Std. barnevogn - station car
Fra : Peter Jensen

Dato : 24-03-05 09:44

Hvad måler en std. barnevogn i længde, brede og højde når man klapper den
sammen? Skal være far for første gang og skal i den forbindelse have ny bil,
en station car. Bilen skal være så stor at det giver mindst muligt bøvl at
komme barnevognen ind. Har op til 250000 at købe for. Nogle forslag til bil?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-03-05 12:02

> [...]
> bil, en station car. Bilen skal være så stor at det giver mindst muligt
> bøvl at komme barnevognen ind. Har op til 250000 at købe for. Nogle

Når du spørger om biler, kan jeg varmt anbefale at spørge inde på

Men hvad med en Citroen Berlingo? Det er i hvertfald en familiebil, jeg ved
dog ikke hvor nemt/svært det er med barnevogn til Berlingo'en?

Mvh

Emil

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-03-05 13:45

Nu spurgte jeg jo også om barnevogn's størrelse. Skal det også i
news:dk.fritid.bil blot fordi ordet "vogn" indgår ?

Fra : Christian

Dato : 24-03-05 15:09

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in message
> Nu spurgte jeg jo også om barnevogn's størrelse. Skal det også i
> news:dk.fritid.bil blot fordi ordet "vogn" indgår ?

klovn...

Fra : Trekroner

Dato : 24-03-05 22:39

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> klovn...

Og hvad er du så....?

--
Michael
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-03-05 22:54

> Nu spurgte jeg jo også om barnevogn's størrelse. Skal det også i
> news:dk.fritid.bil blot fordi ordet "vogn" indgår ?

Det var bare en venlig ANBEFALING. Det var ikke en henvisning.
Du bruger en linje om barnevogn. Og 3-5 linjer om at du skal have købt en
stationcar...

Beklager hvis jeg har pisset på din sukkermad

Mvh

Emil

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 24-03-05 14:42

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad med en Citroen Berlingo? Det er i hvertfald en familiebil, jeg
> ved dog ikke hvor nemt/svært det er med barnevogn til Berlingo'en?

Berlingoen er en dejlig familiebil, og det er meget nemt at pakke en
barnevogn i. Har man ikke de store andre sager med, er det nok at slå
kalechen ned, stellet behøver ikke klappes sammen eller noget.
Vi har en på 4 år og tvillinger på 1½, og har nemt tvillingebarnevogn,
2xrejsesenge og høje stole + feriepakkenelliker til en uge, samt tre
autostole på bagsædet.
Og så får man bare generelt utroligt meget bil for pengene.

MVH Mette

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 24-03-05 14:18

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme barnevognen ind. Har op til 250000 at købe for. Nogle forslag til

Hejsa
Vi har en Ford Escort 1.6 stc
Den er vi rigtig godt tilfredse med da den har en lav læssehøjde og rigeligt
med plads

MvH

/lasse
(nybagt far for anden gang 23/3-05 kl 14:54 )

Fra : Melanie

Dato : 24-03-05 14:22

"Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> MvH
>
> /lasse
> (nybagt far for anden gang 23/3-05 kl 14:54 )

Hej Lasse

Tillykke med den lille nye.
Hvad er vægten, højden og kønnet?
Er der så en storesøster eller bror nu?
Hvordan tager denne familieforøgelsen?

Mvh Melanie

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 24-03-05 14:52

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse

> "Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Hejsa
Mange tak
Det blev en dreng på 2950g og 49 cm.
Og vi har i forvejen en dreng på 16 mdr som ikke har set den lille endnu -
så det bliver lidt spændende når han kommer hjem fra ferie hos
bedsteforældrene imorgen!

MvH
Lasse
(Som vist ikke kan blive ret meget højere nu - uden at gå ind i dørkarmen
)

Fra : Melanie

Dato : 24-03-05 16:33

> [...]
> Lasse
> (Som vist ikke kan blive ret meget højere nu - uden at gå ind i dørkarmen

Hej Lasse

Sikke da en lang dreng. Kan forstå du er høj, så er det jo ikke så
underligt. Drengen på 16 md. forstår nok heller ikke helt at han har fået en
bror når han for det afvide. Ihh hvis jeg bare var en flue på væggen når de
to ser hinanden første gang. *S*

Mvh Melanie

Fra : Henning Habor

Dato : 24-03-05 14:24

Hej Peter,

Du skal ikke bekymre dig om kassen til barnevognen da de fleste
barnevognskasser kan slås helt sammen så de bliver helt flade. Hjulene kan
også tages af stellet så barnevogenen alt i alt fylder ingenting.
Vi har en Fiat Tipo og der kan vores barnevogn sagtens være når bare
barnevognen er helt slået sammen.

Held og lykke med den lille ny.

Henriette

Fra : Søren Mors

Dato : 24-03-05 15:27

Peter Jensen wrote:
> [...]
> komme barnevognen ind. Har op til 250000 at købe for. Nogle forslag til bil?

Hvis du allerede har en barnevogn, men ikke har købt bilen, så tag
barnevognen med når du skal se på bil. Så er det ganske let teste hvor
nemt det er.

Søren Mors

Fra : karsten & Pia

Dato : 24-03-05 15:31

> Hvad måler en std. barnevogn i længde, brede og højde når man klapper den
> sammen?

målene på de forskellige barnevogne står i udstyrskatalogerne fra babysam og
ønskebørn, så få fat i sådanne kataloger, herefter er det vist bare at kæde
ønskebil og ønskebarnevogn sammen. Held og lykke.

mvh Pia

Fra : Nette

Dato : 24-03-05 20:49

> [...]
> komme barnevognen ind. Har op til 250000 at købe for. Nogle forslag til

Tillykke med den lille ny.

- NOGLE kan klappes helt sammen, men langt fra alle!!!
- Foruden det mål du evt. læser i kataloget, kan du godt risikere at vognen
fylder mere. Er kalechen f.eks. nød til at skulle klappes ned for at kunne
være der i bilens højde, kommer bøjerne i siden på kalechen til at stå stik
ud bagtil, og så skal du lægge 15-20 cm. til.( På nogle vogne altså!).

- Målene er meget forskellige, vælg bil efter barnevogn eller barnevogn
efter bil, der er ingen standardmål.

Nette

Fra : Mette og René

Dato : 25-03-05 07:45

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ud bagtil, og så skal du lægge 15-20 cm. til.( På nogle vogne altså!).
>
> - Målene er meget forskellige, vælg bil efter barnevogn eller barnevogn

er der nogen der har en barnevogn som de kunne have lyst til at måle?, flere
der måler vil jo være fint

René

Fra : Carina

Dato : 25-03-05 13:59

"Mette og René":

> er der nogen der har en barnevogn som de kunne have lyst til at måle?,
> flere der måler vil jo være fint

Som Nette skriver kan man på hjemmesiderne for de forskellige barnevogne se
mål og vægt. Det er da noget nemmere at gøre det selv, end at vi alle bruger
tid på at måle barnevogne.

For. eks har jeg selv lige bestilt en Emmaljunga Big Star Supreme (Ja, det
hedder den skisme) Og den har følgende mål (fundet på Emmaljunga.dk):
Vægt og mål
Stel: 13 kg. inkl. hjul
Lufthjul: 4,6 kg.
Overdel: 6,5 kg.Liggemål: 95-97x37 cm
Sammenklappet stel: 93-105x62x42-56

Søg selv på nettet: Brio, Trille, Odder...Kan ikke lige komme på flere
mærker.

VH

Carina