De 3 udbydere...
Fra : s.wind@mail.com

Dato : 25-05-01 23:52

Sidder her med ISDN og jamrer... og har gjort det i ca. 1 år...

Nu kan jeg se TeleDanmark har vores central klar d. 31/7-2001 så det er jo
rart nok....
Men umiddelbart vil jeg hellere have CC eller WOL

WOL fordi jeg kan få 512/512 for 600 pr. md.
CC fordi de har en løsning der hedder 1024/128 til ca. samme penge.

Men WOL og CC kan ikke se at vores central bliver klar så hvad skal man
gøre..

Skal man bestille TeleDK's tilbud og så måske skifte 6 mdr. senere til en af
de 2 andre ???

Gode råd modtages med kyshånd, da jeg vil have en bestilling i hus så
hurtigt som muligt så vi kan få sat skub i sagerne og jeg så måske kan være
så heldig at der er kobber i overskud til mig..
--
Søren HDI' Wind - s.wind@mail.com - Pug 206 HDI' Driver -
www.PeugeotKlubJylland.dk

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 26-05-01 00:01

Jeg skal fra tid til anden have 2 computere sluttet til..
Det er muligt jeg vil have en FTP kørende, ind i mellem,
Skal man vælge Fast IP eller dynamisk ???

Hvad taler for det ene og hvad taler for det andet ???

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-05-01 10:22

<s.wind@mail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal fra tid til anden have 2 computere sluttet til..
> Det er muligt jeg vil have en FTP kørende, ind i mellem,
> Skal man vælge Fast IP eller dynamisk ???

Jeg vil anbefale Bredbånd|ADSL.
Du får 2 public ip'er så der er _ingen_ routerproblemer.
Hvis du bare skal køre lidt legeserver ind i mellem kan dyndns.dk klare
problemet med at du ikke har den samme ip hver gang.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-05-01 10:37

On Sat, 26 May 2001 11:22:27 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Jeg vil anbefale Bredbånd|ADSL.
>Du får 2 public ip'er så der er _ingen_ routerproblemer.
>Hvis du bare skal køre lidt legeserver ind i mellem kan dyndns.dk klare
>problemet med at du ikke har den samme ip hver gang.

Nu er det jo weekend, så jeg kan ikke ringe ind nu til TD.

Efter at have kigget på Bredbånd|ADSL er jeg mere intereseret i det. Er
det muligt at ændre bestilling fra NE2 til B|ADSL?
Uden at jeg kommer om i køen af den grund. Jeg skal have det installeret
den 8. juni og har ikke lyst til at vente længere.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-05-01 10:43

"Stefan Bruhn" <news002@3x7.dk> skrev i en meddelelse
> Efter at have kigget på Bredbånd|ADSL er jeg mere intereseret i det. Er
> det muligt at ændre bestilling fra NE2 til B|ADSL?

Næppe. Det er svjv ikke på plads endnu

Fra : Johnny Berggren

Dato : 28-05-01 01:37

Nej, det er ikke muligt, da NE og Bredbånds ADSL bliver solgt af 2
forskelliger afdelinger. De konkurrerer fakstisk med hinanden. Vil du ændre
din NE bestilling til en Bredbån skal du ringe 80808030 og afbestille NE.
Derefter skal du ringe 80808016 hvor du så bestille Bredbånds ADSL.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-01 00:23

<s.wind@mail.com> wrote in message news:9emnrt$2ud$1@news.cybercity.dk...
> Sidder her med ISDN og jamrer... og har gjort det i ca. 1 år...

´Her gjorde jeg det samme,,, Og nu med en dejlig download med 225 super
kanont stabilt (uden router tilkoblet)

> Nu kan jeg se TeleDanmark har vores central klar d. 31/7-2001 så det er jo
> rart nok....
> Men umiddelbart vil jeg hellere have CC eller WOL

Jeg ville nu også hellere have Wol´s SOHO Router... Men man kan jo ikke få
det hele

> WOL fordi jeg kan få 512/512 for 600 pr. md.
> CC fordi de har en løsning der hedder 1024/128 til ca. samme penge.

TDC netexpres 1024/256 549 Kroner...

eller TDC bredbånd med telefoni 1024/256 for 649 med 2 dyn. IP adresser

> Men WOL og CC kan ikke se at vores central bliver klar så hvad skal man
> gøre..

Når din central først er klar til den 31/7, skal du nok ikke regne med. At
wol eller CC sådan lige kommer med det samme...!

> Skal man bestille TeleDK's tilbud og så måske skifte 6 mdr. senere til en
af
> de 2 andre ???

Tjaa,,, ville nok være det hurtigste..

> [...]
være
> så heldig at der er kobber i overskud til mig..

Der er ikke andet end TDC,,, så hvis du vil huritgt til sagerne. Så er det
der´ det sker.

Jeg synes nu det er nogle gode Tilbud TDC har for tiden..

Dog er deres netexpres Router ret skod, efter min mening. Og derfor kører
direkte fra modem.. Men nu er de kommet med en anden "dims" til deres
"bredbånd" løsning som inkludere telefoni (ligesom mobilix)
Det er vist en slags bridge. Som ikke har NAT.. Men du kan derimod få op til
6 dyn. ip adresser... Så hver computer kan få en IP at leje med. eller 3
Faste IP adresser hvis jeg har forstået det korrekt. dog med en merpris på
10 kroner pr. 2 dyn eller 1 fast Ip pr. måned.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-05-01 09:07

On Sat, 26 May 2001 01:23:11 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Så hver computer kan få en IP at leje med. eller 3
>Faste IP adresser hvis jeg har forstået det korrekt. dog med en merpris på
>10 kroner pr. 2 dyn eller 1 fast Ip pr. måned.

Jeg mener bestemt at man kun kan få EN fast IP, og hvis man vælger den
faste, kan man ikke få nogle dynamiske. Desvære, men det skulle være
nogle tekniske begransninger. Siger Jesper Skriver, og han plejer at
vide hvad han taler om,,,

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 26-05-01 10:07

> [...]
> faste, kan man ikke få nogle dynamiske. Desvære, men det skulle være
> nogle tekniske begransninger. Siger Jesper Skriver, og han plejer at

Jeg har lige snakket med TDC og det er enten eller, men jeg kan ringe og få
det skiftet fra det ene sec. til det andet, hvis jeg får brug for flere
IP'er

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 26-05-01 00:19

<s.wind@mail.com> skrev i en meddelelse
> Nu kan jeg se TeleDanmark har vores central klar d. 31/7-2001 så det er jo
> rart nok....
> Men umiddelbart vil jeg hellere have CC eller WOL
<SNIP>
> Men WOL og CC kan ikke se at vores central bliver klar så hvad skal man
> gøre..

Du har vist misforstået noget. CC og WOL kan ikke tilbyde ADSL bare fordi
TDC kan det. De skal selv klargøre centralen med deres eget udstyr.
Så hvis CC og WOL endnu ikke har fastsat nogen etableringsdato for centralen
synes jeg du skulle tage imod TDC's tilbud.

--
Jimmy Nielsen