Firefox' visning af captions for tabeller
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-03-05 21:54

Er "captions" (overskrifter/navne) for tabeller ikke standard html?

Firefox viser mine tabellers captions tabeller til venstre for
tabellerne, mens IE viser dem over tabellerne, som det var min
intention.

Mikkel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-05 22:14

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

>Firefox viser mine tabellers captions tabeller til venstre for
>tabellerne, mens IE viser dem over tabellerne, som det var min
>intention.

Kom med et link til siden, er den ikke online, så upload en
testside, der viser fejlen.
--
Knud

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-03-05 22:19

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
meddelelse news:00n341hspflgq1lse111tk8o6q7bimte3t@dtext.news.tele.dk...

> Kom med et link til siden, er den ikke online, så upload en
> testside, der viser fejlen.

Det sku jeg sæføli ha gjort: http://lakjer.dk/mikkel/arranchero5.shtml
(er afprøvet af mig i Firefox 1.0.1 dansk)

venlig hilsen,
Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-05 22:37

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> Det sku jeg sæføli ha gjort: http://lakjer.dk/mikkel/arranchero5.shtml

Fjern align="left" på caption - så ryger overskriften op på plads. Hvis
du vil have venstrestillet selve teksten (uden at flytte på
placeringen), kan du bruge css:

   caption{ text-align: left; }

NB: Du kan også undvære dine strong-elementer - definer fremhævningen
med css på caption i stedet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-03-05 23:17

> [...]
> placeringen), kan du bruge css:
>
> caption{ text-align: left; }
>
> NB: Du kan også undvære dine strong-elementer - definer fremhævningen

Tak for svaret - jeg vil bruge begge råd!

Tillægsspørgsmål:
Hvorfor forstår Firefox ikke
image {border:none;}

Jeg har måttet gå ind og tilføje
border="0"
i en række image-elementer

Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-05 23:22

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> Hvorfor forstår Firefox ikke
> image {border:none;}

Der er ikke noget html-element der hedder image.

Firefox forstår fint følgende gængse formulering:

img{ border: none; }

Hvis du vil fange elementer med klassen image, mangler du et punktum:

..image{ border: none; }

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-03-05 23:30

> Der er ikke noget html-element der hedder image.
>
> Firefox forstår fint følgende gængse formulering:
>
> img{ border: none; }

Super!

Tak igen.

Mikkel