Skal man koge alt vandet, inden det kommer~
Fra : Heidi N. K.

Dato : 23-03-05 08:39

Hej

Min datter har fået et akvarie.
Jeg har ikke megen forstand på akvarier, men får det forhåbentlig med tiden.

Nu skal vi have vand i for første gang.

Skal vandet koges først?

Mvh.
Heidi

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 23-03-05 09:11

Nej..... Men i skal bruge koldt vand.. Som så skal tempereres....

/Anders

Fra : Carsten Gall

Dato : 23-03-05 09:12

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Min datter har fået et akvarie.
> Jeg har ikke megen forstand på akvarier, men får det forhåbentlig med
> [...]

Nej!!

Carsten

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-03-05 09:42

Heidi N. K. wrote:
> [...]
>
> Min datter har fået et akvarie.
> Jeg har ikke megen forstand på akvarier, men får det forhåbentlig med tiden.

hej,

det er ikke nødvendigt.
Bare alm vand fra vandhanen.

mvh

Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-03-05 12:30

Heidi N. K. wrote:
> Skal vandet koges først?

Nej da - men med de fleste almindelige selskabs-akvariefisk skal det
tempereres til ca 24-25 grader.

Slørhaler og andre guldfisk undtaget, da de gerne vil have lidt køligere
vand, så der er stuetemperatur ok.

Måske var det en god ide, at starte akvariehobby'en med en god
begynder-akvariebog, så "start-problemerne" ikke skal gå ud over fiskene ?

Det er trods alt levende væsner.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Per W.

Dato : 23-03-05 15:21

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> skrev i melding
> Hej
>
> Min datter har fået et akvarie.
> Jeg har ikke megen forstand på akvarier, men får det forhåbentlig med
> [...]

Nei, temperert vann rett fra springen er bra nok.

/Per W.