Flytte nummer til en ny udbyder
Fra : Michael

Dato : 22-03-05 17:16

Jeg købte for en måneds tid siden en N6230 som så er låst til mit
debitel abonnement. Nu er det sådan, at Debitel ikke understøtter GPRS
med mit abonnement, og da jeg alligevel havde tænkt mig at skifte til
Telmore eller et andet billigt selskab, når abonnementet udløber, er så
spørgsmålet:

Kan jeg allerede nu få mit nummer flyttet over til eks. Telmore, selvom
abonnementet med Debitel skal løbe yderligere 5 måneder endnu? Jeg ved
godt, at jeg kommer til at betale for det i den tid, men fuck det.

/michael

Fra : Jean

Dato : 22-03-05 17:37

Michael skrev:
> Kan jeg allerede nu få mit nummer flyttet over til eks. Telmore, selvom
> abonnementet med Debitel skal løbe yderligere 5 måneder endnu?

Nej, det kan du ikke. Debitel vil fastholde dit nummer i 6 måneder.
Du kan godt tilmelde dig hos Telmore nu, så er du sikker på at
nummerflytningen går hurtigt muligt efter de 6 måneder.
Du kan også vente og håbe på at Telmore starter tilbuddet igen, hvor du får
200 kroners ekstra gratis taletid. Jeg kan bestemt anbefale Telmore; billigt
og servicen er i top.

Mvh Jean.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 22-03-05 18:53

On Tue, 22 Mar 2005 17:16:16 +0100, Michael <michael-25@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>abonnementet med Debitel skal løbe yderligere 5 måneder endnu? Jeg ved
>godt, at jeg kommer til at betale for det i den tid, men fuck det.

Nej, det nummeret er låst til Debitel i de seks måneder.

Men hvis du får låst din telefon op (pris 0-100 kr.) kan du jo oprette
et nyt nummer/abonnement hos hvilket som helst selskab.

Hvis du har et af de Debitel-abonnementer med meget taletid inkluderet
i prisen vil det dog være bedre at vente de fem måmeder og så blot få
et GPRS-abonnement (24 kr. pr. måned + 16 kr. pr. MB data) hos Debitel
fremfor at miste taletiden.