Egyptisk mobil, virker den i DK -med telmo~
Fra : mikkel paulsen

Dato : 17-03-05 21:55

hej
jeg er netop i egypten, her koster en nokia 7610 1000 kroner uden abb.
min søster kan bruge hendes 3410 med egyptisk abb, selvom den er købt
i DK. men kan jeg bruge den 7610 i DK, med dansk abb.??
jeg kan prøve at smide mit sim kort med telmore i den, hvis den så
virker hernede "med udlands telmore" vil den så nødvendigvis også
virke i dk ?

Grunden til jeg er itivl, er at hvis man kan spare så mange penge,så
burde parallel import af mobiler være meget udbredt.

håber på hurtig hjælp tager hjem om 4 dage
mvh mikkel

Fra : Søren Blom

Dato : 18-03-05 01:03

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev
> [...]
> jeg kan prøve at smide mit sim kort med telmore i den, hvis den så
> virker hernede "med udlands telmore" vil den så nødvendigvis også

Ja, den vil virke i Danmark uden problemer også med dit telmorekort i.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 18-03-05 16:36

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message news:<423a1acf$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev
> >

> Ja, den vil virke i Danmark uden problemer også med dit telmorekort i.

hvad vil det så koste at få smidt en dansk ordbog i ? tror nemlig ikke
den er installeret i forvejen

Fra : Søren Blom

Dato : 18-03-05 18:06

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev

> hvad vil det så koste at få smidt en dansk ordbog i ? tror nemlig ikke
> den er installeret i forvejen

Det kan TeleCare ol. svare dig på, men typisk et par 100 kr.

Fra : Holtz

Dato : 18-03-05 10:23

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> burde parallel import af mobiler være meget udbredt.
>
> håber på hurtig hjælp tager hjem om 4 dage

Men du skal være opmærksom på, at der nok ikke er dansk T9 ordbog i. Så
bliver det ret besværligt at skrive sms'er. Du kan dog få lagt en dansk
sprogpakke i når du kommer hjem. Det koster ca. 100 kr.

Jesper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-05 10:45

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Grunden til jeg er itivl, er at hvis man kan spare så mange penge,så
> burde parallel import af mobiler være meget udbredt.

Men hvis du importerer den fra et land uden for EU / EØF skal der told +
moms så lidt af fidusen forsvinder jo.

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Kim

Dato : 18-03-05 11:25

> Men hvis du importerer den fra et land uden for EU / EØF skal der told +
> moms så lidt af fidusen forsvinder jo.

Så er dit svar nok ikke aktuelt for ham, mon ?

Mvh, Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-05 11:29

"Kim" <No@money.dk> wrote in message
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Så er dit svar nok ikke aktuelt for ham, mon ?

Det kunne være at han gerne ville læse svarene når han kommer hjem, desuden
kan andre måske vær int. i tråden ?

Fra : Iddqd

Dato : 18-03-05 14:35

Kim wrote:
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Så er dit svar nok ikke aktuelt for ham, mon ?

Ikke forstået!

Du tror vel ikke at man bare kan slæbe med hjem uden at skulle svare
told m.m.? Det handler ikke kun om hvad man får sendt.

Mvh

Bruno

Fra : JMo.

Dato : 19-03-05 11:31

Iddqd wrote:

> Ikke forstået!
>
> Du tror vel ikke at man bare kan slæbe med hjem uden at skulle svare
> told m.m.? Det handler ikke kun om hvad man får sendt.

Har du læst hele tråden?

Der var tale om en mobiltelefon til 1100,-.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 19-03-05 22:09

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in message news:<Xns961E75243D0FFJMoUsenetPost@212.54.64.134>...

> Har du læst hele tråden?
>
> Der var tale om en mobiltelefon til 1100,-.

Okay tak for svaret ang. telecare 100.-kr er sgu billigt.

til jer, som moralprædikener om told, skat og jeg skal komme efter
dig!! JA jeg har tænkt mig at omgåes de danske tolmyndigheder, lige
som i sikkert brød loven da i sidst købte en kopi-trøje eller noget
andet!
Det er desuden ingen problem at få elektronik fra egypten og ind i DK,
min søs som bor her har ofte taget et eller andet med hjem.

desuden er der når man kræver told og skat af elektronik fra udlandet,
så ligger der en max pris som varen må koste. Jeg mener bestemt det er
over 1000 kr, men faktisk er jeg lige glad.

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-03-05 22:35

Hej

> [...]
> så ligger der en max pris som varen må koste. Jeg mener bestemt det er
> over 1000 kr, men faktisk er jeg lige glad.
Cool holdning! *ggg* Så ka' de lærer det!

Brian

Fra : RpR

Dato : 20-03-05 13:20

> Cool holdning! *ggg* Så ka' de lærer det!

Ja, det et utroligt så dobbeltmoralske folk i en NG ellers kan være. Når det
kommer til stykket er de ikke en skid bedre

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-03-05 16:32

> Okay tak for svaret ang. telecare 100.-kr er sgu billigt.

Bemærk han skrev et _par_ hundrede... Husk også at tillægge udgiften til
en oplader der kan bruges med det danske elnet...

--
Michael
Send gratis SMS - http://vindenand.dk

Fra : mikkel paulsen

Dato : 20-03-05 22:45

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> wrote in message news:<423d9771$0$245$14726298@news.sunsite.dk>...

> Bemærk han skrev et _par_ hundrede... Husk også at tillægge udgiften til
> en oplader der kan bruges med det danske elnet...

Man har samme el-net i egypten som man har i DK. har snakket med
telecare det koster kun en hund at få skiftet ordbogen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-03-05 22:56

> Man har samme el-net i egypten som man har i DK. har snakket med
> telecare det koster kun en hund at få skiftet ordbogen

Ok, jamen så er alt jo i skønneste orden :)

--
Michael
http://vindenand.dk/webshop.html - kig forbi!!