Opstart af akvarie
Fra : Helle Madsen

Dato : 18-03-05 23:21

Hejsa

Håber i her i gruppen kan komme med nogle gode råd.

Jeg overvejer at udvide mit akvariebestanden herhjemme, og ved ikke helt
hvad jeg skal kigge efter.
Pt har jeg et 60 liters akvarie med gubbyer, rød neon, panser- og
sugemaller, men vil gerne have noget større. (mine gubbyer yngler så de
snart ikke kan være der mere ;) )

Jeg vil gerne ha et noget større akvarie, og gerne med cichlider (har endnu
ikke lagt mig fast på en bestemt art, er ved at kigge mig omkring)
Mit udgangspunkt vil være et akvarie på 200-300 liter, ville det være
optimalt?
Hvilket akvarie skal jeg kigge efter, hvilken pumpe, filter osv?

Hvilke arter af cichlider er forholdsvis nemme begynderfisk? Vil helst ikke
ha nogle der dør for mig.

Er det for risikabelt at dætte mine gubbyer sammen med dem, eller skal jeg
bibeholde det lille akvarie i samme stand som det er nu?

Ud over cichlider har jeg en drøm om en skilpadde, ville dette overhovedet
kunne fungere?

Det var vist alt for nu, håber der er ogen der kan hjælpe mig lidt videre

/Mange hilsner
Helle Madsen

Fra : Henrik K

Dato : 28-03-05 10:37

Hejsa
Vi har et 250 L akvarie med sumpskildpadder og zebraciklider, det virker
fint.
Men du skal bibeholde dit guppi akv.

Henrik