javascript
Fra : carsten

Dato : 22-03-05 15:04

Hej med jer.
Jeg ved ikke om jeg poster i den rigtigt gruppe - jeg synes ikke at der var
nogen grupper der omhandlede javascript, så denne er det tætteste jeg
kommer. Sig til hvis jeg skal røfle over i en anden gruppe....
Jeg har lavet siden www.nyhedsoverblikket.dk og her vil jeg gerne have, at
folk selv skal kunne vælge deres nyheder til en "hjemmedesignet startside".
Til dette har jeg fundet en dobbelt combo boks som jeg har modificeret. Den
ligger på www.nyhedsoverblikket.dk/egenstartside3.htm
Her er det meningen, at der skal komme forskellige forslag op i boks 2 alt
afhængig efter hvad man vælger i boks 1.
De 8 bokse hører sammen, men mit problem er, at når man vælger noget i boks
2-8, er det den tilhørende boks 1 der ændres.
Er der nogen her med forstand på javascript der kan hjælpe mig?
Eller er der nogen der har et helt andet løsningsforslag?
På forhånd tak.

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 23-03-05 12:20

Det script du har nappet er kun lavet til et sæt af comboboxe Derfor er det
altid den øverste box der skifter. At det er netop denne boks skyldes
linjen:

var temp=document.doublecombo.stage2

du kunne sikkert løse det ved at ændre linjerne

onChange="redirect(this.options.selectedIndex)"

til

onChange="temp=document.doublecombo.stage3;redirect(this.options.selectedIndex)"hvor stage3 skiftes ud til den dropdown du vil ændreEn mere elegant løsning vil dog være at lave funktionen redirect om, men detmå selv ligge at rode med i denne omgang./Marten"carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelsenews:424025d8$0$245$14726298@news.sunsite.dk...> Hej med jer.> Jeg ved ikke om jeg poster i den rigtigt gruppe - jeg synes ikke at dervar> nogen grupper der omhandlede javascript, så denne er det tætteste jeg> kommer. Sig til hvis jeg skal røfle over i en anden gruppe....> Jeg har lavet siden www.nyhedsoverblikket.dk og her vil jeg gerne have, at> folk selv skal kunne vælge deres nyheder til en "hjemmedesignetstartside".> Til dette har jeg fundet en dobbelt combo boks som jeg har modificeret.Den> ligger på www.nyhedsoverblikket.dk/egenstartside3.htm> Her er det meningen, at der skal komme forskellige forslag op i boks 2 alt> afhængig efter hvad man vælger i boks 1.> De 8 bokse hører sammen, men mit problem er, at når man vælger noget iboks> 2-8, er det den tilhørende boks 1 der ændres.> Er der nogen her med forstand på javascript der kan hjælpe mig?> Eller er der nogen der har et helt andet løsningsforslag?> På forhånd tak.>>