Replace med "
Fra : Peter Nielsen

Dato : 23-03-05 19:15

Hej... jeg vil bare gerne høre hvordan man replacer en noget med " i ...

Altså:
replace(text,"et situationstegn her -> " <- ","situationstegnet skal være
væk nu...")

skal man bare lave 2 "" ligesom i en response.write linie eller hvordan skal
man gøre?

MVH

Peter

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 25-03-05 10:30

> Altså:
> replace(text,"et situationstegn her -> " <- ","situationstegnet skal være
> væk nu...")

Hejsa,

Er ikke helt sikker på at jeg har forstået det 100% korrekt, altså om du mener
at du vil replace specifikke ord, eller om du vil replace sætninger, der starter
med i.
Hvis det er ord eller bogstaver du vil replace kan du bruge nedenstående:

<%
   str1 = "Dette er en test af replace med alle i, altså hvor der står i skal der
nu stå j"
   str2 = Replace( str1, "i", "<b>j</b>")

   Response.Write str1 & "<br>"
   Response.Write str2
   %>

Med venlig hilsen,
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 25-03-05 10:31

Fra : Peter Nielsen

Dato : 28-03-05 14:26

> <%
> str1 = "Dette er en test af replace med alle i, altså hvor der står i skal
> der
> nu stå j"
> str2 = Replace( str1, "i", "<b>j</b>")
>
> Response.Write str1 & "<br>"
> Response.Write str2
> %>

Nej nej.. den der forstår jeg skam sagtens... kender godt replace
funktionen, men ved bare ikke hvad jeg skal skrive hvis jeg skal replace
noget med et situationstegn i... altså:

str1 = "<a href="http://www.pedn.dk">Min side</a>"
str1 = replace(str1, "<a href="","<b>")
str1 = replace(str1, "">Min side</a>","</b>")

Så ville jeg gerne have str1 til at være:
http://www.pedn.dk (ja uden at det et links selvfølgelig)

Håber du kan se hvad jeg mener... det er tegnet " der ødelægger det tror
jeg... eller hvad?!

Peter

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 28-03-05 16:05

"Peter Nielsen" <pedn@wullamusic.dk> skrev i en meddelelse
,> str1 = "<a href="http://www.pedn.dk">Min side</a>"
> str1 = replace(str1, "<a href="","<b>")
> str1 = replace(str1, "">Min side</a>","</b>")

Lav en escape af citattegnet sådan her \"

str1 = replace(str1, "<a href=\"","<b>")
str1 = replace(str1, "\">Min side</a>","</b>")

Der kan ikke være et citattegn inde i en streng der er afgrænset af
citattegn, hvis ikke man bruger escape tegnet.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-03-05 21:13

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Lav en escape af citattegnet

Ja.

> sådan her \"

Nej - ikke i vbscript.

I vbscript escapes et anførselstegn med endnu et anførselstegn:

Response.write """Hej"""

Replace (str1, "<a href=""", "<b>")

I Javascript/Jscript anvender man backslash som escapetegn - som fx
document.write("<a href=\"foo\"")
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars