Statistik på webhoteller
Fra : Jan Poulsen

Dato : 24-03-05 17:43

Hej NG,

Jeg har flere domæner liggende på en server og vil gerne have statistik over
siderne, uden at der skal være noget kode på de enkelte webhoteller.
Kan man bruge PHP til at, på den måde, føre statistik på sin webserver?

Hvis det er muligt, er der så nogen som har nogle gode link til at komme i
gang med det?

mvh
Jan

Fra : Anders K.

Dato : 24-03-05 18:00

Jan Poulsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Hvis det er muligt, er der så nogen som har nogle gode link til at komme i

Hvad er det for en statestik?

Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Poulsen

Dato : 25-03-05 09:49

> Hvad er det for en statestik?
>
> Anders

hvor mange hits de får og hvor langt de kommer ind på hjemmesiden, altså om
de bare kommer til forsiden eller de går længere ind.

mvh
Jan

Fra : Anders K.

Dato : 25-03-05 19:48

> hvor mange hits de får og hvor langt de kommer ind på hjemmesiden, altså om
> de bare kommer til forsiden eller de går længere ind.
>
> mvh
> Jan

OK... det kan jeg altså ikke svare på!

Fra : Jens

Dato : 26-03-05 12:41

"Jan Poulsen" <rajadk3@hotmail.com> skrev i en meddelelse:
> Jeg har flere domæner liggende på en server og vil gerne have statistik
> over siderne, uden at der skal være noget kode på de enkelte webhoteller.
> Kan man bruge PHP til at, på den måde, føre statistik på sin webserver?

Du kan ikke lave én enkelt PHP-side, der holder øje med de forskellige
(underliggende) webhoteller uden at tilføje PHP-kode til hotellerne. Når du
kalder en PHP-side, er al programafvikling overstået, når du modtager
outputtet som HTML. Det du efterspørger (såvidt jeg har forstået) er et
system, der i baggrunden logger brugeraktivitet på din server, og det kan du
ikke med PHP. Du skal altså kigge efter et statistikmodul til din server i
stedet.

Det er nemt at lave statistik med PHP, hvis du tilføjer et PHP-kald fra hver
side på dine webhoteller, som skriver sideID, tid, dato, IP osv. til en
database. Men det lyder ikke som om den løsning, du leder efter.

/Jens

Fra : Jan Poulsen

Dato : 26-03-05 20:30

> [...]
til
> en database. Men det lyder ikke som om den løsning, du leder efter.

ok, tak for svaret. Jeg tænkte nok at man ikke kunne.

Jeg har lavet en "counter" til mine sider i PHP, ville bare kunne tilbyde
statistik til andre
som jeg evt. skulle hoste, uden de skal lægge script ind.
Det er så sådan et statistik model jeg skal ha' fat i. Jeg må ind i en
anden
gruppe og spørge
ang. dette.

Tak igen.