Hjælp til if sætning i post system
Fra : Søren Pedersen

Dato : 21-03-05 04:23

Hej

Jeg er ved at udvikle et post system til min hjemmeside. Jeg vil
godt have det sådanne at hvis der er kommet nye beskeder, så skal
de markeres med fed. Jeg trækker ud fra en database hvor der står
om beskeden er Ny eller Old. Jeg har prøvet at lave en If sætning
i den kode som er sendt med, men kan bare ikke få det til at
virke.

http://www.freecodes.dk/kode.asp

Med Venlig Hilsen
Søren Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 21-03-05 09:19

"Søren Pedersen" <spedersen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om beskeden er Ny eller Old. Jeg har prøvet at lave en If sætning
> i den kode som er sendt med, men kan bare ikke få det til at

Her går det galt:

If " & rs('Alder') & " = "Ny" Then

Der skal stå
if Alder = "Ny" then

Da du lige har erklæret variablen Alder ovenfor
og så skal du ikke bruge "& og &"

/lasse

Fra : finn elmgaard

Dato : 21-03-05 09:20

"Søren Pedersen" <spedersen@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> om beskeden er Ny eller Old. Jeg har prøvet at lave en If sætning
> i den kode som er sendt med, men kan bare ikke få det til at

Den if-sætning, du refererer til, er formentlig denne:

If " & rs('Alder') & " = "Ny" Then

I den sammenligner du - så vidt jeg kan se - 2 statiske tekststrenge, der
ikke er og aldrig vil være ens. Prøv i stedet med:

If rs('alder') = "Ny" then

mvh
Finn

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-03-05 14:51

finn elmgaard skrev:

> If rs('alder') = "Ny" then

Mon ikke anførselstegnene også skal rettes:

If rs("alder") = "Ny" then

Apostrof/enkeltanførselstegn bruges til kommentarer i asp/vbscript. Det
er muligt at det virker o.k. i et database-objekt, men jeg tror det
ikke.

--
Jens Gyldenkærne Clausen