Ny bundmaling!
Fra : asbjørn

Dato : 23-03-05 23:20

Er der nogen der ved, hvad man kommer til at slippe for at for få et
vært/bådebygger til at skrabe gammel bundmaling af, prime og ny bundmaling?

Jeg har ca. 20 kvm bund ned en historie tilbage til 80´erne.

asser

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-05 09:36

"asbjørn" <xxasserxx@qqjakslandqq.dk> skrev

> [...]
bundmaling?
> Jeg har ca. 20 kvm bund ned en historie tilbage til 80´erne.

Det er svært at sige, når man ikke kender bådens nøjagtige beskaffenhed, men
jeg vil anslå det til et sted mellem 8-11.000,- inkl kran. Måske lidt
mindre hvis der ikke skal spartles ret meget.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-03-05 15:26

Jeg ligger ved siden af en 36 fods båd. Han gav sidste år 4.000 for at få
malet den i bunden (inkl materialer) - *uden* afskrabning og priming. Bare 2
lag bundmaling på hans 2 år gamle båd.

Jeg tror ikke 11.000 kan gøre det. Tænk på, at der er materialer for flere
tusinde...

Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-03-05 09:50

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev

> Jeg tror ikke 11.000 kan gøre det. Tænk på, at der er materialer for flere
> tusinde...

Det kan godt være, det afhænger jo meget at, hvordan bunden ser ud. Jeg har
regnet det ud pr kvadratmeter...

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-03-05 09:57

Ja, jeg havde faktisk også lidt problemer med kvm opgivelsen. Hvor stor en
båd svarer 20 kvm bund til ?? 35 fod hvis den er kortkølet og 30 fod hvis
den er langkølet ???

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-03-05 10:14

> [...]

> båd svarer 20 kvm bund til ?? 35 fod hvis den er kortkølet og 30 fod hvis

Jeg ander det faktisk ikke. Prøv at kigge i den søstærke, der var engang en
formel til at beregne kvadratmeter på diverse både.

Claus

Fra : Henry Maindal

Dato : 29-03-05 14:22

Ja, det kan jeg da sige lidt om. Jeg fik sidste år min PD26 ordnet
på et lille værft. Afrensning af bund, reparation af småskader, to
lag to-komponent maling og flytning af båd til og fra liggehavn.
Ialt 19000.- kr. incl. moms og ca 2000 kr. til transport.
efterfølgende påførte jeg selv to lag bundmaling.
I år har jeg en anden båd, ca. samme størrelse, hvor jeg selv har
afrenset bunden, lavet småreparationer og smurt med 3 lag to-
komponent maling. Brugte ca. 16 timer til afrensning af bunden og
tilsammen ca. 6 timer til maling. Materialerne løb op i ca 2500 kr.
Afrensningen er ganske vist hårdt og beskidt arbejde, men det er
da en rimelig god besparelse/fortjeneste at gøre arbejdet selv.
God førnøjelse.

Henry