Resonansstøj - AOpen HQ08
Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-05-01 07:57

Jeg har et AOpen HQ08 kabinet og den nye harddisk giver rigtigt meget
resonansstøj, med det samme jeg sætter hånden på harddisk kassen ( der
hvor de er skruet fast ) falder lydniveauet. Men jeg har ikke flere 5
1/4" slots tilbage hvad er der så at gøre ved det?

Er det ander kabinetter hvor problemer med varme og støj er løst
samtidigt med at der er plads til 5 * 5 1/4" slots?

--
/Jesper Krogh
Student at DTU Denmark.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 26-05-01 10:43

"Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor de er skruet fast ) falder lydniveauet. Men jeg har ikke flere 5
> 1/4" slots tilbage hvad er der så at gøre ved det?

Gå ned til cykelhandleren og bed om en gammel cykelslange. Klip den i
stykker og læg den imellem kabinettet og harddisken. (Du skal nok lave
huller i cykelslangen til skruerne) Det virker i hvert fald, hvis harddisken
sidder i kabinettets bagerste "elevatorskakt". Og nu hvor du har gang i
cykelslangen, kan du sikkert også finde andre steder du kan resonans-sikre.

mvh
Peter

Fra : Hans Pedersen

Dato : 26-05-01 11:18

On Sat, 26 May 2001 08:57:12 +0200, jesper@linuxpusher.dk (Jesper
Krogh) wrote:

>Jeg har et AOpen HQ08 kabinet og den nye harddisk giver rigtigt meget
>resonansstøj,

Jeg har også sådan et kabinet, som er fyldt med diverse ting og sager,
bl.a. 2 harddiske.

Mit store problem er varmen i kabinettet. Kan man sætte en
kabinetblæser på sådan en AOpen-ting?

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-05-01 11:51

In article <qk0vgto41qlup0sbp6lrs4fv6ncabb8qve@4ax.com>, Hans Pedersen wrote:

> Jeg har også sådan et kabinet, som er fyldt med diverse ting og sager,
> bl.a. 2 harddiske.
> Mit store problem er varmen i kabinettet. Kan man sætte en
> kabinetblæser på sådan en AOpen-ting?

Det er plads til en helt nede i bunden foran, en 80 mm blæser.

--
/Jesper Krogh
Student at DTU Denmark.

Fra : Søren Madsen

Dato : 28-05-01 06:24

Her er der en side med nogle rigtig gode forslag til hvor man kan placere
ekstra blæsere
http://www.virtualhideout.net/articles/hx08/index.shtml

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-05-01 12:08

> [...]
> hvor de er skruet fast ) falder lydniveauet. Men jeg har ikke flere 5
> 1/4" slots tilbage hvad er der så at gøre ved det?

Mon ikke Selvklæbende resonansdæmpnings plader kan klare det?
http://www.bilxpertshoppen.dk/acatalog/BilXpert_Shoppen_D_mp_mortorst_jen_72
..html

Her er et eksempel på hvordand det kan bruges
http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

- Lars