Frontpage 2003, Feedback formular
Fra : Finn

Dato : 18-03-05 20:59

hvis man vælger en af de sideskabeloner der ligger i FP2003, eks. feedback
formular, hvordan retter man den til sådan rent faktisk sender til den txt
fil der lægges op til og ikke bare forsøger at sender en url som ligner
denne:

http://servernavn/mappenavn/--WEBBOT-SELF--

Fra : Finn

Dato : 19-03-05 18:35

fortsættelse af tråden...................

åbenbart skal man have FrontPage-serverudvidelser på den server man vil
lægge det på.
Jeg går ud fra man gør det ifm med sin FP installation..........

Giver det en støre risiko for hackning, virusangreb osv. osv ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-03-05 15:15

Hvis det er en local server du taler om vil installation af FP medføre
at der også installeres FP Extensions såfremt Serveren understøtter
det og de ikke allerede er installeret (På Win XP pro/ 2003 Server)
vil de allerede være der såfremt IIS er installeret og de ikke bevidst
er valgt fra.

Alt hvad der ligger ud over ren tekst medfører sikkerheds risici så
man bør regelmæssigt checke efter opdateringer/fejlrettlser.

Fra : Finn

Dato : 21-03-05 18:43

> [...]
>
> Alt hvad der ligger ud over ren tekst medfører sikkerheds risici så
> man bør regelmæssigt checke efter opdateringer/fejlrettlser.

Det er en local server vi taler om. Så må finde ud af hvordan jeg
efterinstallerer det.
Hvad mener du med ?

<SNIP> > Alt hvad der ligger ud over ren tekst medfører sikkerheds risici så
> man bør regelmæssigt checke efter opdateringer/fejlrettlser.
<SNIP>

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-03-05 20:56

Præcis hvad jeg skrev. Opdateringer kan du finde på windowsupdate.

Fra : N/A

Dato : 21-03-05 18:50

Fra : Finn

Dato : 21-03-05 18:50

"Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Finn" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
Generelt må
> [...]
> Linux,
> idet antallet af hackere/crackere mv. som arbejder på at ødelægge denne
> type
> installation er langt, langt højere end antallet der arbejder på at
> ødelægge
> Linux installationer. Men - hvis en Windows baseret webserver er
> konfigureret efter de anvisninger Microsoft giver, så er sikkerheden meget
> høj. Hvis webserveren er placeret bag en firewall, skal man være rigtig,
> rigtig, rigtig uheldig hvis ens website bliver defaced el. lign.

Du tænker her på advarslen om (ved konfigurationen ) at serverudvidelser
giver adgang til at andre redigere mine websider. ?
Men min router er nattet til at have åbnet for eks. port 80. Er det der
problemet ligger ?

Sorry hvis jeg spørger ret uvidende dumt

Fra : Ulrik Friis

Dato : 01-04-05 11:02

"Finn" <No@mail.dk> wrote in message
> Du tænker her på advarslen om (ved konfigurationen ) at serverudvidelser
> giver adgang til at andre redigere mine websider. ?

Nej. Den risiko er lige høj for begge servere. Kan man knække koden er man
inde.

> Men min router er nattet til at have åbnet for eks. port 80. Er det der
> problemet ligger ?

Heller ikke. Hvis du følger med i sikkerhedssnak, vil du lægge mærke til, at
dette eller hint sikkerhedsfirma har fundet et "hul" i Windows eller
Internet Explorer el.lign. Og denne opdagelse publiseres med stor
velbehagelighed, da opdagelsen antageligt giver sikkerhedsfirmaet mere
arbejde. Efter opdagelsen udarbejder Microsoft almindeligvis en patch, som
skal installeres for at lukke hullet. Det sker også at MS selv finder
hullerne før alle de andre.

Men publiseringen af opdagelsen har også den konsekvens, at hackere/crackere
kaster sig over hullet for at udnytte det til deres skumle formål. Så hvis
ikke man patcher sin maskine, riskerer man at blive mål for angreb. Det
opdagede hul kan evt. give ubudne gæster adgang til din maskine.

Sikkerhedsfirmaerne bruger en del tid på at finde huller i Microsoft
produkter, hvilket jo ikke er underligt med den udbredelse Microsoft har.
Hvor meget tid de bruger på at finde huller i Linux, UNIX, FreeBSD mv. vides
ikke.

mvh
Ulrik

Fra : anna hansen

Dato : 17-04-05 11:42

Hej Finn!
Ikke for noget men det kræver man har lidt kendskab til kode i
formmail-cgi og lignende, men jeg kan anbefale du tager en tur ud
www.newbie.dk, der kan du få koderne til en gæstebog- forum
formular med mere, så tag du en tur derud
Hilsen www.fanostud.dk
ps: jeg bruger dem ikke selv på min side, men på de sider jeg
laver for folk, gør jeg det.