Antal gange artiklen er vist
Fra : Skindbeni

Dato : 23-03-05 00:59

Hej.

Jeg er ved at lave en side med links til nogle artikler, der ligger på mit
eget websted.

Kan jeg lave en funktion, der tæller hvor mange gange artiklen er blevet
læst (=vist, da man ikke kan kontrollere om folk læser artiklen).

Så linket fx ser således ud:

"link til artikel (artiklen er vist xx gange)"

Fra : finn elmgaard

Dato : 23-03-05 08:59

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så linket fx ser således ud:
>
> "link til artikel (artiklen er vist xx gange)"

Jeg forudsætter, at du har dine links og øvrige oplysninger liggende i en
database.
Så kan du oprette en kolonne (f.eks. AntalHits) i din database, der gemmer
oplysninger om, hvor mange gange artiklen er vist.

Når du får et nyt kald af en artikel, forøger du værdien med 1, noget i
retning af:

UPDATE mintabel SET AntalHits=AntalHits+1 WHERE [identifikation af artikel]

mvh
Finn

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-03-05 00:18

Skindbeni wrote:

> Kan jeg lave en funktion, der tæller hvor mange gange artiklen er
> blevet læst (=vist, da man ikke kan kontrollere om folk læser
> artiklen).

Du kan smide en tæller direkte på artiklen:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/count.asp#asp

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Niels Henriksen

Dato : 26-03-05 08:58

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> Du kan smide en tæller direkte på artiklen:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/count.asp#asp

Det giver hurtigt noget rod med en masse filer hvis der er mange artikler.
Derudover skal man også tænke på at mange små filer hurtigt vil fylde
pladsen op, idet filstørrelsen bliver beregnet ud fra cluster-størrelse.

Database-metoden er nemmest/bedst at bruge

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk