hjælp, min skærm slukker efter 30sek
Fra : Frank Meldgaard

Dato : 24-03-05 13:51

Jeg har et stort problem. Jeg har installet mandrake 10.1 på min bærebar..
mit problem er at min skærm slukker efter 30 sek. jeg kan ikke finde ud
hvordan man laver det op da jeg er meget grøn i det

Tak for hjælpen på forhånd

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-03-05 21:58

Frank Meldgaard wrote:

> Jeg har et stort problem. Jeg har installet mandrake 10.1 på min bærebar..
> mit problem er at min skærm slukker efter 30 sek. jeg kan ikke finde ud
> hvordan man laver det op da jeg er meget grøn i det

Snakker vi her om under installationen, ved login
prompten eller først efter, du er logget ind?

--
Kasper Dupont

Fra : Frank Meldgaard

Dato : 26-03-05 18:20

> Snakker vi her om under installationen, ved login
> prompten eller først efter, du er logget ind?
>
> --
> Kasper Dupont

Det er når jeg er logget ind... Selvom jeg bruger mussen, slukker skærmen.
Den tænder først igen når jeg trykker på en tast....

MVH Frank

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-03-05 07:57

Frank Meldgaard wrote:

> Det er når jeg er logget ind... Selvom jeg bruger mussen, slukker skærmen.
> Den tænder først igen når jeg trykker på en tast....

Det er da sært, at den slukker selvom musen bruges.
Er det en PS/2 eller en USB mus?

--
Kasper Dupont

Fra : Frank Meldgaard

Dato : 27-03-05 11:58

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da sært, at den slukker selvom musen bruges.
> Er det en PS/2 eller en USB mus?
>
> --
> Kasper Dupont

Det er en USB mus og den virker fint....

Frank Meldgaard

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-03-05 14:13

Frank Meldgaard wrote:

> "Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en USB mus og den virker fint....

Jeg spekulerer på, om blanker funktionen kan være
indbygget i hardwaren og måske ikke kender til USB
input enheder. Hvad er det for en maskine?

--
Kasper Dupont

Fra : Frank Meldgaard

Dato : 27-03-05 16:48

> Jeg spekulerer på, om blanker funktionen kan være
> indbygget i hardwaren og måske ikke kender til USB
> input enheder. Hvad er det for en maskine?
>
> --
> Kasper Dupont

Det er en Targa Visionary bærebar. Jeg har og brugt den mus der er bygget i
den (ved ikke lige hvad sådan en hedder og der skete det samme. Jeg har
og prøvet at slå strømstyring fra, men der skere det samme..

Frank Meldgaard

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 27-03-05 17:18

Frank Meldgaard wrote:

Jeg erindrer jeg havde et lignende problem for længe siden. Det
skete kun når jeg havde haft bootet til windows inden og så ikke
haft både batteriet ude og strømforsyning hevet fra. Den kunne ikke
finde ud af strømstyring kun ved reboot. Jeg ved ikke om det er
noget lignende du er ude for. Men prøv at luk dyret ned, hiv alt
strøm fra, inkl. batteri, vent ½ minut og prøv så at boote.

--
Magnus Pedersen
No trees were killed in the sending of this message.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 27-03-05 17:19

Magnus Pedersen wrote:
> [...]
> strømstyring kun ved reboot. Jeg ved ikke om det er noget lignende du er
> ude for. Men prøv at luk dyret ned, hiv alt strøm fra, inkl. batteri,

Sådan skulle den have været snippet...

Fra : Frank Meldgaard

Dato : 27-03-05 22:54

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Magnus Pedersen
> No trees were killed in the sending of this message.
> However, a large number of electrons were terribly

Mange tak for hjælpen nu virker det

Frank Meldgaard