Derfor FrontPage 2003
Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 20-03-05 22:36

Der har af og til været folk, der har spurgt om hvorfor de skal vælge FP i
stedet for programmer som Dreamweaver, GoLive etc.
Der er mange gode svar på dette, men jeg vil her forsøge at opsummere nogle
af de mere øjensynlige fordele ved at investere i FP fremfor de øvrige
produkter.

1. FrontPage 2003 indeholder så mange værktøjer og muligheder at man skal
være ualmindelig "nørdet" hvis man overhovedet får brug for blot halvdelen
af dem - og man har stadig med FrontPage muligheder for at lave tingene i
hånden såvel som via skabeloner eller en blanding af tingene.

2. FrontPage 2003 er på dansk - hvilket de fleste danskere vel foretrækker?

3. FrontPage 2003 er billig i forhold til de øvrige produkter som
Dreamweaver, GoLive m.v.

Dreamweaver, GoLive og andre produkter er såmænd meget udmærkede, men der er
ganske få ting man ikke kan gøre lige så godt eller nemt som i FrontPage
2003 også er prisen også pebret. Dreamweaver koster rask væk omkring 7000
kr. GoLive nogenlunde det samme - til forskel for dette kan man få FrontPage
2003 for under 2000 kr.

Man kan vælge de gratis programmer der findes på nettet, men de er næppe
programmer, der helt lever op til den standard som de professionelle
programmer har -og så er det langt vanskeligere at få support med de gratis
programmer.

Men igen: muligheder i FP2003, sproget og prisen er parametre, som ofte går
hånd i hånd og udgør det kernegrundlag som mange webenthusiaster tænder på,
og så kan man med FP2003 se, hvad det er man laver, når man laver en
hjemmeside og dermed lære noget om kodninger i webeditorer.

Minus? Tja, FP extensions eller SharePointsfeatures er måske nok noget, der
begrænser tingene en smule - udbyderen skal understøtte dem, men ellers har
jeg svært ved at se egentlig minusser ved produktet, hvis vi sammenligner
rækken af professionelle programmer.

Arne H. Wilstrup

Fra : S. larsen

Dato : 21-03-05 22:18

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers har jeg svært ved at se egentlig minusser ved produktet, hvis vi
> sammenligner rækken af professionelle programmer.

Hej Arne

Nu du kender til denne version, og virker glad herfor, kunne du måske lige
fortælle mig, der overvejer at opgradere fra 2002, som jeg er glad for.

I 2002 er der mulighed for nemt at oprette asp sider, databaser direkte i
programmet. Er der sket nogen forbedringer/tilføjelser på dette område i den
nye version.

Mvh

Søren

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 22-03-05 11:11

Der er sket en hel del forbedringer - lad mig nævne nogle: du kan lave en
drop-down-menu, der gør at du kan føre en person, der anvender den på din
hjemmeside, over til det sted, du ønsker - det er ikke muligt i FP2002 uden
at man selv laver et script - vel at mærke et script, der også fungerer på
samme måde i MSIE som i Netscape o.lign.
Du kan lettere sætte flashproducerede ting ind, du kan opdele din hjemmeside
således at du både kan læse og indsætte html-koder samtidig med at du
skriver dem i design-mode. Det indebærer at du kan få en bedre idé om,
hvordan tingene hænger sammen på html-niveau.
Der er mange andre features som du kan læse om på MS' hjemmeside om
frontpage - jeg nævner kun et par hurtige features som jeg er glad for. At
nævne dem alle vil føre for vidt.
Arne H. Wilstrup

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-03-05 13:36

Arne H.Wilstrup skrev bl.a.:

> Der er sket en hel del forbedringer [i FP2003] - lad mig nævne nogle: du
kan lave en drop-down-menu,

Hvordan? Kaldes den noget andet i menuerne og Hjælp?

> der gør at du kan føre en person, der anvender den på din hjemmeside,
over til det sted, du ønsker -

Hvordan skal det forstås?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 22-03-05 18:33

Rulleliste - findes i FP2003 under "Indsæt - opførsel".
En rulleliste kan være passiv eller aktiv. En passiv rulleliste viser dig
blot nogle valgmuligheder - en aktiv rulleliste gør at når du foretager et
valg, fx et valg, der fører dig over til en anden hjemmeside, så sker dette
lige så snart træffer det pågældende valg i rullelisten.
Det kan man kun gøre i FP2002 ved at lave et script i hånden og sørge for at
det fungerer under alle browsere.
Arne H. Wilstrup

Fra : anna hansen

Dato : 17-04-05 11:37

Jeg vil bare du har ret Kaj, men som du ved er det nørdede der
griner af frontpagebrugere - jeg må sige den er fin til det behov,
som de fleste almindelige brugere har, jeg bruger dog også
dreamweaver mx2004, mere fordi jeg har arbejdet med html siden
1992, så der kommer jo flere krav til en selv, men du kan i
principet lave det samme i frontpage, så det er også den jeg
anbefaler til folk også fordi den har sin egen ftpprogram
indbygget, så man ikke skal til at finde et ftpprogram, så man kan
udgive sine sider, det kører de fleste død i - så dit indlæg er
virkeligt fint - tak for det Kaj
www.fanostud.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-04-05 08:25

anna hansen skrev blandt andet:

> Jeg vil bare du har ret Kaj, (...) - så dit indlæg er
> virkeligt fint - tak for det Kaj

Hvem er Kaj?

--
Mvh.: Jørgen Grandt