Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Rente på bil lån
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 24-03-05 17:39

Hvad er en god rente på et bil lån?

3.95 % p.a.

--

/Kenneth K

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 24-03-05 22:29

Kenneth Koustrup wrote:

> Hvad er en god rente på et bil lån?
>
> 3.95 % p.a.

Hvad er løbetid og lånebeløb.?
Er det et pengeinstitut hvor du er kendt. Med lønkonto osv.?
Det har stor betydning.

NB.
Du er ikke alene med at sende indlæg med spørgsmål uden informationer
til støtte for de der vil forsøge at hjælpe dig.
Mange sender indlæg hvor de tror at vi kan gætte os til det halve.

Mvh. Jørgen

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 25-03-05 08:33

> [...]
> støtte for de der vil forsøge at hjælpe dig.
> Mange sender indlæg hvor de tror at vi kan gætte os til det halve.

Det drejer sig om 60 mdr. og ca. 105.000 kr.
Det er igennem en forhandler, som har aftale med Nordea. Jeg kender nogen af
nordeas aftalter, og de er meget gode og kun af denne grund har jeg kigget
på forhandlerens tilbud, men kan ikke rigtigt finde ud af om det er en god
rente.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-03-05 16:39

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@sletmig.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af nordeas aftalter, og de er meget gode og kun af denne grund har jeg
> kigget på forhandlerens tilbud, men kan ikke rigtigt finde ud af om det er

Renten fejler ikke noget. Det der koster er alt det forhandleren skal tjene
på at udfylde låneansøgningen (Dokumentgebyr), typisk et sted mellem 5 -
8.000,- - eller måske endda mere. Det tal DU skal fokusere på er: ÅOP =
Årlige omkostninger i procent. Det er det du reelt betaler inkl.
oprettelsesomkostninger.
Jeg vil gætte på at din egen bank kan gøre det mindst lige så billigt.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 26-03-05 01:22

.. Det tal DU skal fokusere på er: ÅOP =
> Årlige omkostninger i procent. Det er det du reelt betaler inkl.
> oprettelsesomkostninger.
> Jeg vil gætte på at din egen bank kan gøre det mindst lige så billigt.

Den er 7,1 %

Fra : anders majland

Dato : 27-03-05 20:35

> Hvad er en god rente på et bil lån?
> 3.95 % p.a.

1.99% Optaget i alm. brand bank gennem en skoda forhandler i november 2004 -
Det var et vist et kampagnetilbud Selvom om stiftelsesomkostninger var
"halvhøje" var det stadig det billigste under forudsætning af at vi beholder
bilen mere end et par år - og det er planen ...

Udover at se på ÅOP (som en anden har nævnt) synes jeg også man bør se på
hvad udgiften vil være hvis man vælger at udskifte bilen inden lånet er
betalt ud. Sydbank har en "bilkredit" på programmet hvor man kan genbruge en
del af omkostningerne hvis man skifter ud i "utide".

Har man fast ejendom at det også værd at overveje at låne til bilen med
sikkerhed i mursten. Tages det som et kassekredit lignende lån med lang
løbetid og man betaler det hurtigere ned har man jo stadig muligheden for at
trække pengene ud igen uden ny stiftelsesomkostninger. Skandiabankens
BoligPrioritet har som tillægslån en rente på 5,5 i ÅOP og meget lave
stiftelsesomkostninger.