham i starten.
LOL Hn puffede også til hende med snuden hårdt og puffede med poterne.Det
var dog hende der knurrede af ham, han var bare så glad for hende, men hun
syntes han var for vild. Bare rolig... Det går over....
Lad dem finde ud af det selv, men sørg for at hvalpen får fred til at sove
af og til. Stop dem kun, hvis de er ved at skade hinanden, eller at hvalpen
trænger til at sove. Det skal nok gå... De skal lige finde ud af hvad
hinanden er for nogen, og hvem der bestemmer.

Mvh. Nana (Hvis hunde nu elsker hinanden og netop nu ligger i sofaen og
putter sammen) (Det skal nok gå)

Fra : MGA

Dato : 26-03-05 14:03

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad hinanden er for nogen, og hvem der bestemmer.
>
> Mvh. Nana (Hvis hunde nu elsker hinanden og netop nu ligger i sofaen og

Tak Nana

Men siden jeg skrev min post er der sket ting og sager - de tumler lige nu
rundt på gulvet og Mare angriber Kali uforfærdet, hopper op på hende og
bider i hende - og Kali lægger sig på ryggen og leger underdanig. Hun deler
sin mad med hende, opfordrer hende til leg med pivedyr og er holdt op med at
reagerer så kraftigt når vi tager Mare op.
Jeg er ikke i tvivl om at de snart vil sove sammen.

Thomas og jeg står i iagttager dem med glædestårer i øjnene - de er bare
alt, alt for søde!!!

Mange hilsner

Mette

Fra : Coppi

Dato : 26-03-05 14:07

Hej

Det går over, bare rolig.

Men som skrevet før, lad dem selv finde ud af det, grib kun ind hvis det
bliver for voldsomt.

Coppi var meget interesseret i Andrea til at begynde med, men alligevel gad
han hende ikke.

Nu er der gået 14 dage og tingene begynder at falde i hak, han har fundet ud
af, at hun kan bruges til, at lege med og hun beundrer ham grænseløst og vil
gerne efterligne.

Men hun fik et par hårde ture i starten, uden at vi blandede os. Han er
faktisk den hun har mest respekt for her i huset.

coppi