Internat el. lign i Sønderjylland
Fra : Martin Hansen [6430]

Dato : 22-03-05 08:42

Hej

Vi har en dalmatiner på 8 mdr som vi skal have omplaceret, da vi desværre
ikke kan tilbyde den det liv den skal have.

Nogen der ved hvordan man gør det? Evt. et internat hvor man kan aflevere
den, hvor man så er sikker på at den får det rigtige hjem, og meget gerne i
det Sønderjydske.

Alternativet er jo annoncering diverse steder, eller i værste fald aflivning
hvilket vi meget gerne vil undgå.

mvh

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 09:08

"Martin Hansen [6430]" <martinnospam@nospammrhansen.dk> skrev i en

> Nogen der ved hvordan man gør det? Evt. et internat hvor man kan aflevere
> den, hvor man så er sikker på at den får det rigtige hjem, og meget gerne
> det Sønderjydske.

www.dyrenes-beskyttelse.dk har dette internat i Sønderjylland:

http://www.skibelundbjerg.dk/

Hvis i er interesseret i fortsat, at følge hunden fremover, får i dog mere
ud af, at annoncere den privat hos f.eks.

www.dba.dk

www.dyrenettet.dk

www.guloggratis.dk

www.dog-inn.dk

.... og vær ærlig omkring, hvorfor i ikke kan beholde hunden.

> Alternativet er jo annoncering diverse steder, eller i værste fald
aflivning
> hvilket vi meget gerne vil undgå.

Hvorfor er det nu lige, at en trussel om aflivning skal benyttes her. Det er
der åbenbart begyndt at være en stigende tendens til.
Det er altså slet ikke umuligt, at finde et godt nyt hjem til en Dalmatiner
på 8 mdr.
Vi har selv lige overtaget en Puddel på 5 år, så selv ældre hunde kan altså
også godt få en ekstra chance i livet og der er sikkert mange gode år i
jeres hund endnu, hvis i giver den en chance....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Martin Hansen [6430]

Dato : 22-03-05 09:22

> [...]
> også godt få en ekstra chance i livet og der er sikkert mange gode år i
> jeres hund endnu, hvis i giver den en chance....

Tak for svaret.

Ved ikke hvor du ser denne trussel.. Det er i hvert fald ikke nemt som en
trussel, men som worst-case-scenario, vi regner da bestemt også med at kunne
finde et andet hjem til den... Men hvis alt slår fejl over længere tid, er
der jo ikke andre muligheder. Men som sagt, er det jo slet ikke en mulighed
der kommer i tankerne det første lange stykke tid.

Internatet Skibelundbjerg, har du erfaring med dette? Ved du noget om
hvordan det fungerer? Hvad det koster mm?

mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 10:37

> [...]

mulighed
> der kommer i tankerne det første lange stykke tid.

Hvorfor så bringe det op ?
Det virker lidt som den nye måde, at presse folk deres kæledyr på, i diverse
annoncer, derfor bliver jeg irriteret.

> Internatet Skibelundbjerg, har du erfaring med dette? Ved du noget om
> hvordan det fungerer? Hvad det koster mm?

Kender ikke lige det pågældende internat.
Ifølge Dyrenes beskyttelses hjemmeside, koster formidlingen af en hund 400
kr. på nogle af de andre internater, så det ligger nok i det prisleje.

Ved en evt. omplacering igennem internat, får du så vidt jeg er informeret
ikke mulighed for at følge hunden fremover: Dvs : I ved ikke hvem de nye
ejere er og de ved ikke hvem i er.
Internaterne plejer dog at have en slags besøgsordning, hvor en repræsentant
fra internatet kommer på uanmeldt besøg hos den nye ejer og på den måde
følger lidt op på hunden.
Men ring dog og snak med dem, så bliver du nok bedre informeret- også mht.
om de har plads til, at modtage jeres hund.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Hanne O. Hansen

Dato : 22-03-05 22:33

> [...]
>Men ring dog og snak med dem, så
>bliver du nok bedre informeret- også mht.
>om de har plads til, at modtage jeres hund.

Vi har en hund fra Dyrenes Beskyttelse, som vi har haft i ca. 2½
år, og vi har aldrig haft besøg derfra, så det kan man ikke være
sikker på.
Hanne.

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-03-05 11:13

Martin Hansen [6430] wrote:

> [...]
> det Sønderjydske.
>
> Alternativet er jo annoncering diverse steder, eller i værste fald aflivning

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke ved meget om, hvordan tingene foregår i
hundeverdenen - jeg er selv katteopdrætter, som overvejer *måske' at få
hund en gang i fremtiden - men hvorfor ikke kontakte hundens
opdrætter, hvis den skal omplaceres?
Jeg formoder, opdrætteren vil være behjælpelig med at finde hunden et
nyt godt hjem. Under alle omstændigheder vil opdrætteren da sikkert
sætte pris på at følge "sin hvalp" - sådan er det iaf i katteverdenen.
mvh Camilla

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 07:56

"Martin Hansen [6430]" <martinnospam@nospammrhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:423fcc4a$0$706$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
>
> Alternativet er jo annoncering diverse steder, eller i værste fald
> aflivning hvilket vi meget gerne vil undgå.

Hej Martin.

Nu ved jeg af gode grunde ikke hvilken dyrlæge du har brugt til din hund.
Men hos vores dyrlæge (Alsia Dyrehospital) har jeg oplevet at de forsøger at
formidle hjem til de dyr som man ikke selv kan beholde. Jeg har fået en kat
der og var næsten ved at tage en overskudshund med hjem. Så prøv at spørge
der. Der er trods alt ikke særligt langt fra Nordborg til Augustenborg

Lisbeth