Sigfus ser muppet show
Fra : JKrigslund

Dato : 25-03-05 18:22

Forleden aften så vi muppet show på video. Der var en scene hvor der var en
stor brun monster muppet med gule øjne og sorte pupiller. Den fik Sigfus
(Newf 14 mdr) til at knurre.

Sigfus har nogle gange vist interesse for fjernsynet når der var dyr, men
jeg har altid troet det var lyden. Men her var der blot tale om en sang.

Og her kommer så spørgsmålet. Tror i Sigfus forstår engelsk eller læser han
teksterne?

/Jesper

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 17:40

> Og her kommer så spørgsmålet. Tror i Sigfus forstår engelsk eller læser
> han
> teksterne?

Du glemte en spøgende smiley, tror jeg... Eller håber jeg.

Fra : zuss

Dato : 29-03-05 22:00

Min forældres hund reagere på dyr i tv´et. Det kan være alt lige fra
heste, katte og andre hunde. Fx så vi Baby -den kække gris, forleden.
Hunden gik flere gange "amork"! Knurre, gø´er og rejser børster. Løber
hen foran skærmen m.m. Jeg tror at det er lyden og billedet på tv´et,
som den reagere på. Ikke om det er engelsk el dansk.

Det kan også være en "vane". Vi som ejere synes jo det er lidt sjovt
og opfordre muligvis hunden til det.

Hvem ved???

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-03-05 22:41

> [...]
> hen foran skærmen m.m. Jeg tror at det er lyden og billedet på tv´et,
> som den reagere på. Ikke om det er engelsk el dansk.

Helt enig. Mit kæledyr reagerer da også på billeder og lyde fra fjernsynet.
Jeg blev bare chokeret over, at personen funderede over om den kunne læse
eller forstå engelsk...

Fra : Annie

Dato : 31-03-05 21:14

Min hund er en rigtig super fredelig Cavalier der kun gør og knurrer
af fejekoste og andre virkeligt farlige ting , normalt reagerer hun
heller ikke på fjernsynet. Før på valgaftenen for måneder siden hvor
Lykketoft gav sig til at synge! Nøj, hvor blev Mille forskrækket - og
vi har ellers slet ikke diskuteret politik før

Fra : Zanne

Dato : 31-03-05 16:25

Hej Jesper
Dejligt at høre at det ikke kun er min ene (af 2) Westi'er der er
"små-skør"
for hun både ser og hører TV.
Faktisk er vi ved at få "pip" af hende for, hun gøer og vil lege med alle
dyr
(også tøjdyr og tegnefilmsdyr) på TV ? Også selvom vi tager lyden af ?

Især er det træls for der er mange dyr med i reklamer på TV og vi må
straks skrue væk for hun, er bare på dupperne. Hun kan genkende
reklamernes start melodi eller stemmer og kommer gerne farende inde
fra et andet værelse for at "lege og angribe" fjernsynet så det er lige
ved
at vælte.

Jeg fatter bare ikke HVORFRA hun ved at f.eks en slange, en sæl, giraf
eller
andre dyr hun aldrig har set i virkeligheden er et dyr? Mit gæt er at hun

have været dyrepasser i hendes tidligere liv ??

Er der nogen der har gode råd til at, få hende til at STOPPE ? - hun ER
stimuleret og aktiveret i hverdagen, bl.a med gode gå-ture og leg med
hendes
"lille-bror" de 2 hunde leger skønt sammen.... Men hun er altså ret
træls......
Knuzz

Sanne

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk