hvordan kommer man godt igang med php?
Fra : jacob.severin.nielse~

Dato : 21-03-05 21:13

Jeg har taenkt mig at laere noget php, og har overvejet at koebe en bog
og saa laere ud fra den.. Men hvilken bog skal jeg koebe eller er der
nogle web sider som introducere en godt til php?

Jeg har erfaringer med html, java og gaar snart ogsaa igang med noget
C, men ingen erfaring med php.

Haaber i har nogle gode raad saa jeg kan komme godt igang.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-03-05 21:38

jacob.severin.nielsen@gmail.com wrote in

> Jeg har taenkt mig at laere noget php, og har overvejet at koebe
> en bog og saa laere ud fra den.. Men hvilken bog skal jeg koebe
> eller er der nogle web sider som introducere en godt til php?

http://html.dk/ har efter sigende en udemærket tutorial.
Når du så kommer igang er http://dk.php.net/manual noget af det
bedste :)

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Leonard

Dato : 21-03-05 21:53

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:

>http://html.dk/ har efter sigende en udemærket tutorial.

Ja, men ikke så meget om PHP, så vidt jeg kan se.
Men kig i min signatur herunder.

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-03-05 18:02

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote in

> Ja, men ikke så meget om PHP, så vidt jeg kan se.
> Men kig i min signatur herunder.

Lige et spørgsmål, hvorfor skriver du ikke bare adresserne istedet
for at henvise til din signatur ?

> mvh Leonard
> Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : Leonard

Dato : 22-03-05 18:10

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:

>Lige et spørgsmål, hvorfor skriver du ikke bare adresserne istedet
>for at henvise til din signatur ?

Hvorfor skulle jeg skrive adresserne igen, når de nu er i min
signatur?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-03-05 12:26

> Hvorfor skulle jeg skrive adresserne igen, når de nu er i min
> signatur?

Ok, det havde jeg så ikke lige opdaget at du altid havde dem i
signaturen - spurgte mest fordi det nogen gange virker som om folk
skriver som dig fordi de tror de ikke må skrive den slags adresser i
indlægget.

Iøvrigt kræver det ikke så meget at skrive dem igen, så længe er de
jo heller ikke ;)

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Leonard

Dato : 24-03-05 12:40

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:

>Iøvrigt kræver det ikke så meget at skrive dem igen, så længe er de
>jo heller ikke ;)

Næh, men så skulle jeg jo først finde dem, jeg skriver sjældent et
link fra hukommelsen, kopierer det hellere fra browseren. Så undgår
jeg tastefejl og får lige verificeret at siden eksisterer endnu.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-03-05 09:16

On 2005-03-21, jacob.severin.nielsen@gmail.com
> [...]
> C, men ingen erfaring med php.
>
> Haaber i har nogle gode raad saa jeg kan komme godt igang.

<http://php-faq.dk/index.php/Guide_/_tutorial>

- Jacob Atzen

Fra : jari@it.dk

Dato : 22-03-05 22:24

On 21 Mar 2005 12:12:30 -0800, jacob.severin.nielsen@gmail.com wrote:

> [...]
>C, men ingen erfaring med php.
>
>Haaber i har nogle gode raad saa jeg kan komme godt igang.

Den her online bog er helt kanon. Den er rigtig god at læse og rigtig
god som opslagsværk

http://www.hudzilla.org/php/

--
Thomas

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-03-05 23:38

On 2005-03-22, jari@it.dk <jari@it.dk> wrote:
> Den her online bog er helt kanon. Den er rigtig god at læse og rigtig
> god som opslagsværk
>
> http://www.hudzilla.org/php/

Jeg har tilføjet den til: <http://php-faq.dk/index.php/Phpbooks> - hvis
du har lyst må du meget gerne tilføje en lille anmeldelse af bogen.

- Jacob Atzen

Fra : jari@it.dk

Dato : 23-03-05 10:45

On 22 Mar 2005 22:37:38 GMT, Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

>Jeg har tilføjet den til: <http://php-faq.dk/index.php/Phpbooks> - hvis
>du har lyst må du meget gerne tilføje en lille anmeldelse af bogen.

Det er hermed gjort

--
Thomas jari
Alt Webdesign I/S

Fra : Elund

Dato : 22-03-05 23:38

Start på PHP 5 (kr. 79,-)
http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-674-5
eller PHP-bogen (kr. 299,-)
http://bog.ing.dk/?pagetype=book&vareid=57124094
eller evt. et nyt hæfte til kr. 59,- som jeg ikke har kendskab til
http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-678-8

Fra : Jacob

Dato : 23-03-05 11:01

Takker for alle svarene. Men er der ikke nogen af jer som har haft
erfaringer med koebe boeger eller er staar der ikke mere i dem som man
kan laese paa nettet?

Har ikke noget problem med at investere i en bog hvis den er nemmere at
laerer fra.

Fra : Leonard

Dato : 23-03-05 11:14

"Jacob" <jacob.severin.nielsen@gmail.com> wrote:

>Men er der ikke nogen af jer som har haft
>erfaringer med koebe boeger eller er staar der ikke mere i dem som man
>kan laese paa nettet?

Jo da, denne "PHP Developer's Cookbook":
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0672323257/102-2807761-2536927
er jeg glad for at læse i og har lært en hel del af.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-03-05 11:29

On 2005-03-23, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> Jo da, denne "PHP Developer's Cookbook":
> http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0672323257/102-2807761-2536927
> er jeg glad for at læse i og har lært en hel del af.

Er det en god lærebog? Cookbooks plejer primært at rette sig mod folk,
der har lært sproget, men som skal se, hvordan et specifikt problem kan
løses med sproget?

- Jacob Atzen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-03-05 12:41

On Wed, 23 Mar 2005 10:29:19 +0000, Jacob Atzen wrote:

> Er det en god lærebog? Cookbooks plejer primært at rette sig mod folk,
> der har lært sproget, men som skal se, hvordan et specifikt problem kan
> løses med sproget?
Den fordrer, at man kender til programmering, dog ikke nødvendigvis PHP.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Leonard

Dato : 23-03-05 13:41

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

>Er det en god lærebog? Cookbooks plejer primært at rette sig mod folk,
>der har lært sproget, men som skal se, hvordan et specifikt problem kan
>løses med sproget?

Tjah, alt hvad jeg ved om edb er lært ved learning by doing så for mig
er cookbooks gode ...

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-03-05 11:27

On 2005-03-23, Jacob <jacob.severin.nielsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> kan laese paa nettet?
>
> Har ikke noget problem med at investere i en bog hvis den er nemmere at

De par PHP bøger jeg har haft i hænderne synes jeg ikke har bibragt mig
noget særlig voldsomt. Det skal dog siges jeg havde haft fingrene i en
del sprog før PHP, så det hjælper selvfølgelig en del på forståelsen.

PHP er så forholdsvis simpelt, at der ikke er nogen grund til at købe
bøger om det IMHO.

- Jacob Atzen

Fra : Jens

Dato : 24-03-05 09:53

"Jacob" <jacob.severin.nielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Takker for alle svarene. Men er der ikke nogen af jer som har haft
> erfaringer med koebe boeger eller er staar der ikke mere i dem som man
> kan laese paa nettet?

Hvis du har planer om at arbejde med MySQL databaser sammen med PHP, så kan
jeg varmt anbefale 'PHP and MySQL Web Development' af Luke Welling og Laura
Thomson, Developer's Library.

/Jens