Speciel opstilling på slægtsfoto - Kjærgaa~
Fra : Jakob Kaae

Dato : 20-03-05 19:12

Jeg har lagt et slægtsfoto fra mine gemmer på dk.binaer.historie.

Billedet stammer fra København ca 1925.

Jeg har undret mig meget over opstillingen af personerne på billedet - en
smule "løssluppen" - eller hva'.

Hovedpersonen må være manden i forreste række, med de 4 yngre kvinder
omkring sig.

Kunne billedet være taget ved hans 30 års fødselsdag - altså hans "pebersvende-gilde".

Jeg vil meget gerne have nogle bud på opstillingen - og skulle nogen kende
personer på billedet ville det jo være helt specielt.

Jeg kender kun 2 personer på billedet - min morfar og mormor, som står i de
bageste rækker - Julius August Kjærgaard (1888-1975) og Marie Augusta
Margrethe Hænsch (1889-1931).

Venlig hilsen - Jakob Kaae

Fra : Baertel

Dato : 20-03-05 20:26

"Jakob Kaae" <120010327683@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lagt et slægtsfoto fra mine gemmer på dk.binaer.historie.
> Jeg har undret mig meget over opstillingen af personerne på billedet - en
> smule "løssluppen" - eller hva'.
>

> Venlig hilsen - Jakob Kaae

Billedet kunne jo være et prøvebillede eller en fejl.
De fleste personer ser på et eller andet i højre side (personernes venstre),
måske arbejdes der med klargøring af udstyret og 'kanonen er gået af.

mvh
baertel

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 26-03-05 13:50

On Sun, 20 Mar 2005 19:12:01 +0100, "Jakob Kaae"
<120010327683@post6.tele.dk> wrote:

snip

>Jeg kender kun 2 personer på billedet - min morfar og mormor, som står i de
>bageste rækker - Julius August Kjærgaard (1888-1975) og Marie Augusta
>Margrethe Hænsch (1889-1931).

Hej Jakob

Min søn, nu 26, havde gennem sin opvækst i Hareskov, Værløse et
parallelt forløb med en pige, hvis mor var en Hænsch.

Ja til dels også jeg, for vi sad en tid sammen i Forældreråd...

Måske en af "dine"...?

Venligst
John