Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
afskrivning på værksted
Fra : Keith Held

Dato : 22-03-05 18:44

Jeg har fået tinglyst ombygning af et maskinhus til mekanikerværksted
i landzone.
Det er udlejet.
Hvordan får jeg det værdisat i forhold til skattevæsen så jeg kan
begynde at afskrive det.
Hvor lang tid skal det afskrives over.

mvh

Alkymisten

Fra : Peder Porse

Dato : 22-03-05 19:32

Uddrag af afskrivningslovens § 17: Afskrivning på bygninger efter § 14
og installationer efter § 15, stk. 1 og 2, kan fra og med
anskaffelsesåret foretages med indtil 5 pct. årligt af anskaffelsessummen.

Du må vel have en anskaffelsessum og en ombygningsudgift.....
pp

Fra : Keith Held

Dato : 23-03-05 23:09

Maskinhuset/stålhallen var en del af ejendommen som jeg købte for
3 år siden (ikke særskilt værdisat i købssummen), og ombygningen
er selvgjort bl.a. med materialer købt gennem Den Blå Avis o.lign,
betyder det at jeg ikke har mulighed for afskrivning?

mvh

Keith