Plywood
Fra : Søren Bergh Jensen

Dato : 24-03-05 10:23

Hej gruppe

Jeg skal bruge noget plywood til reparationer på min båd. Hvor køber jeg det
billigst i storkøbenhavns-området? Jeg skal bruge ca 2 m2 i alt.

M.v.h.
Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-05 10:34

"Søren Bergh Jensen" <soren.bergh@jensen.mail.dk> skrev

> Jeg skal bruge noget plywood til reparationer på min båd. Hvor køber jeg
det
> billigst i storkøbenhavns-området? Jeg skal bruge ca 2 m2 i alt.

Det kommer sandelig an på, hvilken type finer, der er tale om, og hvad du
skal bruge det til. Der er jo mange former for krydsfiner.

Du må være mere specifik....

Claus
--
Laver du dine egne musik CD'er? Bruger du MP3 filer?
Optager du radio og musik på din computer?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-05 11:25

"Søren Bergh Jensen" <soren.bergh@jensen.mail.dk> skrev i en mail:

**********
Jeg er ikke helt sikke på, at jeg forstå dig. Jeg skal bruge træet inde i
båden (en Ryds 550HT) til at lave en hylde. hvor mine fender, reservebenzin
m.v. skal stå. Jeg vil bruge plywood fordi det tåler fugt, hvor
almindeligt krydsfiner vil flække osv. Jeg skal bruge noget der er ca 1½ cm
tykt.
Er det specifikt nok?
M.v.h.
Søren
****************

Indledningsvis, undlad venligst at sende mails

Plywood og krydsfiner er det samme
Det ene er bare dansk og det andet er engelsk. Det, du skal sikre dig, er at
det er *vandfast limet*, så skal det nok holde. Du kan f.eks. bruge det, der
hedder Østen-finer. Det er en rimelig god kvalitet, og det er lavet af hårdt
træ af en slags. Nogle kalder det også marinefiner, det afhænger lidt af
kvaliteten og trætypen. Men Østen er glimrende til dit formål. Giv det gerne
nogle lag lak evt af den billige slags. Der behøver jo ikke at være UV
filter i.

Alternativt kan du bruge det, man normalt kalder karosseriplade eller
karosserifiner, (det kaldes også Bodex plader, støbefiner). Det er de brune
finerplader, som er belagt med en polyesterfilm. Det kan du bruge helt uden
lak eller maling og uden nogen form for vedligeholdelse. Blot skal du huske
at lukke kanterne, så der ikke trænger vand ind der. Det gælder forresten
for alle typer finer, husk endelig at lukke enderne, fordi de suger. Brug en
god lak, shellak, epoxy eller hvad du nu har til rådighed.

Østenfiner kan købes i alle trælasthandler, og karosserifiner kan også købes
hos de fleste trælasthandlere. Jacobsen og Sønner i sydhavnen er nok blandt
de billigste med den slags. Men reste kan man jo tit finde til billige penge
i Silvan osv..

Det eneste, du ikke må købe, er birketræesfiner, det kan simpelthen ikke
tåle fugt i længden.
Her kan du i øvrigt læse lidt mere om finer:

http://www.hardwood-risoer.dk/index.htm
http://www.trae.dk/index.asp?page=/Dokumenter/Dokument.asp%3FDokumentID%3D163
http://www.jupiterpanel.dk/htm/left.htm#
http://www.krydsfiner.dk/index.html

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-05 11:31

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> http://www.jupiterpanel.dk/htm/left.htm#

det kunne man så ikke...

http://www.jupiterpanel.dk/ se under marine...

Claus

Fra : Søren Bergh Jensen

Dato : 24-03-05 19:25

Hej Claus

Først og fremmest undskyld at jeg sendt mailet direkte til din mailadresse.
Når man er lidt at en Neanterthaler på mailsystemet ske den slags desværre.

Dernæst tak for dit svar. Det er lige hvad jeg skal bruge. Jeg vil tage fat
i de forhandlere du nævner, og se om de kan hjælpe mig med en plade.

M.v.h.
Søren

Fra : Lars Kristensen

Dato : 24-03-05 22:31

Søren Bergh Jensen wrote:
> [...]
>
> Dernæst tak for dit svar. Det er lige hvad jeg skal bruge. Jeg vil tage fat
> i de forhandlere du nævner, og se om de kan hjælpe mig med en plade.

Hvis du planlægger at benytte hylden til olie og brændstof er det måske
en idé at vælge en lak der kan holde til sådanne ting og ikke går i
opløsning.

- Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-03-05 09:48

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev

> Hvis du planlægger at benytte hylden til olie og brændstof er det måske
> en idé at vælge en lak der kan holde til sådanne ting og ikke går i
> opløsning.

Og det betyder to-komponent lak...

Skal pladen ikke ses, så vil jeg helt klart anbefale karosserifiner, det er
næsten uforgængeligt. Men kønt er det ikke...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-03-05 11:02

> [...]

mailadresse.
> Når man er lidt at en Neanterthaler på mailsystemet ske den slags

ja, ja, det går jo nok

Ryk evt "besvar" knappen ud i højre side af skærmen, så er det ikke så let
at tage fejl af de to knapper. Det har jeg selv gjort.

Du skal bare højreklikke på værktøjslinjen, og så vælge tilpas, så kan du
rykker om på knapperne. Men husk, at du *skal* stå i en nyhedsgruppe, når du
højreklikker, ellers gælder ændringerne kun for indbakke osv.

> Dernæst tak for dit svar. Det er lige hvad jeg skal bruge. Jeg vil tage
fat
> i de forhandlere du nævner, og se om de kan hjælpe mig med en plade.

De links, jeg har postet, er ikke nødvendigvis billige steder, det var
udelukkende ment som en kilde til mere information om finer. Der står nemlig
mange gode ting.

Umiddelbart vil jeg tro, at du kan finde billige rester i dit lokale
byggecenter. Jeg ville helt klart vælge karosserifiner, det holder
ufatteligt godt. For tyve år siden havde jeg et firma, som producerede
hestebokse, og der brugte jeg disse plader med 450 gr polyesterfilm pr.
kvadratmeter, og for nogle måneder siden så jeg nogle af de bokse, jeg har
lavet, og pladerne er stadig i en flot stand, og det selvom en hesteboks er
et ekstremt hårdt miljø for træ..

Det skulle ikke undre mig, at disse plader endda viser sig at være billigst
i forhold til østen- eller bådfiner..

Som sagt har de mange navne, nogen kalder dem vist også for Douglasplader,
men de kan indeholde birk, så de er ikke så stærke som rigtig karosserfiner.
Du skal i hvert fald sikre dig, at der er polyesterfilm på og at de er
vandfast limet.

Claus

Fra : Ole Pagh

Dato : 24-03-05 12:15

Søren Bergh Jensen wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg skal bruge noget plywood til reparationer på min båd. Hvor køber
> jeg det billigst i storkøbenhavns-området? Jeg skal bruge ca 2 m2 i
> alt.

En mulighed er at kigge ud til AL-Både i Gundsømagle. Han har altid gjort
meget i træ til maritimt brug.
(46788344)

Da han lukker nu endeligt, har de i øjeblikket udsalg efter metoden at for
hver uge sættes priserne på alt ned med yderligere 10 %.
I denne uge (uge 12) giver de 40% rabat, i næste uge 50% etc.
Jeg vil ikke hænges op på det, men der har vist nok åbent i alle
Påskedagene.

--
hilsen Ole

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-05 12:22

"Ole Pagh" <olepagh[fjern_dette_og sæt_et .efter_ole]@mail.tele.dk> skrev

> En mulighed er at kigge ud til AL-Både i Gundsømagle. Han har altid gjort
> meget i træ til maritimt brug.

Han ser ikke ud til at have en hjemmeside, så ved du hvad han ellers sælger
af spændende ting?

Claus

Fra : Ole Pagh

Dato : 24-03-05 12:42

Claus Tersgov wrote:
> "Ole Pagh" <olepagh[fjern_dette_og sæt_et .efter_ole]@mail.tele.dk>
> skrev

> Han ser ikke ud til at have en hjemmeside, så ved du hvad han ellers
> sælger af spændende ting?

Nej, computere og internet har vist aldrig haft hans interesse.
Internetbutikker 'fnøs' han af hvis man kom til at nævne det i butikken.

Det var i tidernes morgen et værft der byggede Albatros både (deraf navnet),
og i de senere år har han mest levet af salg af almindeligt bådudstyr, men
med vægt på træ, riggerarbejde, tovværk, glasfiber og maling.
De har også lidt i maritim beklædning, men det var mest hans kone der
bestyrede den afdeling ...

Nu vil jeg nødigt beskyldes for at reklamere her for firmaet, for det eneste
jeg har med det at gøre at et handle lidt der, for det ligger nær min bopæl
og havn, men adressen er Frederiksborgvej 523, Gundsømagle.

Deres sidste åbning er i uge 16, hvor der er 80% på alle varer. (hvis der er
noget tilbage).

--
hilsen Ole

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-05 12:54

> [...]

navnet),
> og i de senere år har han mest levet af salg af almindeligt bådudstyr, men

Jeg kender ham godt, men jeg har ikke været der i flere år, så jeg har ingen
fornemmelse af hans varelager.

> [...]
bopæl
> og havn, men adressen er Frederiksborgvej 523, Gundsømagle.

Når det sker på denne måde, så er det *ikke* i strid med reglerne, kun hvis
det antager karakter af at være et egentlig opslag samt hvis man er
tilknyttet virksomheden. Det her er simpel og vedkommende forbruger
oplysning..

> Deres sidste åbning er i uge 16, hvor der er 80% på alle varer. (hvis der
er
> noget tilbage).

Der er intet epoxy og lignende tilbage, jeg har lige talt med hans hustru

Iøvrigt kan jeg da lige oplyse om, at bådudstyrsforretningen Kastrup
Marineservice også holder ophørsudsalg. Så der kan man sikkert også gøre en
god forretning...

http://www.kastrup-marine.dk/

Claus

Fra : Ole Pagh

Dato : 24-03-05 14:42

Claus Tersgov wrote:

> [...]
>
> Iøvrigt kan jeg da lige oplyse om, at bådudstyrsforretningen Kastrup
> Marineservice også holder ophørsudsalg. Så der kan man sikkert også

Det er ret sørgeligt at alle vores nærbutikker med både stort udvalg og
betjening, hvor man kan få et godt råd om dit og dat, forsvinder, men det er
jo tildels vores egen skyld når vi (jeg) køber elektronik og
navigationsudstyr på nettet for at spare nogle 100 kr, og først suser ned
til butikken, når der lige mangler et par skruer eller vi er løbet tør for
polercreme.

Men det er jo ikke anderledes end den lille købmand i landsbyen, der må
lukke, når Bilka åbner en ny butik i købstaden, lige ved motorvejafkørslen.
.

--
hilsen Ole

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-03-05 09:45

> [...]

> til butikken, når der lige mangler et par skruer eller vi er løbet tør for

Det har jeg skrevet om her i gruppen massevis af gange, men det er sådan det
kommer til at gå. Folk tror desværre, at ejerne af disse butikker tjener
kassen, men sådan er det ikke.

Om nogle år, så er der kun to udstyrsbutikker tilbage i danmark. En på
masnedø og så en tilsvarende i jylland...

Så forgår al handel via postvæsnet...

Claus

Fra : Egon Stich

Dato : 25-03-05 17:08

> [...]
>
> Om nogle år, så er der kun to udstyrsbutikker tilbage i danmark. En på
> masnedø og så en tilsvarende i jylland...

Det har du Claus.
Forudsagt det.
Men således må det jo gå, når de danske grosserere og detailhandlere ikke
vil deltage i konkurrencen.
Exempel: P.S.Sørensen lamper, fremstillet i DK, købes omkring 500,- kr
billigere i Tyskland. Redningsflåde: DK pris: 17.000,- Tysk pris: Knap
7000,- En merfortjeneste på 10.000,-..!! Køber man så ikke i Tyskland?
Så: De ligger som de har redt.
Påstår man det er politikernes skyld, moms osv, ligger denne del af skylden
hos vælgerne.
Som så også ligger, som de har redt.
Ang. Postordre: Sålænge det blot foregår til tyske takster, og ikke danske,
er det helt fint med mig.

MVH
Egon.

Fra : Torben Bach

Dato : 25-03-05 22:22

Egon Stich wrote:
> [...]
> skylden hos vælgerne.
> Som så også ligger, som de har redt.
> Ang. Postordre: Sålænge det blot foregår til tyske takster, og ikke

Jamen dog!
T. Hansen, Harald Nyborg, Biltema o.s.v. sådan må det da være.
Præcist det samme med bageren, slagteren og købmanden i de små byer før i
tiden.
Konkurrence på prisen, siger man - og dog - i.f. maritime tilbehør holder
branchen listepriserne, og af en eller anden grund har "den lille
forhandler" ikke en hujende fis chance for at sælge billigere end
leverandørernes listepriser foreskriver.

Ærgerligt er det, men det er *ikke* forbrugerne/kunderne der styrer
prisudviklingen i.f. det maritime.
Kartelvirksomhed - hvem sagde det?
For nyligt skulle jeg anskaffe et reguleringshåndtag til styring af frem/bak
til en indenbords motor. Forunderligt nok var det ikke muligt at finde et
eneste sted i dette kongerige, hvor prisen ikke var præcis den samme.
Stof til eftertanke.
Nogen med kapitalstærk indflydelse må på en eller anden måde være i stand
til at styre markedet på en måde, hvor konkurrencen er sat ud af spillet.

Egon - du har så evigt ret. Vi skal og bør ikke betale mere for varen, end
den er værd. Det er det, der slår den lille forhandler ihjel, men hvorfor er
det os forbrugere, der skal have dårlig samvittighed?

Du - den lille forhandler - får ikke lov vil at forhandle vores produkter,
hvis du sælger dem til en lavere pris, end den listepris, vi foreskriver.

Der er noget galt i Danmark, Dybbøl Mølle maler ad ..... og så videre.

Problemet er så, om vi forbrugere skal blive ved med at finde os i den galej
og føle, at vi er med til at slå den lille forhandler ihjel?
Jeg mener NEJ, og at vi som forbrugere ikke skal føle dårlig samvittighed,
når vi handler "discount".
Det er ikke os, der slår den lille forhandler ihjel.
Det er til gengæld de virksomheder, der sidder på eneforhandlingen til de
danske markedet, og dem er der tilsyneladende mange af.

Hvad kan vi gøre - andet end at indkøbe/handle dér, hvor det er billigst.
Mest effektivt ville det jo være, hvis vi havde et alternativt valg, men det
har vi desværre ikke, sådan som markedet er lige nu.

Torben
--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-05 09:17

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> [...]
> Så: De ligger som de har redt.
> Påstår man det er politikernes skyld, moms osv, ligger denne del af

Det er da soleklart, at priserne er anderledes i udlandet, det bør selv den
dårligst uddannede købmand kunne regne ud.

Dels er der forskellen på momsen, den kan du *ikke* tilsidesætte. Dernæst er
der et langt større marked, hvilket vil sige, at der er mange flere at
fordele omkostningerne ud på. Det koster nok nogenlunde det samme at drive
et firma i danmark og i tyskland, som eksempelvis sælger redningsbåde, men i
og med, at markedet i danmark er *langt* mindre, så er der også *færre* til
at betale omkostningerne. Det er da logik..

Dertil skal du lægge vores fremragende forbrugerbeskyttelse, danmark har
nogle af verdens bedste forbrugerlove, det kan man heller ikke bare overse.

Danmark *er* et meget lille land, når man ser handelsmæssigt på det. Det er
bare ikke til at komme uden om, og det gælder næsten alle brancher..

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-05 09:29

> [...]

er
> bare ikke til at komme uden om, og det gælder næsten alle brancher..

Og så er der noget andet, jeg glemte..

Alle de pålæg arbejdsgivere får vedrørende ansatte, eksempelvis
barselsorlov, sygepenge og hvad ved jeg!

Alt det skal også betales, og vi er jo altså kun 5,5 mil til at betale det.
Der er med sikkerhed en masse medarbejderrelaterede udgifter som en dansk
virksomhed har, men som tyske ikke har. Der er en enorm forskel på
infrastrukturen.

Jeg har prøvet at sige det *så* mange gange her i gruppen, at det er *IKKE*
kun profit og ulyst til at konkurere, der gør, at priserne er større i
danmark. Der er *MANGE* andre faktorer, I ikke lige tænker over!

Folk som selv har prøvet at drive egen virksomhed *ved* dette!

Hvorfor mon danske virksomheder i øjeblikket flytter produktionen til kina
og østlandene, det er da bl.a. fordi lønomkostninger er løbet helt og
aldeles løbsk i danmark.

Det er jo fuldstændig absurd, at eksempelvis en bådebygger ikke kan leve af
sit håndværk i dagens danmark. Inden han får set sig om, så skal han
investere omkring to millioner i lokummer, badefaciliteter, omklædningsrum
osv, og ansætte mindst een administrativ medarbejder, hvilket resulterer i,
at han skal fakturere sin timepris med 550- 700,- eller måske endda mere!

Det er jo fuldstændigt sindsygt og det er den direkte årsag til, at folk
anvender sort arbejdskraft..

Nåh, men det var et sidespring..

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-03-05 11:36

Enig. Der er mange krav til erhvervsdrivende. Dog skal det bemærkes at
tyskerne har næsten samme høje krav.

- men det ville nu også hjælpe, hvis danske erhvervsdrivende ændrede deres
holdning. Nu har jeg lige være oppe hos ham "A.L.". Hold kæft en sur røv.
Hvis man bidder hans facon i sig, så kommer der sikkert mange gode råd ud af
ham og han er helt sikkert en dygtig håndværker. - men det er jo svært at
drive forretning, hvis kunderne skal starte med at sige undskyld fordi de
kommer og generer hans fredsommelige og sure tilværelse.

Iøvrigt var der ikke så meget tilbage. Jeg endte med et lille stykke af det
helt dyre teakfiner til mit kortbord og en halv (50*250) plade billigt
gaboon finer til kistebænkene. Inkl. lidt mahoghny/teak lister til at kante
det af med slap jeg med 1100 kr. Det er OK. Andre kan sikkert også gøre et
"fund" hvis der er lige er *den* plade man står og mangler.

Der er en del sejlertøj tilbage og skruer tilbage. - ellers er det lidt
tyndt hos dem.

/Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-05 12:28

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev

> - men det ville nu også hjælpe, hvis danske erhvervsdrivende ændrede deres
> holdning. Nu har jeg lige være oppe hos ham "A.L.". Hold kæft en sur røv.

Det oplever jeg desværre også alt for tit, og det er helt sikkert ikke
noget, der er befordrende for forretningen

Når jeg oplever en sælger, der er sur og afvisende, så plejer jeg gerne at
spørge, om han kan give et par gode grunde til, at man skal komme igen..

Claus

Fra : Ole Pagh

Dato : 26-03-05 18:23

Bjarke Christensen wrote:
> Nu har jeg lige være oppe hos ham "A.L.". Hold kæft
> en sur røv. Hvis man bidder hans facon i sig, så kommer der sikkert
> mange gode råd ud af ham og han er helt sikkert en dygtig håndværker.

Jeg vil give dig ret i at Axel er en lidt spøjs type, MEN hvis du anede hvor
mange gode tips og tricks jeg har fået i den forretning i de 15 år, jeg har
handlet der, ville du ikke skrive som du gjorde efter kun et besøg, hvor I
sikkert stod på ryggen af hinanden.

-Det kunne jo også være at humøret er noget i bund ved at se deres livsværk
blive afviklet og solgt.

Jeg kan fortælle at de allerfleste i vores havn (Jyllinge) handlede der, og
det på trods af vi alle viste at han er lidt speciel.

--
hilsen Ole

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-03-05 19:56

Jeg var nu ganske alene i butikken og han hjalp mig da også ganske udmærket.
Jeg fik da hevet det meste ud af ham til sidst. Men der kom ikke så meget
som et smil fra ham.

Du har sikkert helt ret i, at I har haft stor glæde af ham. Nu om dage kan
man bare ikke leve af kun at servicere de "faste"/"lokale" kunder. Folk
søger derhen hvor de får den bedste oplevelse.

Det faktum at han lukker viser jo, at det ikke har været den rigtige måde
han har gjort det på.

I øvrigt har han jo også haft et "struktur-problem" jf mit tidligere indlæg.
I fremtiden er der kun plads til de helt store (måske i tyskland) og så dem
der ligger i gå-afstand fra pladsen.

/Bjarke

PS: Iøvrigt synes jeg da han betjente pc-kasseapparatet ganske rutinefyldt.
Det må man sige til hans ros.

"Ole Pagh" <olepagh[fjern_dette_og sæt_et .efter_ole]@mail.tele.dk> wrote in
message news:42459a8a$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-03-05 11:02

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev

> Det faktum at han lukker viser jo, at det ikke har været den rigtige måde
> han har gjort det på.

Hvad?!

Han må da have nået pensionalderen...

Claus

Fra : Lars Kristensen

Dato : 29-03-05 10:26

Bjarke Christensen wrote:

> Det faktum at han lukker viser jo, at det ikke har været den rigtige måde
> han har gjort det på.

Han lukker fordi han går på efterløn og der er ingen der vil overtage
biksen. Det var da i hvert fald hvad han fortalte mig sidste år.

Jeg kan ikke sige andet end at jeg har haft gode erfaringer med at
handle der. Jeg er ikke lokal i den forstand men kører forbi jævnligt.

Havde han mere glasfiber og polyester/epoxy tilbage?

- Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-03-05 10:33

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev

> Han lukker fordi han går på efterløn og der er ingen der vil overtage
> biksen. Det var da i hvert fald hvad han fortalte mig sidste år.

Er han ikke en god del over 70 ?

> Havde han mere glasfiber og polyester/epoxy tilbage?

Nej, jeg ringede allerede i fredags og spurgte om det, og der svarede hun,
at alt var væk.

Claus
--
Ting til salg!
www.tersgov.dk/salg.htm

Fra : Lars Kristensen

Dato : 29-03-05 11:23

Claus Tersgov wrote:

> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev

> Er han ikke en god del over 70 ?

Jeg mener han sagde efterløn. Anyway, han lukker ikke fordi forretningen
går dårligt, hvilket var min pointe.

> Nej, jeg ringede allerede i fredags og spurgte om det, og der svarede hun,
> at alt var væk.

Det var trist. Har ellers en gammel Dory som jeg skal have bygget spanter i.

- Lars

Fra : Egon Stich

Dato : 26-03-05 12:49

> [...]
>
> Det er jo fuldstændigt sindsygt og det er den direkte årsag til, at folk

OOps...
Kære Claus:
I Tyskland betaler arbejdsgiverne noget mere end de danske.
Og de har ikke "det flexible arbejdsmarked". Meget længere opsigelsvarsler
osv.
Hos os betales størstedelen solidarisk over skattebilletten.Så den
sammenligning holder ikke.
Danske arbejdsgivere er forkælede internationalt set.
Vor moms er højere. Medgivet.
Egen virksomhed?
Har haft.
Og har været ude for netop diktat af udsalgspriser.
Telefonisk.
Holdt jeg ikke priserne, ville jeg få "endog meeeget lange leveringstider.
Exempel 1/2 år gammelt.
Så jeg ved, at priskarteller existerer.
Hvilket man ser et tydeligt exempel på i spørgsmålet i denne tråd.
Træ er billigere i både sverige og tyskland.

MVH
Egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-05 13:53

> [...]

> osv.
> Hos os betales størstedelen solidarisk over skattebilletten.Så den

Jeg kan slet ikke forstå, at du overhovedet kan finde på at sammenligne et
marked på 5 millioner med et marked på 82 millioner, alene det vidner om, at
du vist ikke helt forstå principperne bag priser, udbud og efterspørgsel..

Der er ca 37.000 danske sejlere og det siger sig selv, at det er et endog
ganske begrænset marked, hvilket naturligvis har indflydelse på priserne.

Men det er da klart, at de danske bådudstyrsforretninger simpelthen tjener
*kassen*, de er sikkert mangemillionærer allesammen, og det er naturligvis
også klart, at denne enorme fortjeneste er den direkte årsag til, at disse
butikker skyder op som paddehatte!

Der går jo tusinde år imellem, at man hører om en bådudstyrsforretning, som
lukker!

Claus

Fra : Egon Stich

Dato : 26-03-05 14:30

> [...]
at
> du vist ikke helt forstå principperne bag priser, udbud og efterspørgsel..

Det var jo ikke markedet, jeg sammenlignede.
Det var din påstand om "de stakkels danske arbejdsgiveres" udgifter, i
forhold til de tyske, jeg kommenterede.
Dernæst forstår jeg glimrende principperne om udbud osv.
Men jeg kender også en "mestergris" når jeg ser den.
Og det er den jeg protesterer imod.
B.la. ved at handle, hvor det er billigst. Det vil sige: Tyskland og
Sverige.

> Der er ca 37.000 danske sejlere og det siger sig selv, at det er et endog
> ganske begrænset marked, hvilket naturligvis har indflydelse på priserne.

Hvis markedet er småt, er det da liberalt idioti at begrænse dette
yderligere ved at lave prisaftaler, der fordyrer varerne? Der er vel også
ting, du kunne finde på at køve, var varen bare lidt billigere?
Nej. Problemet er ikke det "begrænsede" marked, men at importørerne
gennemtvinger mindstepriser.
Noget der er ulovligt.
Og nu, efter EU og netbetaling, ligger de, som de har redt.

> [...]
> butikker skyder op som paddehatte!
>
> Der går jo tusinde år imellem, at man hører om en bådudstyrsforretning,

Tænk, jeg troede forklaringen på, at så relativt få danske både har anlagt
redningsflåder, var prisen?
Mon ikke det er rigtigt?
Og mon ikke salget ville stige, kom prisen ned?
Og dermed fortjenesten, i værste fald, uændret?
Det var ihvert fald den måde jeg konkurrede på, da jeg havde virksomhed.
Og med held.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-05 15:01

> [...]

> Og dermed fortjenesten, i værste fald, uændret?
> Det var ihvert fald den måde jeg konkurrede på, da jeg havde virksomhed.

Nej, det er jeg helt sikker på, ikke er rigtigt!

Det er de færreste danske sejlere, som nogensinde får brug for en
redningsflåde! Det kan du forsikre dig om, ved blot at kigge på
ulykkesstatistikken...

Dernæst er markedet så lille, at det er altså ret begrænset, *hvormange*
redningsflåder, man kan sælge i danmark. Det kræver jo ikke den store
handelseksamen at regne ud, hvor mange der kan sælges hvert år.

Trækker man alle de både fra, som slet ikke er egnet til at sejle rundt med
en redningflåde, så er det potentielle marked ganske begrænset, og når det
marked er mættet, så er der ikke mere salg i det!

Du tror da vel ikke, at folk køber redningsflåder hvert eneste år?

De folk, som *har* et reelt behov for en redningsflåde, de er nok temmelige
ligeglade med, om de skal give 7000,- eller 10.000,- Det er i den sammenhæng
fuldstændig ligegyldigt, og den beskedne forskel i prisen er helt sikkert
ikke årsagen til, at der ikke sælges flere redningsflåder.

Du sammneblander æbler og bananer...

Kig dog på ulykkesstatistikken! Hvad skal en almindelig gennemsnitssejler
med en redningsflåde i danske farvande?

De få ulykker, der er om året, vil antageligvis ikke blive berørt af, at
alle danske sejlere købte redningsflåder!

Er du overhovedet klar over, hvor mange ulykker der er er i danmark, og som
med sikkerhed kunne forhindres med en redningsflåde?

Claus

Fra : Egon Stich

Dato : 27-03-05 15:30

> [...]

som
> med sikkerhed kunne forhindres med en redningsflåde?

Det må være rart, at ligge i en socialgruppe hvor penge intet betyder
Jeg fårstår ikke rigtigt dit svar?
Jeg mente vi talte om udstyrsforretningernes afhængighed af grossisternes
prisdiktater?
Nu taler du om sikkerhed til søs?
Og anbefaler at man sejler med mindst muligt sikkerhedsudstyr?
Eller tager jeg fejl?

MVH
Egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-03-05 17:16

> [...]

> Jeg fårstår ikke rigtigt dit svar?
> Jeg mente vi talte om udstyrsforretningernes afhængighed af grossisternes

Du bruger netop redningsflåder som eksempel, og du hævder, at prisen på
redningsflåder er den direkte årsag til, at folk ikke køber dem. Den påstand
anfægter jeg, fordi jeg mener, at det på ingen måde er tilfældet.

Jeg formoder da, at du selv læser, hvad du skriver?

> Nu taler du om sikkerhed til søs?
> Og anbefaler at man sejler med mindst muligt sikkerhedsudstyr?
> Eller tager jeg fejl?

Ja, du tager fejl!

Hvor ser du at jeg så meget som antyder, at man skal sejle med mindst muligt
sikkerhedsudstyr? Det er noget værre vrøvl!

Det har jeg *ALDRIG* skrevet!

Men jeg skriver derimod, at det er de færreste danske sejlere, som har behov
for en redningsflåde, og det viser statistikken jo tydeligt!

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-03-05 19:41

Hvor mange sejlere er der i tyskland ?? det må da være det der er afgørende

Jeg mindes jeg for nogle år siden så en opgørelse der vist, at i forhold til
antallet af husstande, der havde Sverige 7 gange så mange både som vi har.

/Bjarke

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

snip

Fra : BJ

Dato : 26-03-05 19:47

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:4245acb3$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Jeg mindes jeg for nogle år siden så en opgørelse der vist, at i forhold
> til antallet af husstande, der havde Sverige 7 gange så mange både som vi
> har.

Gad vide hvad tallet er for Holland..?

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 02:16

Nu behøver et stort marked jo ikke betyde lavere priser - eller
et lille marked højere priser. En stor efterspørgsel vil typisk
medføre højere priser. Velbeslåede efterspørgere kan også medføre
højere priser. Et 'velorganiseret' udbud kan også betyde højere
priser. Specifikke variable omkostninger/afgifter kan også
medføre højere priser. Derfor kan 'reglerne om udbud og
efterspørgsel' give såvel høje som lave priser for samme vare i
to forskellige markeder - hvad vi jo som turister tit oplever:
Jf. 'The MacDonald Index'.

Mange af de produkter, vi som fritidssejlere køber, er ofte
fremstillet af store internationale producenter, der sælger dem i
mange lande.

Så: Taler vi i denne debat ikke primært om detailhandelsavancerne
(inkl. moms), tilsyneladende 'styret' af importører og
'katalogfremstillere'? - som ofte opfattes som 'vejledende
udsalgspriser', der tilsyneladende fastholdes meget konsekvent.
Det er problematisk (for ikke at sige ulovligt) og indikerer, at
konkurrencen er (kunstigt) begrænset. Al erfaring taler for, at
sådanne forhold (aftalt eller ikke) medfører kunstigt høje
priser. Hvis man vil lave en seriøs sammenligning af prisniveauet
på det danske og tyske marked, ville det f.eks. også være
interessant at se på antallet af forretninger sat i forhold til
det relevante kundeunderlag - om vi 'er et marked på 5 og de 82
mio. mennesker' er næppe særligt relevant.

Min egen erfaring er, at mange af de internationalat fremstillede
produkter kan købes i USA og Canada (eller Portugal eller Irland
for den sags skyld) til priser, der ligger 30-40-50 procent under
de danske ... og så meget betyder momsen altså ikke ... Eta andet
eksempel: Sidste år gik jeg på sejlturen ind i en svensk
'brilleforetning' (Samsyn tror jeg den hedder) og bestilte et par
nye briller - en uge efter ringede de og meddelte, at mine nye
briller kunne afhentes i Stenungssund. Velkendte mærker for såvel
glas som stel ... Prisen var det halve af Synoptiks tilbud. Min
svoger sparede over 15.000,- kr. på at få ordnet sine tænder i
Malmø ... og han mener ingenlunde at han fik et 'ringere
produkt'.

Min konklusion: Konkurrenceforholdene inden for en branche
(særligt, hvis de er rimeligt velorganiserede) har meget stor
betydning for prisniveauet - og det betaler fritidssejlerne for i
Danmark.

For at modvirke udbydernes styrke, er en nyhedsgruppe som denne
meget relevant, fordi den kan bidrage til at gøre markedet mere
gennemsigtigt.

I øvrigt nød jeg en herlig tur med min søn fra Øresundskysten til
Lynæs denne søndag - mandag. Sol og østlig vind - så spileren
blev luftet - det var dejligt. Og masser af havnepladser at vælge
imellem!

At tråden handler om plywood, har jeg valgt at abstrahere fra ...
sorry!
--
Flemming Torp
'Even the worst day sailing is better than the best day working'

Fra : Egon Stich

Dato : 26-03-05 12:43

> [...]
er
> bare ikke til at komme uden om, og det gælder næsten alle brancher..

Den ville jeg købe, hvis det ikke liiige var fordi importører/grossister
pålægger slutsælger en minimumspris.
Det er ulovligt, men svært at bevise forekomsten af. Netop fordi vi er et
lille land med få importører.
De kan sagtens aftale. Uden papir, som myndighederne kan finde.
I den forbindelse er man jo "glad" for EU.
Friskt exempel:
Sikkerhedssele: besparelse 125,-
Bådsmandsstol: 275,-
Samme udførelse -fabrikat som i danmark.
Og så kan det dog lade sig gøre at konkurrere på prisen.
Se blot de 2 nye dk netbutikker.
Besparelse på Origo komfur: 1000,-
Samme pris som i Tyskland.
Så for min skyld kan de danske udbyttere da pakke sammen.

MVH
Egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-05 13:55

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> Så for min skyld kan de danske udbyttere da pakke sammen.

Og det kommer de også til! Så kan du kører til tyskland, næste gang du står
og mangler et eller andet akut...

Claus

Fra : Egon Stich

Dato : 26-03-05 14:31

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> Og det kommer de også til! Så kan du kører til tyskland, næste gang du
> [...]

Nej.
For det kommer jeg ikke til.
Med de besparelser der er at opnå, har jeg råd til lager.

MVH
Egon

Fra : ibber

Dato : 26-03-05 14:50

Og det kommer de også til! Så kan du kører til tyskland, næste gang du
står
> og mangler et eller andet akut...
>
> Claus

ellers også skaffer terrorgeden det gerne

Fra : Steffen Skov

Dato : 26-03-05 17:20

"ibber" <123786456382934324323912934494@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> ellers også skaffer terrorgeden det gerne

Kære ibber
Jeg ved ikke hvad du er! Men kunne du ikke lade alle dine evindelige
negative indlæg/vibrationer gå ud over svigermor. Hvis du ikke har en sådan,
har jeg vist fundet dit problem. (UPS! - 20 stk. til gode).

Til jer andre
Hvordan er sigten i Østsjælland? Her i Østjylland har det været mælkehvidt i
4 dage, så jeg overvejer at tage til KBH. (eller) og sejle i klart vejr med
en der har plads.
Hilsen
Steffen

Fra : ibber

Dato : 26-03-05 17:47

> [...]
> 4 dage, så jeg overvejer at tage til KBH. (eller) og sejle i klart vejr

Nu var det ment som en venlighed, terrorgeden kan skaffe og sælge alt. Han
har f.eks lovet at skaffe mig en ny hjerne.
her er forøvrigt nogen af de andre ting han har, eller haft på lager:
Fra:Claus Tersgov (claus.tersgov@teliamail.dk)
Emne:33 Fod Berg spidsgatter sælges
Dette er den eneste artikel i denne tråd
Nyhedsgruppe:dk.marked.privat

Berg spidsgatter, 33 ' 1937 sælges billigt

Volvo penta 2002 diesel 18 hk

Skal ses eller prøves

Kr. 82.000 kontant

Se meget mere på:

WWW.come.to/spidsgatter

Med venlig hilsen

Claus.tersgov@teliamail.dk

----

Fra:Claus Tersgov (nospamnews@tersgov.dk)
Emne:Re: CLAUS TERSGOV HELT normal !!!!! JEG TVIVLER sandelig ubehøvlet
person skal man da lede længe efter
Original Format
Nyhedsgruppe:dk.admin.netikette
Dato:2004-11-03 13:38:40 PST

Troja skriblede og skrablede følgende:

> Btw. så er det i mod alm praksis at maile privat til folk når det
> drejer sig om indlæg på usenet, har man noget at sige må man futte
> til relevant gruppe.

Det er MAdsen, der har henvendt sig til MIG og IKKE omvendt!

Jeg sætter en ting til salg i dk.marked.privat. Jeg skriver udtrykkeligt, at
den sælges til den første, der byder kr 650,-

Herefter sender Thomas en *e-mail*, hvor han, af ukendte grunde, vælger at
byde mig kr 750,- altså *mere* end jeg har annonceret varen til. Det kan man
da kun tolke sådan, at han er meget interesseret i varen. Han spørger, om
den er 110% iorden, og jeg skriver hele to gange til ham, at varen er 100% i
orden. Der er endda tydelige billeder på min hjemmeside, og han kan få
flere, hvis han vil..

Da jeg meddeler ham, at varen er hans springer han pludselig fra sit bud med
en begrundelse om, at han ikke tør købe, når han ikke kan se varen. Der står
*TYDELIGT* i annoncen og på min hjemmeside, hvor varen befinder sig.

Det han skriver er jo indirekte, at jeg sælger en vare, der ikke er i orden.
Dertil svarer jeg med en sarkastisk bemærkning dette (set i lyset af hans
åbenlyse piratsalg af spil i samme gruppe):

Citat:
Du mener altså, at fordi du selv har en tvivlsom moral og sælger ulovlige
effekter, så er andres effekter sikkert også i samme stil?
Citat slut

Så kortslutter Madsen helt og aldeles og pludselig kan man se dette indlæg i
dk.marked.privat.baad:

Hvad i alverden dette indlæg skal i denne gruppe, det må guderne (og madsen)
vide....

Jeg har altså IKKE henvendt mig til Madsen ang. et indlæg på usenettet. Lad
os lige slå det fast!

Claus

----

Skibsplatter fra Holmegårdsglasværk sælges, men KUN samlet.

Årgang: 73- 75- 76- 77- 78- 81- 82- 83

Slettopskonnert "Isefjord"
Slup "Elisabeth" af løkken
Brigatine "St. Peter"
Hjuldamper "Hjejlen"
Linieskib "Laaland"
Brig "Catharina & sophia" af København
Kgl. Yacht "Ørnen"
Jagten "Castor"

Sælges for højeste bud over kr. 800,-

En kort beskrivelse af det pågældende skib følger med hver platte.

Alle platter er som nye

Claus

----

Fra:Claus Tersgov (nospamnews@tersgov.dk)
Emne:Re: ZeroZette harmonika - sælges hvordan?
Original Format
Nyhedsgruppe:dk.marked.privat.musik
Dato:2005-02-15 12:52:06 PST

"Lars Christensen" <lars@greenstreet.dk> skrev

> Mon nogen her på kanalen kan give mig råd om hvordan jeg bedst sælger en
> forholdsvis dyr harmonika (25.000?) - dvs. hvor "stiller" jeg mig op for
at
> komme i kontakt med flest mulige potentielle kunder?

Her i gruppen samt alle andre steder på nettet. Sørg for at have gode
billeder af dimsen, og lave evt en hjemmeside med billeder og alle
nødvendige oplysninger.

Der er flere, som læser med her end man måske regner med. Jeg solgte
eksempelvis en harddiskrecorder til kr. 90.000 på nogle få dage til et
produktionsselskab i sverige, hvor een af medarbejderne læste med her i
gruppen.

Claus

Sælges:

Windex, model 15 tommer. NY og ubrugt. Original, men slidt embalage.

Nypris 260,-

Din pris 160, sendes gerne.

Afhentet i Kbh 2700 eller i S/K lynetten.

Claus

Følgende effekter sælges i kbh, 2700

Skibsur, som slår glas. Hængslet frontglas, messing med quarts værk.
størrelse 6 tommer.
Pris 400,-

Barometer
Messing, størrelse ca 75 mm
Pris 80,-

Kikkert:
Fin kikkert i grøn gummiarmering. Fully coated, 7x50
En ganske fin kikkert til prisen. Nypris var 695,-
Pris: 300,00

Windex 15 tommer
Ny i original æske
Pris 150,-

Rustfri skruer..

Stort sortiment af diverse rustfri skruer inkl. dobbelt raaco box. De fleste
skruer er nye, selvskærende i både små og store størrelser. Desuden en del
maskinskruer og møtrikker, samt en del tykke, store skiver. Desuden en del
messing skruer + kroge.

Pris 350,-

Claus

Sælges i KBH 2700 Brønshøj!

Bing og Grøndahl Figur nr. 2307
"Lille Pige med dukke"
Højde 11 cm
Ret sjælden figur, vist nok kun den ene til salg på nettet lige nu.

Bing og Grøndahl
Figur nr. 2162
" Ungdommelig Dristighed"
Højde 20 cm

Begge figurer er fuldstændig som nye uden ridser eller andre defekter.

Sælges samlet for HBO 650,-

Foto: http://www.tersgov.dk/platter.htm

Sendes gerne forsvarligt indpakket og mod forudbetaling.

Kom også gerne med et bud på de andre ting på siden.

Claus

----

Sælges i kbh 2700

Eletrolux køleskab med frostboks model ER 6545T

Højde 85 cm Energiklasse A

122 liter køl og 18 liter fryseboks

Skabet er spritnyt, købt i dag fredag i elgiganten. Kun brugt 4 timer!
(indtil nu)

Se det her:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=0sPmCJeqjvHmGNarsn4l6ZWOLn7-ySO2Mow=?ProductID=V1HD4QjoJBcAAADvKm0DVZCs&CatalogCategoryID=JEEKBymkzeEAAADszZzv27L1&filename=producttype_text%2cproductpage_text%2cprodtypes_vartypes_text%2cexplanation_text

Nyprisen er 1899,-

Din pris kun 1400,-

Sælges udelukkende fordi jeg har fået det forkerte skab leveret.

Du kan se billeder af skabet på www.tersgov.dk/gallery

Sælges i kbh 2700

Mixer Behringer MX1604A

Kun lettere brugt. Original emballage, rackskinner, manual og
strømforsyning medfølger.

Kun brugt i hjemmestudie, aldrig spillet ude.

http://www.behringer.com/MX1604A/index.cfm?lang=ENG

Billede: www.tersgov.dk/mx1604.jpg

Sendes gerne.

Pris kr 1000,-

Sælges til den første, der byder kr. 1000,- inkl porto!

Claus

----

Sælges Winther Barnecykel MTB 16 "

Cyklen er i flot stand med lås og bagagebærer

Pris 450,00 (uden støttehjul)
Kan afhentes i Hundige

e-mail claus.

Sælges i kbh 2700

Dansk Microsoft Works Suite 2000

foto: www.tersgov.dk/works.jpg

Det er udgaven med 6 CD'er og indeholder:

Works 2000
Words 2000
Autoroute Express
Picture IT
PictureArt
Encarta Interactive World Atlas.

Jeg har to styk. Sælges hvis jeg får et passende bud.Sendes gerne mod
forudbetaling.

Claus

Skakcomputer sælges

Kasparov Turbo Advanced Trainer med risc cpu (saitek)
Kun lidt brugt, nypris 1800 [visse steder på tilbud til 1000]
Maskinen fremtræder fuldstændig som ny

Pris: 600,00
Kan evt. sendes

E-mail claus.tersgov

Sælges

Nimbus 26 sejlbåd.

Nu *ekstra* nedsat til kun kr 38.000

Fantastisk og velholdt båd til meget små penge!

Se mere på www.nimbus26.dk

Sælges udelukkende pga. køb af anden båd!

Claus

Sælges i kbh 2700

Defekt Brother laserprinter HL-4V

Har kørt ca 5600 print. Der er en helt ny tromle/toner, som kun har køre ca.
300 print. Det er printerens anden tonerpatron, jeg har haft printeren fra
ny siden 1992.

Printeren er defekt og melder fejl på scannermotor. Ifølge folk i
dk.teknik.elektronik er det forholdsvis nemt at lave. Det er angiveligvis
fire kondensatorer, som skal skiftes på motorprintet.

Værket er det samme som diverse Canon og HP værk (Laserjet III)

Det er et EP-L værk. Der medfølger ikke printerkabel.

Sælges for kr 250,- eller HBO.

Sendes ikke, og bud under ignoreres.

Claus

Berg spidsgatter 33 fod, 1937 sælges

Alt tilbehør og udstyr medfølger. Se mere information og billeder på
adressen

www.come.to/spidsgatter

Prisen er ca. 82.000 kontant
E-mail claus.tersgov

Fra:Claus Tersgov (nospamnews@tersgov.dk)
Emne:S: Det levende søkort 1
Dette er den eneste artikel i denne tråd
Nyhedsgruppe:dk.marked.privat, dk.marked.privat.baad
Dato:2004-12-26 08:50:28 PST

Sælges i kbh 2700

Det levende søkort 1

Original CD og tilhørende mappe. Ingen manualer.

Sælges for kr 100,- eller HBO. Sendes gerne mod forudbetaling.

Krydspostet til dk.marked.privat med opfølgning til dk.marked.privat.baad

Claus

----

Claus
--
**** ** SMART Mini krydsfelt til lydkortmanden ********
** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder ****

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: *****
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ **********

Sælges

Damecykel, 26 tommer med tre Torpedo gear, håndbremse og bagagebærer. Nyt
kevlardæk og håndbremse. OBS ingen lås medfølger. Farve er rød.

Cyklen er pæn og velfungerende, men skal smøres. Kører dagligt.

Kan afhentes for kr. 400,-

Claus

Sælges bosch akkuboremaskine 9,6 VSE
Obs, det er den blå model - den professionelle linie.
Hurtiglader, kuffert almindelig borepatron
To gear og trinløs hastighed.
To batterier, SOM ER DEFEKTE! (udtjente)

Ellers er maskinen 100% i orden
Pris: 550,00 ligger helt fast!
Kan hentes eller sendes
Mvh
Claus

----

Sælges

Navico TP-300 rorpindspilot

Til både op til 42 fod. Trykkraft 85 kg. Hurtighed 4 sekunder fra styrbord
til bagbord.

NMEA 0183 interface samt Navicos eget interface. Mange
tilslutningsmuligheder.

NY - købt i 8/97 men har aldrig været brugt eller monteret.

Fast pris 3000,00 nypris over 5000

Claus

----

2 stk. CRT skærme Sony Trinitron 17 og 19 tommer.
1 Aztech 19" fladskærm 5 måneder gammel
1 styk Sony fladskærm 15 tommer

PC1

P4 2800 mzh Asus board 3gb ram DDR
samlet diske 500gb 2x SATA 1 x Firewire
Matrox 500 Dualhead
Yamaha brænder (i eksternt kabinet)
Terratec DMX 6 FIRE lydkort (fed lyd)
Yamaha SW 1000 XG lydkort med de bedste MIDI lyde (nypris i dag
7000,-)

PC 2

Celeron 1600
Asus Tusl 2
Matrox 500 Dualhead
2 gb RAM
300 gb diske 1 SATA
USB 2.0 + Firewire
DVD brænder
ST audio 8 kanals lydkort til harddisk recording C-Port 2000 med
breakoutbox. (5måneder)

HP fotoprinter 7350 (8 måneder) , Brother laserprinter (10år men
100%ok)
Medion scanner fra Aldi 7 dage gammel!!!
Altec højtalere med subwoofer.
JBL 100 control nærfeldsmonitor

Desuden diverse trådløse mus og keyboards, Nethub, USB 2.0 hub, Medion
Digitizer (1 måned) og et par små, ældre forstærkere samt diverse
tilhørende software, bl.a 2x win XP, Cubase 5.1 VST samt Logic Audio
6.0

SÆLGES KUN SAMLET OG AFHENTET I MIT HOBBYSTUDIE

BEMÆRK!!! INGEN BUD ELLER MAILS!!

Sælges for kr 6000,- i alt til den første som **henter** det i mit
hobbystudie i kbh 2700

Den samlede værdi er over kr 38.000 i nutidspriser på edbpriser.dk

Adressen er

Gladmandsgade 1 - 4 st. mf
2700 Husum

[...]

Volvo Penta 2002 ferskvands kølet 18 hk diesel

Årgang 1989

Motoren har kørt 3-400 timer og har ikke kørt meget siden 97. Har efter
landsætning i 1999 sat sig.

NY startmotor
Alle filtre, slanger, lyddæmpning, udstødning, stævnrør og andet medfølger.
6 x 60 ah batterier samt originalt elsystem (panel og multikabel)

Sælges uden nogen form for garanti. Kr. 12.000

Sælges KUN samlet...

Claus

Følgende sælges kbh 2700, alt er testet og virker.

Alt sælges til de angivne priser eller højeste bud over. Det hele sælges
samlet for 2000,-

Motherboard og cpu:

Asus TX 97 inkl. AMD 233 mmx med køler/blæser 185,-
http://www.sysopt.com/mreview/asustx97.html

Chaintec 5VLM inkl. AMD 200 mhz med køler/blæser 165,-
http://www.chaintech.com.tw/PRODUCTI/mainboar/socket7/5VLM.htm
Ingen kabler til com/printerport. ide osv.

IBM dual Pentium Pro lyd onboard inkl. kabinet (sort) og PSU 85,-
IBM Pentium 90 mhv onboard vga inkl. desktop kabinet og psu 85,-

Cpu'er:

AMD K6 233 mhz inkl. blæser/køler 130,-
IBM 6x86L (socket 7) PR 200+ 65,-
To styk Pentium PRO 200 MHZ (identiske, ens stepping) 250,-
VRM modul til Pentium Pro IBM 125,-
Pentium 75 30,-
Pentium 60 25,-

Grafikkort:
Tre styk ATI March 64 VT (pci) 65,- pr. styk
Matrox Millium 64 bit (pci) 75,-

Ram:
Zitech 64 mb 168 pins SD PC-100 90,-
Compaq 32 mb 168 pins SD (to styk) 150,-
IBM 168 pins SDram 32mb 100,- (en special edo ram til IBM maskiner)

Harddiske:
Maxtor 540 mb 45,-
IBM 540 mb 45,-
IBM 1700 mb 100,-
WD Caviar 3,2 gb 240,-

Drev:

CD-rom 16x SORT! 85,-
CD-rom 4x 25,-
Disk 1.44 Sort !! 55,-

Kabinetter:

AT mini tower inkl. psu OBS indvendige sider er med støjdæmpning, tungt!
100,-
IBM desktop med Motherboard med onboard vga & CPU 90 mhz 85,- kører
glimrende
IBM IntelliStation sort med motherboard dual pentium pro.(uden cpu) inkl
PSU 85,- Kører glimrende

Alt kan sendes, dog ikke kabinetterne.

Claus

Fra:Claus Tersgov (Clausnews@hotmail.com)
Emne:OT: S: Bærbar fin til båd!
Dette er den eneste artikel i denne tråd
Nyhedsgruppe:dk.marked.privat.baad
Dato:2003-01-15 03:26:01 PST

Denne bærbare sælges. Er fin til navigation i båden, da alt er indbygget.
Bemærk USB indgang! Kan ses og afprøves med Det levende sølort

Sælges i københavn 2700

Toshiba 310 CDS :
http://www.toshiba-dm.com/products/products.html?componentID=2364&ssp=0

200 mhz MMX Pentium
32 mb ram (kan udvides til 160)
2,1 gb HD
Indbygget diskettedrev og 16x cd-rom drev
Indbygget højtalere og yamaha lydkort

Tilslutninger: Lyd ind/ud/mic. Eksterne skærm, mus og tastatur.
Com/parallelport. USB port. To styk Pcmcia. Indbygget Infrarød
dataoverføring (4Mbit).

Der medfølger 56k flex pcmcia modem og lader samt tre nye "mussedupper".
Alle manualer og driver cd'er er originale. Batteriet kører ca. 2 timer.
Maskinen er absolut pæn og velholdt uden ridser eller defekter.

Kvittering forefindes..

Byd! Jeg forbeholder mig retten til ikke at sælge, hvis budene ikke er
tilfredsstillende. Auktionen løber til lørdag kl 21.00

Alle bud skal postes i tråden i dk.marked.privat.edb og gerne med cc til
mig.

Maskinen sælges helst beset, men sendes gerne for købers risiko. Ved
forsendelse gives der ingen returret.

Claus

Sælges

Brother AX-45 bærbar el-skrivemaskine

Stort display, hukommelse, tekstbehandling, brug af ramkort, pc-tilslutning

Maskinen skriver utrolig flot, og har mange faciliteter.

Kr. 1700,00

Claus

----

Sælges kbh 2700

G.A.S. ALPHA HØJTTALERE 250 W
Firevejs 6 x 9´´. Max belastning 250 Watt.

Helt nye i original emballage, købt hos H.N for 269,-

Se billede her:
http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=4975&n=60105

Sælges for HBO 200,-

Sælges:
Babykørepose / sovepose i emiteret lammeskind til klapvogn str. 1/2 - 2 år
Farven er rød og posen er i pæn stand
Pris: 450,00 Nypris 1200,00

To stk "institutions" stole, designet af Børge Mogensen.

Hynder med nyere ekstra betræk uden pletter.

Sælges afhentet Kr. 400,00

Claus

Original svensk trip-trap stol sælges. Flot uden defekter, men uden bøjle og
rem.

Kr: 475,00 eksl. evt. porto

Stolen kan adskilles og dermed sendes.

Claus

----

Sælges

Amiga 500 med eksternt drev, ekstra ram, joystik, mus, modulator og diverse
spil/disketter

Kr. 400,-

Følgende plader sælges i kbh 2700

Sælges kun samlet, med mindre jeg får et fornuftigt enkeltbud.

Sendes gerne mod forudbetaling.

Standen er rimelig fornuftig, nogle af pladerne har plasticcover.
Enkelte er fra biblioteksudsalg.
Jeg har ikke gennemgået dem alle da det er arvestykker, men der er
tilsyneladende ingen ridsede.

Kom med et bud.

The Police:
Regggatta de blanc
Synchronicty (to styk)
Every breath you take
Zenyatta Mondatta

Kid Creole and the Coconuts:
I too have seen the woods
In parise of older women
Fresh fruit i foreign places

10CC:
Bloddy tourist
The original soundtrack
100 CC (greatest hits og 10 cc)
How are you

City Boy:
Heads are rolling
Young men gone west
The day the earth cought fire
Book early
Dinner at the Rits
Dinner at the Rits (en anden udgave)

Neil Sedaka:
In the pocket
Come see about mee
The hungry years
Sedakka's back
Laughter in the rain
Oh Carol
A song

Chicago:
Chicago 18
Hot Streets
Chicago, XIV

TV2:
Nutidens unge
En dejlig torsdag

Shubidua:
7
6

Stevie Wonder:
Characters
In square circles

Electric light Orc.:
A new world record
Ole Elo

Shakin Stevens:
Lipstick powder and paint
The Bob wont stop
Give me your heart tonight

Men At work:
Cargo
Two hearts
Business as useal

Les Humphries Singers:
Goin down Jordan
Swinging Sound

Nick Kershaw:
The riddle
Human Racing

Sailor:
Trouble
Checkpoint

Huey Lewis and the news:
Sports
Fore!

Russ Ballard:
The fire still burns
Fame

Janis Ian:
Night Rain
Miracle Row
Janis Ian

Credence Clearwater Revival: The complete hit album (dobbelt)
Flash Cadillac and the C. K: Sons of beaches
Pavarotti: The Pavarotti Collection
The Beach Boys: Good vibrations
StatusQuo: Golden hour of (inkl original billet fra koncerten i K.B.
hallen i 1974)
Steeleye Span: ingen titel!
Roxy Music: Avalon
Mike Oldfield: Tubular bells
Tears for fears: The seeds of love
Snearkers: Catbeat
Mammas and pappas: Hits of gold
The Dubliners: Plain and simple
Van Halen: 1984
Johny Cash: Greatest hits volume 1
The Bobbers: Fanpix
David Essex: On the tour (dobbelt)
David Essex: Rock on
Suzi Quatro (ingen titel
Jimmy Hendrix: Purple Haze
Frankie goes to hollywood: Liverpool
Mr. Big: Photographic smile
John Denver: I want to live
Supertramp: Crime of the century
Biforst: Til en sigøjner
Eddy Grant: Cant get enough
Barry White: I love to sing
Phill Collins: No jacket
Ray dee Ohh: Too
Arlo Guthrie: Last of the brooklyn cowboy
Ricky Nilson: All my best
Ivan Rebroff: Komm mit nach Hellas
Mireille Mathieu: Wunch Dirwas
Rubettes: We can do it
Kim Larsen: Værsgo
Dolly Parton: Best of
Poul Young: The secret of association
Amanda Lear: Never trust a pretty face
Marineband of the royal Netherlands Navy: When the sving comes....
Tracy Ullman: You Broke my heart
Pilot: From the album of the same name
Rod Stewart: Every picture tells a story
Joe Cocker: one night of sin
Sade: Promise
Country Joe and the fish: To plader uden titel originalt /forkert
cover.
Moddy Blues: Seventh Sojourn
John williams: Greatest hits
Sniffen the tears: Ride blue divide

Sælges i kbh 2700 OG kun samlet og afhentet!

1 IBM Intellistation Z Pro model 6899 Dual Pentium Pro 200 mhz
inkl kabinet, to Pentium Pro inkl køler og VRM. 32 mb EDO ram, diskettedrev,
cdromdrev
een usb port - ser/par og onboard lyd. Kører fint, men kræver EDO ram.

IBM desktop med Pentium 90 - onboard vga inkl. 40 mb ram. Intet andet
medfølger
Kører også fint

Compaq Presario 5130 (kabinettet er *ikke* standard ATX!
Inkl Pentium II 350 mhz
Onboard VGA er død, men kan køre med andet graffikkort.
Kun bundkort, kabinet med diskettedrev og PSU

Smådele:
1 stk motherboard Chaintec 5vlm inkl AMD K6 200 mhz

1 stk bundkort QDI explorer II socket 7 - er måske defekt, vil ikke starte
op, men
har kørt før...

1 stk AMD K6 233 med køler
1 stk Pentium 60
1 stk Pentium 75
1 stk. IBM 6x86 PR 200+ (150 mhz)
1 stk ISDN modem/ opkaldkort ITK ix-micro
1 stk Terratec Lydkort DMX X Fire 1024 (er måske defekt?)

Sælges til den første, der byder 550,- afhentet

Tirsdag kører jeg hele møllen i fjernkælderen.

Claus

----

Sælges i kbh 2700

HP Photosmart 320
http://www.hp-expo.com/dk/dan/products/pcphotography/q2180a.html

SD flashkort (nyt) 32 mb

Taske (ny) med diverse velcrolommer samt rem

Kameraet er fra november måned og alt originalt tilbehør og emballage
medfølger. 100% i orden uden ridser/skrammer. Original kvittering medfølger
og
der er stadig restgaranti. Nypriser på edbpriser.dk inkl. porto er ca.
1664,-

Sælges for 950,-

Bud under ignoreres

Claus

Sælges i kbh 2700

IBM IntelliStation Z Pro

Dual Pentuim pro 200 mhz komplet med VRM
32 mb ram (IBM)
Matrox grafikkort (mystique eller millenium)
cdrom drev
diskette drev
lyd onboard
Kabinettet er sort og pænt. Intet andet end det ovenstående medfølger.

Sælges for højeste bud over 475,-

Claus

Sælges:

International gaskomfur, to blus med ovn.

Pæn og velholdt, har ikke været brugt siden 1995. Farven er beige.

100% i orden.

Pris: 2000,-

Med regulator, ny slange, stophane, to x 2 kg flasker og Ekstra komfur til
reservedele (et jeg har klunset) er brunt og uden brændere.

Pris: 2300,-

Sælges kun samlet

Se foto på Http://hop.to/spidsgatter

Med venlig hilsen

Claus

Sælges:

Origon pine mast. Massiv, længde 13.80

Meget flot og nylakeret. Bom med rulle broncebeslag, skal lakeres, 4.56 mtr.

Storsejl med gennemgående sejlpinde, sejlet under to sæsoner, men skal
vaskes, fordi det har ligget ude en periode. Meget stærkt og solidt fra MP
sejl, Egå

Sejl 10,0x450 ca!

Sælges kun samlet. Pris 11.000

Med venlig hilsen

Claus

Sælges i kbh 2700

Dansk Office 2000 standard

Indeholder: words, excel, outlook samt powerpoint.

Foto: http://users.cybercity.dk/~dsl68585/office.jpg

Sælges hvis jeg får et passende bud. Sendes gerne mod forudbetaling

Claus

Sælges i kbh 2700

Yamaha MX-35
Sort 19 tommer kabinet

Den er på enten to eller fire kanaler. 2 x 40 watt eller 4 x 22 watt.
Spiller hamrende fedt og rent.
Sælges for kr. 600,- eller HBO afhentet kbh 2700

Manual med tegninger og spec. her:
http://users.cybercity.dk/~dsl68585/MX-35.pdf

Claus

----

Sælges i kbh 2700

Mikrovn Panasonic

800 watt med trinløs regulering. Inkl. drejetallerken. Som ny, kun lidt
brugt.

Foto: www.tersgov.dk/ovn.jpg

Pris kr 150,- eller HBO

Claus

----

Sælges i kbh 2700

Bing og Grøndahl figurer nummer 2307 samt 2162.

Begge som nye. Se foto og mere her: www.tersgov.dk/platter.htm

Kom med et bud!

Diverse Bjørn Wiinblad platter. Se mere på samme side.

Kom gerne med et bud på det hele. Sendes gerne.

Claus

Sælges i kbh 2700

Bing og Grøndal porcelænsfigurer samt Bjørn Wiinblad platter fra Imerco
jubilærum.

Se billerde her: www.tersgov.dk/platter.htm

Kom med bud..

Jeg forbeholder mig retten til at afslå, hvis jeg finder, at det er for
lidt.

Sendes evt. gerne.

Claus

----

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Sælges afhentet i kbh 2700
> USB scanner Acer 620U
> Virker perfekt, men der er ingen strømforsyning. Kører på 12-16 volt
> dc.

Kører også under w2k/XP

Claus

----

Sælges i kbh 2700

Lille smart mediahub. Omskifter mellem højttalere og hovedtelefoner,
afbryder for mikrofon. Volumen regulering.

kr 89,- afhentet

Se foto på www.tersgov.dk/hub.htm

Claus

----

Sælges

En smart lille box med stik til Firewire, USB 2.0 samt højttaler og
mikrofon. Passer i en diskettedrevs slot.

Bemærk uden controller, det er kun en stikbox!

Pris 139,-

Desuden en restsjat af cd-rommer:

http://www.tersgov.dk/hub.htm rul ned på siden.

Claus

----

Nu gider jeg ikke havde den stående længere, så den sælges til den første,
der byder 775,-

Sælges kbh 2700

Yamaha FG 420 12 Western guitar 12 strenget.

Guitaren er monteret med 6 nye strenge og er af guitarreperatør justeret i
halsen til 6 strenge. De overflødige stilleskruer er afmonteret, men følger
naturligvis med. Een er dog knækket..

Flot lyd, og absolut en pæn guitar. Enkelte, men små og ubetydelige ridser
på bagsiden. Uden kasse eller pose.

Du kan se et lignende billede af den 6 strengede udgave her:
http://64.38.110.32/acoustic.html

Claus

Sælges i kbh 2700:

DVD-R 4,7 GB (G) Leaddata 4x 25 Stk i cakebox

Fejlkøb, skulle have været + skiver..

Pris: hbo 240,-

(glem alle bud under, er der igen, som vil købe, så forærer jeg dem
bare væk!)

Claus

Claus Tersgov skriblede og skrablede følgende:

> Sælges i kbh 2700
> Dansk Windows 98 SE original og komplet med ubrugt licenskort.

solgt!

----

Fra:Claus Tersgov (nospamnews@tersgov.dk)
Emne:Re: Microsoft Office 2000 standard
Original Format
Nyhedsgruppe:dk.marked.privat.edb.software
Dato:2004-12-21 09:02:54 PST

Claus Tersgov skriblede og skrablede følgende:

> Sælges i kbh 2700

solgt

Emne:S: JBL control 1 Plus (defekte)
Original Format
Nyhedsgruppe:dk.marked.privat.edb.ekstern, dk.marked.privat.musik,
dk.marked.privat.radio+hifi
Dato:2004-10-17 15:42:09 PST

OBS! Krydspostet med opfølgning til dk.marked.privat.radio+hifi

Sælges i kbh 2700

Et sæt defekte JBL Control 1 Plus pris kr 300,- eller HBO

Begge diskanter er ødelagt og derfor fjernet, men der medfølger et sæt nye
pizodiskanter.

Foto og mere info her: www.tersgov.dk/hub.htm

Basenhederne er magnetisk afskærmede, så de kan stå nær en monitor.

Sendes gerne.

Claus

----

Sælges i kbh 1432

Lister-Petter AC2W diesel motor. Motoren er ferskvandskølet og på 12 hk.

Motoren starter og kører perfekt, men sælger ønsker at lægge en fabriksny
motor i båden.

Motoren sidder i båden og kan høres/prøves

Pris kr 13.500 afhentet.

Se billeder og læs mere på www.tersgov.dk/motor

Motoren kan evt. leveres mod betaling af diesel og evt. bropenge/færge.

Claus

----

Claus

--
Sjove computerting til salg!
www.tersgov.dk/hub.htm

----

Sælges i kbh 2700 eller sendes.

JBL Control One Plus, nærfeldsmonitor. * Halvdefekte* !

Power handling 150 watt!

De originale diskanter er ødelagt og dermed fjernet. Der medfølger et
par piezo diskanter, som spiller nogenlunde rimeligt. Kabinetterne har
lidt ridser og skrammer. Kabinetterne er lavet af stærk polyethylene,
og er næsten uforgængelige. Frontdæksel medfølger også, men er ej med
på fotos.

Basserne er 100% i orden, og er i øvrigt magnetisk afskærmede, og de
egner sig derfor fint som computerhøjttaler.

Pris afhentet: kr 400,- eller HBO

Bud under ignoreres, da basserne alene koster langt over 1500,-

Se billeder her, nederst på siden: www.tersgov.dk/hub.htm

Læse evt mere hos JBL:
http://www.jblpro.com/pages/recording/control.htm#Control1

Krydpostet med opfølgning til dk.marked.privat.radio+hifi

Claus

----

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> NAD Tuner 4150 sælges i kbh 2700

Solgt!

----

Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sælges i Kbh 2700
> Yamaha PSR-730 arrangementkeyboard
> http://www.yamaha.co.uk/homekeys/html/oldies/psr/p_pr730.htm
> Diskdrev, 16 spors sekvenser, tonsvis af effekter og fede lyde!
> Har aldrig spillet ude og kun lidt brugt.
> Pris: 5100,-

Står i øvrigt som ny!
Ved hurtig handel 4600,-
Kan evt sendes, men sendes kun ved forudbetaling.

Claus

----

Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:bcde95$jo6

> Sælges kbh 2700
> IBM pentium 90 inkl 32 mb edo ram (2x16)
> Desktop kabinet og onboard vga
> Intet diskdrev, cd-rom, harddisk eller kabler.
> Fungerer 100% har kørt hos mig selv som filoplagring
> Pris afhentet 150,- eller HBO

Nedsat til en hund afhentet!

Claus

> Sælges kbh 2700
> Acerscan620U Prisa Scanner til USB port

Et link: http://www.penstarsys.com/Reviews/acerscan.htm

Claus

----

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Denne bærbare sælges. Er fin til navigation i båden, da alt er indbygget.

Der er pt. budt kr. 1600 i tråden i dk.marked.privat.edb

Claus

> Sælges i københavn 2700
> Batteriet kører ca. 1-1,5 time.

Det lader til, at batteriet godt kan køre i mindst et par timer....

Nu har jeg i hvert fald hørt tre fulde cd'er med skærmen tændt..

Claus

Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:adm6v8

> Følgende sælges, men kun SAMLET for kr. 2900,- eller højeste bud over
> Eventuelt kan byttes med computerudstyr
> Afhentes kbh 2700
> Alle stænger og hjul er kun brugt een gang, det meste er ubrugt!!

Kan eventuelt sendes på købers regning og risiko samt mod forudbetaling.

Claus

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sælges:
> Dejlig berg spidsgatter 30 fod 1937 sælges for kun 10.000

Glemte at skrive, at eventuelt kan bedre digial kamera eller PC indgå i
bytte.

Claus

Sælges i kbh 2700

Original lader, batteri og evt display til en Alcatel One Touch 511

Hvad kan det indbringe?

Batteriet og display er i tip top stand. Evt. kan stumperne af
telefonen følge med, jeg har splittet den i atomer

Sendes gerne.

Claus

----

Sælges i kbh 2700

Brother HL4V laserprinter

Printeren er pludselig gået i udu med følgende fejlmeddelelse:

52 scanner malfunction..

Jeg har haft printeren lige fra ny, og den har kun kørt *4830* print
i alt!

Der er monteret ny toner/tromle patron for et år siden, og den har
kørt ca. 250 print, så den er faktisk ny.

Værk og indmad er som en HP laser III

Angiveligvis er det en forholdsvis nem fejl at rette for GDS manden...

Kan afhentes for kr 500,- eller hbo

Claus

Sælges kbh 2700

Technics tuner model Z 200

Manual med drejeknap, kun een unit høj. Virker perfekt, men ledning
mangler (mini apparatstik)

Pris afhentet kr. 75,-

Claus

Fra : MAXI-87

Dato : 26-03-05 17:52

"Steffen Skov" <Xsskov@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er sigten i Østsjælland? Her i Østjylland har det været mælkehvidt
> i 4 dage, så jeg overvejer at tage til KBH. (eller) og sejle i klart vejr
> med
Hej
Efter sigende skulle det have været fin sigt omkring øst sjælland.
men den er godt nok tæt omkring Lillebælt.
http://www.vintertrafik.dk/dkapplet.html
Hilsen
Hans

Fra : Henning

Dato : 26-03-05 17:53

> [...]
>4 dage, så jeg overvejer at tage til KBH. (eller) og sejle i klart vejr med

Der var tåget i Kastrup i torsdags, i går og i dag har der været høj
sol og svag vind Trist kranen ikke kører før næste weekend - hvor
jeg vil stå forrest i køen for at få vand under båden

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-03-05 19:47

Køge Bugt har ligget indhyllet i tåge det meste af påsken (indtil nu). Kører
man bare lidt ind i landet så er tågen brændt af og solen skinner højt, men
nede på havnen er der tåget som i en skummel Sherlock Holmes film. Jeg ved
ikke hvordan det er ude på vandet, da vi jo ikke kan se derud. - men mon
ikke tågen dannes derude et sted....

/Bjarke

Fra : Egon Stich

Dato : 27-03-05 15:25

> [...]
> 4 dage, så jeg overvejer at tage til KBH. (eller) og sejle i klart vejr

Hej..
Du skal i hvert fald ikke tage til Rødvig, stevns.
Maaaange dage med tæt tåge og koooold østenvind.
For en 1/2 time skete det fænomen, at lyset blev gult. Gamle mennesker
sagde, at det var noget der kaldes "sol".
Så nu venter vi spændt på, måske, at få at se, hvad han er for en karl...

MVH
Egon.
(Som er gennemkold efter en tur på havnen) (

Fra : Steffen Skov

Dato : 27-03-05 17:07

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> MVH
> Egon.
> (Som er gennemkold efter en tur på havnen) (

Hej Egon

Tja så koldt oplever jeg det ikke. Jeg var ude fra mandag til torsdag, og
det var ikke koldt, men uigennemsigtigt. Tågen er jo opstået fordi der kom
varm luft op fra syd. Vi har kun haft tåge på vandet, hvilket skyldes temp.
forskellen mellen vand og luft. Selv i Langå i Gudenådalen var der ingen
tåge for 2 dage siden. Så det er et havfænomen.

Jeg skal altid til Rødvig, når jeg kommer i KøgeBugt. Den havn har jeg altid
kun haft positive oplevelser med, dog er den fandens besværlig at finde
(bundgarn) efter mørkets frembrud. Hvad med Brugsen? Eksisterer den stadig?

Kan du ikke lige lede mere efter dette interresante fænomen, du beskriver.
Jeg har dyb respekt for ældre mennesker, da de er væsentligt klogere end
nutidsmennesker, og det du kalder "sol", pirrer min nysgerrighed.

Hilsen
Steffen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-03-05 17:21

> [...]

> kun haft positive oplevelser med, dog er den fandens besværlig at finde
> (bundgarn) efter mørkets frembrud. Hvad med Brugsen? Eksisterer den

For 25 år siden sejlede jeg ofte til rødvig, og der kunne man på
restauranten få det, de kaldte en "plankebøf". Det var en bøf anrettet oven
på stegt kartoffelmos serveret på en egetræsplanke.

Det var alletiders, har du prøvet den i rødvig?

Claus

Fra : BJ

Dato : 27-03-05 17:23

KLIP

> Det var alletiders, har du prøvet den i rødvig?

Det ville jeg sandelig gøre .... efter 25 år må den være utrolig velhængt og
gennemmør..

--
Bjørn J.

Fra : ibber

Dato : 27-03-05 18:15

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> [...]
>
> KLIP

> Det ville jeg sandelig gøre .... efter 25 år må den være utrolig velhængt

LOL

Fra : Egon Stich

Dato : 27-03-05 19:09

> [...]
oven
> på stegt kartoffelmos serveret på en egetræsplanke.
>
> Det var alletiders, har du prøvet den i rødvig?

Plankebøfferne er en saga blot.
Til gengæld kan man få en kæmpe Herregårdsbøf af garanteret mørt kød.
Håndværkerslagtet i Klippinge, og specielt udvalgt til Havfruen.
Og jeg ved godt, det kan opfattes som reklame
Men: Opfat det som reklame for Rødvig.
Der altid tager godt imod sejlere.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 27-03-05 19:06

> [...]
> Jeg har dyb respekt for ældre mennesker, da de er væsentligt klogere end
> nutidsmennesker, og det du kalder "sol", pirrer min nysgerrighed.

Jamen, kommer du til Rødvig, så spørg efter mig hos min søn Henning der ejer
cafe Havfruen på havnen.
Det kunne da være hygsomt at snuppe en enkelt øl med en af gruppens
skribenter.
Og jo, Brugsen existerer skam stadig.
Bundgarnene? Ja de er rigtig væmmelige.
Især efter at fiskerne er begyndt at anvende bøjer i stedet for pæle.
Især dem der har brugt plå og grønne dunke af forekellig herkomst, er
vanskelige at se.
Omkring 3-4 stk årligt går "i nettet".
Angående fænomenet "sol".
Nu er den blevet udskiftet med en mindre udgave. Ikke så kraftig.
De gamle siger, den hedder "måne".
Og at vi kan se den, fordi vinterhavgusen er ved at lette.
Blir spændende at se, om havet ligger der endnu. Men jeg tror, jeg kan høre
det.

MVH
Egon

Fra : Steffen Skov

Dato : 28-03-05 09:43

> [...]
> ejer
> cafe Havfruen på havnen.
> Det kunne da være hygsomt at snuppe en enkelt øl med en af gruppens

Den er jeg med på! Men skulle vi ikke hellere dele 2 i stedet for en? (Det
er altid mig, der får det knækkede sugerør).

> [...]
> Især efter at fiskerne er begyndt at anvende bøjer i stedet for pæle.
> Især dem der har brugt plå og grønne dunke af forekellig herkomst, er

Fy -føj - for en. Her kan man sige: "I begyndelsen var det værst - derefter
blev det værre"!
Pælene kan man med rimelighed finde med en kraftig lygte.

> [...]
> Og at vi kan se den, fordi vinterhavgusen er ved at lette.
> Blir spændende at se, om havet ligger der endnu. Men jeg tror, jeg kan

Kan det hænge sammen med at månen står meget lavt på himlen Pt.?

Hilsen
Steffen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-03-05 17:18

> [...]

> Så nu venter vi spændt på, måske, at få at se, hvad han er for en karl...

> (Som er gennemkold efter en tur på havnen) (

Jeg kommer lige fra jyllinge havn, hvor vi købte en motor, og vejret har
været pragtfuldt hele dagen i dag - i hvert fald på sjælland. Det har heller
ikke været koldt.

Man alligevel var der ikke overvældende mange folk ude og lave båd?

Claus

Fra : Erik

Dato : 27-03-05 19:00

> [...]
> heller
> ikke været koldt.
>
> Man alligevel var der ikke overvældende mange folk ude og lave båd?

Nu er Jyllinge jo ikke hele Sjælland. I det sydlige og det er sydligere end
Rødvig der har vi haft let tåge, frisk vind og 2 graders varme, så der af,
var det ret så kold en fornøjelse at arbejde med båden.

Erik

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-03-05 19:29

Ja, det kan jo ikke være anderledes. Hvis deres holdning er:

"Nej, computere og Internet har vist aldrig haft hans interesse.
Internetbutikker 'fnøs' han af hvis man kom til at nævne det i butikken."

som Claus skrev tidligere i tråden, så afskriver de sig jo muligheden for at
være en del af fremtiden. Sådan er det bare.

Mine forældre havde et maskinbogbinderi (80% reklame materiale og brochurer)
der for 20 år siden kunne havde været solgt og givet dem mere end 5 mio i
hånden. Jeg advarede dem om de farer der lå laser/farveprintere og e-mails
kampagner, men de "fnøs" også bare. For 5 år siden måtte de nærmest forærre
det væk for at komme ud af det uden at tabe penge.

Dagen i morgen er ikke som i dag. Dem der holder fast i fortiden ryger af
vognen. Sådan er det bare.

Jeg forudser nogle få store "marine supermarkeder" der kombinerer shoppen
med aktiv postordrevirksomhed der sender fra tyske datterselskaber.
Herudover vil havnenes butikker reduceres til at sælge det vi har glemt,
impulskøb og det vi gerne vil "føle" inden vi køber (sejlertøj fx). Disse
vil skulle køre med endnu højere avancer (men vi betaler gerne 400% profit
på en skrue til 20 kr som vi står og mangler) og må supplere med øvrige
varer/serviceydelser for at få det til at køre rundt.

Det er OK med mig. Desværre er der bare langt igen. De fleste store danske
butikkers web løsninger er noget sørgeligt noget, så der er desværre langt
igen før jeg spår overlevelse for dem. På prøv bare at se Madsnedsø. Deres
web/handelsside er da en ynk.
Mærkeligt nok er de bedste løsninger nogen der er lavet af middelstore og
små forhandlere. Men de har jo også (i modsætning til de store) allerede set
døden i øjnene og nogle af dem reagerer og laver nogle OK løsninger.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-05 12:33

> [...]

> I denne uge (uge 12) giver de 40% rabat, i næste uge 50% etc.
> Jeg vil ikke hænges op på det, men der har vist nok åbent i alle

Der er åbent alle dage i påsken fra 9-14

Jeg kører *måske* derned i morgen eller lørdag, og kan muligvis tage noget
med hjem, hvis der er nogen, som ikke har bil. Så kan det afhentes hos mig i
kbh 2700 eller i Lynetten eller sendes for købers regning.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-03-05 15:38

Claus,

Du må meget gerne sige til eller tage en 9 mm plywood plade med, hvis den
koster under 1500,-. Sådan en skal jeg bruge (se det andet svar jeg lige gav
vedr. Malmø)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-03-05 09:47

> [...]

> koster under 1500,-. Sådan en skal jeg bruge (se det andet svar jeg lige

Bjarke for ******!

En 9mm plywood plade?!

Hvilken størrelse og hvad for noget træ. Det er ski da ret væsentligt!

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-03-05 10:06

Ja, beklager. Jeg havde det i tankerne, men det kommer det jo ikke over i
dit hoved af ...

Teak på den ene side eller begge sider. Behøver ikke at være i speciel høj
kvalitet; bare rimelig pæne. Jeg skal lave nogle hylder og rum i mine
kistebænke og et (lille) løst kortbord til min pc og de halve kort.

Jeg havde regnet med en fuld plade (122*244), men ordentligt store "stumper"
kan sikkert også gøre det.

Mit alternativt er som skrevet, at jeg kører til
http://www.malmolist.se/privat.htm og købe en plade der. Du kan se
beskrivelsen på deres side.

Yderligere påregner jeg at købe nogle lister, dels til at lave kanter med og
så nogle "belægningslister" så jeg kan stå herhjemme og øve mig i
teakbelægning inden jeg næste vinter (forhåbentligt) skal lægge teak på
dørken i båden.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-03-05 08:14

Claus,

"ibber" siger at der stadig er 9mm plader deroppe, så du behøver ikke at
gøre noget. Jeg kører selv derop, når jeg har indtaget min morgencomplet.

Ellers tak for hjælpen

/Bjarke

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-03-05 15:36

Jeg tænkte på at køre til www.malmolist.se for at købe noget muligvis mandag
den 4. april.

Du kan se priserne på web'en. Hvis der er nogen (sjællændere) der vil have
noget med er jeg frisk, hvis I vil tage halvdelen/en brøkdel af bropengene.

Jeg har ganske vist bare en Carina stationcar, men den kan vel godt have et
par plader på taget. jeg skal selv bruge en 9 mm og nogle teaklister

/Bjarke