Internetadgang...?
Fra : Magnus

Dato : 18-03-05 22:43

Min Sony 700i har jeg under "Internetprofiler" to opsætninger den ene er
"TDC Mobil WAP GPRS" som jeg benytter til at få telefonen til at gå på
nettet. Derudover så har jeg en "TDC Mobil MMS" opsætning.

Telefonen går fint på nettet osv.

Så har jeg en Pocket PC med Bluetooth og den kan leg forbinde til mobilen og
flytte filer til og fra telefonen men hvordan kan jeg gå på nettet?

Jeg har fulgt vejledningen på:
http://www.pocketfreak.dk/guides/onlinetelmore.html

men det er som om telefonen ikke vil forbinde til nettet er der noget
specielt man skal sætte til på telefonen for at give adgang til internet via
bluetooth?

/Magnus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-03-05 19:33

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> Min Sony 700i har jeg under "Internetprofiler" to opsætninger den ene er
> "TDC Mobil WAP GPRS" som jeg benytter til at få telefonen til at gå på
> nettet. Derudover så har jeg en "TDC Mobil MMS" opsætning.

Du har en wap- og en mms-opsætning, men det ser for mig ud som du mangler
en »internet-opsætning«.

For TDC-Mobil gælder APN = "internet" (uden gåseøjne). Brugernavn og password
efterlades blanke. Ip-adresse og DNS-servere sættes til automatisk tildeling.

Claus

Fra : Magnus

Dato : 19-03-05 19:38

> [...]
> password
> efterlades blanke. Ip-adresse og DNS-servere sættes til automatisk

Jeg kan jo godt gå på nettet med mobilen så kan jeg jo ikke mangle en
opsætning eller hvad?

/Magnus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-03-05 20:02

> Jeg kan jo godt gå på nettet med mobilen så kan jeg jo ikke mangle en
> opsætning eller hvad?

Når du siger "gå på nettet med mobilen", er det så ikke kun WAP du taler om?

Der er forskel på at WAPPE og gå på INTERNET hos de fleste udbydere. Hos nogle
udbydere f.eks. Tele2 og Sonofon er, gælder det at APN = "internet" for både WAP
og INTERNET.

Hos TDC gælder det at APN = "wap" for en wap-konto og at APN = "internet" for en
internetkonto.

Claus

Fra : Magnus

Dato : 20-03-05 09:32

> Når du siger "gå på nettet med mobilen", er det så ikke kun WAP du taler
> om?

Nej det er det vel ikke når jeg kan få vist en hvilken som helst hjemmeside?

/Magnus

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 20-03-05 10:03

> Nej det er det vel ikke når jeg kan få vist en hvilken som helst
hjemmeside?

I og med S700i ikke har andet end WAP-browser må vi antage, at det er en
WAP-opsætning du har .

Prøv at lav en seperat GPRS-opsætning med de indstillinger Claus skrev
(bl.a. APN = Internet). Derefter laver du en opkaldsforbindelse på PDAen som
ringer til *99#.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg