ASPMail sender ***SPAM*** i emne felt
Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 17-03-05 16:24

Jeg har lige lavet et meget fint email system for nogle spejdere.
Det virkede fint, men så fik jeg den ide at man også skulle kunne
vedhæfte filer til sine mails.
Jeg kender kun AspSmartUpload og her derfor brugt dette til at
hente filen på brugerens computer, herefter har jeg så brugt fx
mySmartUpload.form("f_afnavn") når jeg skulle hente indtastninger
fra formularen.
Modtagerne bliver hentet fra en database.

Men efter jeg har blandet SmartUpload ind i mit ASPMail script er
serveren begyndt at tilføje noget til mit emne felt. Når man
modtager en email sendt fra hjemmesiden starter emnet med
***SPAM*** fx emne "***SPAM*** Så er der indkaldelse til møde"

Der hvor jeg sætter emnet ser sådan ud:
' Her sættes overskriften på mailen
Mailer.Subject = mySmartUpload.form("f_emne")

Er der nogen der ved hvordan jeg får dette fjernet fra emne
feltet?
På forhånd rigtigt mange tak for hjælpen, da det jo ikke ser så
godt ud når der står at posten fra spejderne er spam :-/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Esben

Dato : 17-03-05 18:59

"Tonni Rasmussen" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> modtager en email sendt fra hjemmesiden starter emnet med
> ***SPAM*** fx emne "***SPAM*** Så er der indkaldelse til møde"

Mon ikke det er modtagerens mailserver der klassificerer mailen som spam?

--
Esben

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 17-03-05 21:50

Esben wrote:
> Mon ikke det er modtagerens mailserver der klassificerer mailen som spam?

Uden at være ekspert på området, vil jeg mene, at det også kan være den
udgående server, som gør det.

Når jeg nogen gange skal sende filer til mig selv, sender jeg til den
samme mail-adresse som jeg sender fra.
Hvis jeg så har vedhæftet bestemt fil typer, er der blevet tilføjet en
tekst i toppen af mail, hvor der står, at den vedhæftede fil er fjernet
af serveren der sendte den, for at forhindre, at den server bruges til spam.

Men som sagt ved jeg ikke vildt meget om det, så det kan godt være, at
det er noget ved siden af i denne situation.

Men vil give dig ret i, at det sandsynligvis er den modtagende server,
der har påskrevet "spam".

Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 17-03-05 22:59

> Men vil give dig ret i, at det sandsynligvis er den modtagende server,
> der har påskrevet "spam".

Hej I to, jeg tror ikke der er modtager serveren der skriver det. Jeg har
email adresser på forskellige servere, og der stod det samme i emnefeltet.
Jeg har lige været væk fra computeren nogle timer, og ville lige prøve at
sende email igen. Ved de første jeg sendte blev der ikke ændret noget i
emnefeltet, men da jeg hurtigt efter ville sende igen (jeg skulle jo lige
teste om det virkelig var gået i sig selv) blev der tilføjet ***SPAM*** i
emnefeltet på den anden omgang email.
Måske er det noget scriptet tilføjer hvis der sendes flere gange efter
hinanden?

Men det er også et problem, for hvad nu hvis to brugere sender email lige
efter hinanden. Så vil der jo blive tilføjet noget i emne feltet på de email
nr. 2 bruger sender ud.

Venlig hilsen Tonni