Eheim overfladesuger
Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-03-05 14:32

Hej,

jeg har et problem med alger på overflade af mit vand.

har set eheim laver en overfladesuger der skulle hjælpe, nogen der
kender dette produkt ?

mvh

Thomas Jensen

Fra : Jan F.

Dato : 22-03-05 19:04

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har et problem med alger på overflade af mit vand.
>
> har set eheim laver en overfladesuger der skulle hjælpe, nogen der kender
> dette produkt ?

Jeg har engang haft en, den var dyr og virkede efter hensigten.
Må jeg have lov at foreslå et billigt alternativ: en luftsten.

--

Jan F.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-03-05 13:36

Jan F. wrote:

> Jeg har engang haft en, den var dyr og virkede efter hensigten.
> Må jeg have lov at foreslå et billigt alternativ: en luftsten.

Hej Michael,

en luftsten skulle hjælpe fordi planterne så ville tage
nærringsstofferne fra algerne, eller hvordan.
Er ikke helt sikker...

En eheim overfladesuger kan købes for 225,-

mvh

Thomas Jensen

Fra : Tommi Jensen

Dato : 31-03-05 02:19

Thomas Jensen wrote:

> [...]

Generelt er det vel efterhånden en kæphest at sige:
"hvad med at finde og fjerne grunden til uønskede alger i stedet".
det er hermed gjort.

> Hej Michael,
>
> en luftsten skulle hjælpe fordi planterne så ville tage
> nærringsstofferne fra algerne, eller hvordan.
> Er ikke helt sikker...

Jeg tror teorien var at fjerne CO2 fra vandet, og dermed fjerne en del
af næringstofferne for algerne..