kald af Java fra php
Fra : Kristian Thy

Dato : 18-03-05 11:00

Okay, nu prøver jeg at få sat min php-installation (4.3.10) op så jeg
kan kalde Javaklasser fra php. Jeg har følgende simple php-side:

<?php
$formatter = new Java('java.text.SimpleDateFormat',
"EEEE, MMMM dd, yyyy 'at' h:mm:ss a z");

echo $formatter->format(new Java('java.util.Date'));
?>

Der giver følgende simple fejlbesked:

Fatal error: Cannot instantiate non-existent class: java in
D:\specinst\Apache2\htdocs\grate\java.php on line 2

I min php.ini har jeg følgende:

extension=php_java.dll

[Java]
java.class.path = .\extensions\php_java.jar;d:\specinst\Apache2\htdocs\grate
java.home = "C:\Program Files\Java\jdk1.5.0"
java.library = "C:\Program Files\Java\jre1.5.0\bin\client\jvm.dll"
java.library.path = .\

Jeg har også prøvet den korte form af filnavnene (C:\progra~1\...) uden
at det gjorde nogen forskel. Jeg er sikker på at stierne passer. Både
php_java.jar og php_java.dll ligger både i \php og \php\ext. Nogen gode
idéer?

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Martin Koch Andersen

Dato : 18-03-05 14:27

Hej Kristian,

Kristian Thy wrote:
> [...]
> at det gjorde nogen forskel. Jeg er sikker på at stierne passer. Både
> php_java.jar og php_java.dll ligger både i \php og \php\ext. Nogen gode

Nu så jeg også lige din anden tråd om fejlmeddelelserne. Du er sikker på
at PHP finder og bruger din php.ini fil ik?

Mht. den Java extension, så bemærk, at en ny stor dum JVM skal starte op
for hvert eneste request til din side!

--
Martin - http://925.dk
"Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars."

Fra : Kristian Thy

Dato : 18-03-05 15:41

Martin Koch Andersen wrote:
> Nu så jeg også lige din anden tråd om fejlmeddelelserne. Du er sikker på
> at PHP finder og bruger din php.ini fil ik?

Det gjorde den så ikke, nej. Det kan lære mig at når der står sådan her
i install.txt:

PHP searches for php.ini in the following locations (in
order):

* PHPIniDir directive (Apache 2 module only)
* HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PHP\IniFilePath
* The PHPRC environment variable
* Directory of PHP (for CLI), or the web server's directory (for
SAPI modules)
* Windows directory (C:\windows or C:\winnt)

- så er det sidste punkt faktisk løgn >-(

> Mht. den Java extension, så bemærk, at en ny stor dum JVM skal starte op
> for hvert eneste request til din side!

Det tager vi os af senere. Foreløbig er det af akademisk og ikke
praktisk interesse jeg skal have det op at køre

\\kristian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-05 17:53

Kristian Thy <thy@itu.dk> wrote in

> * Windows directory (C:\windows or C:\winnt)

> - så er det sidste punkt faktisk løgn >-(

Det virker ellers fint hos mig - er du sikker på den ikke finder en i
en af de andre lokationer først ?

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-03-05 21:25

Henrik Stidsen wrote:
> Det virker ellers fint hos mig - er du sikker på den ikke finder en i
> en af de andre lokationer først ?

Ifølge Windows' find-funktion er der kun den ene php.ini på disken. Men
jeg har før været ude for at Windows find-funktion ikke kan finde filer
jeg positivt ved findes på disken.

Anyhoo, problemet løste sig automagisk da jeg gik over til debian i
stedet for WinXP. Majet nemmere, og så virker find-funktionen

\\kristian