Webspeed K2
Fra : Henrik Larsen

Dato : 26-05-01 09:56

Hejsa,
Er der nogen der ved hvordan, jeg deler min webspeed forbindelse mellem to
pcér ?

Hilsen
Henrik

Fra : Emil Mølgaard

Dato : 26-05-01 17:01

Jeps!
Det er ikke så svært. Mine erfaringer er med et Motorola Surfboard (SB4100).

Det er såmen ikke sværere end at du sætter et netkort i begge maskiner og
forbinder dem til en hub (eller switch hvis du vil opnå højere hastighed
mellem maskinerne) og sætter k-modemet til samme hub. Så laver du samme
netværksopsætning på den anden maskine bare med en anden IP adresse. Den
første maskine hedder noget med xxx.xxx.xxx.001 og så kalder du bare den
næste for xxx.xxx.xxx.002 osv. op til 254.

Go' fornøjelse

/Emil

Fra : JK

Dato : 26-05-01 18:12

"Emil Mølgaard" <emil_moelgaard@post.tele.dk> wrote in message
> Det er såmen ikke sværere end at du sætter et netkort i begge maskiner og
> forbinder dem til en hub (eller switch hvis du vil opnå højere hastighed
> mellem maskinerne)

hvis du vil ha' hastighed så brug et krydset kabel - så får du 100Mbit i
fuld duplex !

/JK

Fra : Emil Mølgaard

Dato : 26-05-01 21:49

Nu var spørgsmålet jo at forbinde to maskiner til samme k-modem. Det er lidt
svært at sætte tre enheder i netværk med et kabel. Desuden er der ingen
grund til at køre mere end 10mbit hvis ikke det skal bruges til andet end
internet. Man kan jo alligevel ikke proppe mere end maks. 512kbit igennem
k-modemet. Hvis netværket skal bruges til andet end internet (f.eks. spil),
eller hvis man skal ud og anskaffe nyt hardware til netværk vil jeg da også
helt klart anbefale 100mbit.

/Emil

Fra : JK

Dato : 27-05-01 17:46

> [...]
spil),
> eller hvis man skal ud og anskaffe nyt hardware til netværk vil jeg da

3 netkort + 1 krydset kabel. 2 netkort i den ene PC og 1 i den anden -
forbundet ved et krydset kabel = hurtigst mulige forbindelse mellem 2
computere. Godt hvis man kun har 2 PC'ere og K-modemet kan naturligvis ikke
udnytte de 100Mbit man derved opnår - kun 512 (naturligvis).

-dette var kun, hvis du ville have en forholdsvis billig løsning, som også
samtidig udgjorde den hurtigste forbindelse mellem dine 2 computere.

/JK