Vær forsigtig med at tro på psykologer
Fra : Bent Jensen

Dato : 25-03-05 14:22

Jeg synes, man kan se på artiklen:

»Far får erstatning for psykologanklager om misbrug«

at man skal være forsigtig med at tro for meget på psykologer.

Bent

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-03-05 19:52

> Jeg synes, man kan se på artiklen:

> »Far får erstatning for psykologanklager om misbrug«
>
> at man skal være forsigtig med at tro for meget på psykologer.

"Man" i dette tilfælde må være det offentlige. Faderen som blev dømt har jo
naturligvis ikke troet på psykologen. Men der må have været andre ting end
psykologens formodninger som har været med til at dømme faderen. Psykologens
vurderinger alene bør ikke være nok til at "fælde" en tiltalt?

Mvh

Emil

Fra : Brian k

Dato : 26-03-05 00:29

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> andre ting end psykologens formodninger som har været med til at
> dømme faderen. Psykologens vurderinger alene bør ikke være nok til at

Hej

Du har meget at lære omkring disse sager!

Dommeren siger "det var ikke mig -jeg fulgte blot den SAGKYNDIGES vurdering"
og Psykologen siger "det var ikke mig -jeg er ikke dommer -jeg har blot
belyst sagen"

Hvorfor skulle retten bruge 35.000 - 150.000 kr på en undersøgelse og ikke
følge resultatet?

999 ud af 1000 gange, følger dommeren den sagkyndiges vurdering!

Det har man i Norge fundet ud af er katastrofalt og blot det sidste år er
der dukket flere og flere sager op hvor psykologerne "har taget fejl" (der
var nogen der begyndte at "rode i sagerne og pludslig poppede ligene op til
overfladen")

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-03-05 08:26

> Du har meget at lære omkring disse sager!
>
> Dommeren siger "det var ikke mig -jeg fulgte blot den SAGKYNDIGES
> vurdering" og Psykologen siger "det var ikke mig -jeg er ikke dommer -jeg
> har blot belyst sagen"

Folk er blevet bange for at stå ved hvad de siger og mener

> Hvorfor skulle retten bruge 35.000 - 150.000 kr på en undersøgelse og ikke
> følge resultatet?
>
> 999 ud af 1000 gange, følger dommeren den sagkyndiges vurdering!

Naturligvis skal dommeren følge den sagkyndiges vurdering, men alle de
andres meninger skal jo også høres. Moderen/familiens, pædagoger, lærere,
kommunens sagsbehandler og andre professionelle har vel også en mening. Hvis
psykologens vurdering ikke harmonerer med de andres observationer, ja så må
dommeren overveje at bede om en ny psykolog test udført af en anden
psykolog, så man har to uafhændige psykolog rapporter. Men det koster måske
for meget for samfundet!?

> [...]
> var nogen der begyndte at "rode i sagerne og pludslig poppede ligene op

Aha, det er altså ikke mig som har meget at lære, men "systemet"

Mvh

Emil

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-03-05 08:15

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> at man skal være forsigtig med at tro for meget på psykologer.

Det handler jo ikke om, at man skal være forsigtig med at tro på psykologer.
Det gælder i det hele taget og for alle faggrupper uden undtagelse, at de
kan tage fejl. Så uanset du er hos psykologen. lægen, frisøren eller
pølsemanden, er der altid mulighed for, at de pågældende kommer med forkerte
oplysninger.

Håber ikke for dig, at det først er nu, du er blevet klar over, at fagfolk
(og vi andre) kan tage fejl. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : David T. Metz

Dato : 29-03-05 14:08

Bent Jensen wrote:
> Jeg synes, man kan se på artiklen:

> »Far får erstatning for psykologanklager om misbrug«
>
> at man skal være forsigtig med at tro for meget på psykologer.

Du trænger til briller.

David

Fra : Brian k

Dato : 29-03-05 16:10

David T. Metz wrote:

> Du trænger til briller.

Hej

Den må du lige uddybe

mvh
brian

Fra : David T. Metz

Dato : 30-03-05 09:03

Brian k wrote:

> Hej
>
> Den må du lige uddybe

En svale gør ingen sommer.

David

Fra : Brian k

Dato : 30-03-05 23:51

David T. Metz wrote:

> En svale gør ingen sommer.

Hvis du holder fag bladet "psykolog nyt" så ved du vist godt at "der ikke er
tale om EN enkelt svale", hvis du har fulgt debatten i DK tv -så ved du vist
også godt at der ikke kun er tale om EN svale.

Ps. jeg er selv blevet kørt ned at en psykolog i disse sager -har optaget
HELE forløbet -kan BEVISE at hun er fuld af LØGN -at hun har refereret mig
for ting jeg ALDRIG har sagt - refereret børnene for ting de aldrig har
sagt.

Hvad var psykolog nævnets afgørelse "desværre vi kan og vil ikke forholde os
til de fremlagte optagelser (på trods af at jeg havde brugt flere mdr på at
afskrive de 6 timers optagelser).

Byretten , landsretten , højesteret nægter at forholde sig til det.

Skal i retten igen på mandag -ved godt hvad resultatet bliver (samme som
sidst)

Der er for mange psykologer med GUDE kompleks i danmark!

Fra : David T. Metz

Dato : 31-03-05 09:49

Brian k wrote:

> Hvis du holder fag bladet "psykolog nyt" så ved du vist godt at "der ikke er
> tale om EN enkelt svale"

Jeg holder det faktisk, men forstår måske ikke helt din reference? Hvis
det er diskussionen om genfundne erindringer, så er jeg med, men at gå
fra relativt få psykologers dyrkning af den slags tvivlsomme
teorier/metoder og til at udtale sig om standen som sådan, der er
immervæk et stykke vej. Alene det at debatten har kørt i bladet burde
vise det.

>, hvis du har fulgt debatten i DK tv -så ved du vist
> også godt at der ikke kun er tale om EN svale.

Jeg kan have misset en del i tv. Er der noget særligt? Er det også om
genfundne erindringer?

> [...]
> for ting jeg ALDRIG har sagt - refereret børnene for ting de aldrig har

Jeg benægter ikke at der findes brodne kar - alt andet ville vel være
underligt?

> [...]
> sidst)
>
> Der er for mange psykologer med GUDE kompleks i danmark!

Du er stødt på én, som du mener er et fjols, og så siger du der er for
mange? Ja det er selvfølgelig altid mindst en for mange, men ærligt
talt: drop de latterlige generaliseringer der er på linje med gamle sure
mænd der er nødt til at flytte til østen for at kunne bilde sig selv ind
at have værdi.

David