sko/støvler
Fra : Ole Jakobsen

Dato : 17-03-05 13:42

Hej gruppe

Jeg skal ha købt mig et par Sko/støvler til mine fisketurer, er der nogen
der har nogle gode erfarringer med forskellige slags?? De eneste krav jeg
har er at de skal være vandtætte og ikke for varme da de også skal bruges om
sommeren.
Håber der en nogen der kan hjælpe.

Hilsen Ole

Fra : Mette P.

Dato : 18-03-05 19:36

"Ole Jakobsen" <guffy2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har er at de skal være vandtætte og ikke for varme da de også skal bruges

Ja, har da haft et par gummistøvler, de er goe. Find en af de korte Viking
modeller, så er turen reddet. I sted for at drøne i et par semi-vandtætte
Goretex til et par tusinde.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-03-05 20:46

Mette P. wrote:
> Ja, har da haft et par gummistøvler, de er goe. Find en af de korte Viking
> modeller, så er turen reddet. I sted for at drøne i et par semi-vandtætte
> Goretex til et par tusinde.

Formoder du aldrig har eget et stykke Goretex tøj?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-03-05 21:24

Ole Jakobsen wrote:
> [...]
> har er at de skal være vandtætte og ikke for varme da de også skal bruges om

Du ret sparsom med oplysningerne. Hvor du fisker er måske en mindre
detalje?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Arne Jensen

Dato : 19-03-05 07:06

On Fri, 18 Mar 2005 21:24:12 +0100, Thomas Schreiber
<removenews@schreiber.se> wrote:

>Du ret sparsom med oplysningerne. Hvor du fisker er måske en mindre
>detalje?

Faktisk også den tanke jeg umiddelbart havde:)

Hav/sø/mose/kutter/båd?

Et par korte gummirøjsere kan såmænd være godt nok, men ikke specielt
anvendelige hvis man går rundt i en mose, eller vader efter
havørreder:)

Venlig hilsen
Arne

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-03-05 08:13

Arne Jensen wrote:
> Hav/sø/mose/kutter/båd?
>
> Et par korte gummirøjsere kan såmænd være godt nok, men ikke specielt
> anvendelige hvis man går rundt i en mose, eller vader efter
> havørreder:)

Det eneste sted jeg fisker med alm. sko/støvler er ved den helt nære
kyst/mole i århus. Da jeg er 99.9% fluefisker, sker det dog så sjældent
at det næsten ikke er værd at nævne

Jeg bruger åndbare waders/skridtstøvler til alt mit fiskeri - også i
sommermånederne. Thank god for Goretex

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 19-03-05 14:31

hej igen
de skal bruges til sø og å fiskeri, når jeg ikke bruger waders

Fra : Arne Jensen

Dato : 19-03-05 18:42

On Sat, 19 Mar 2005 14:31:22 +0100, "Ole Jakobsen"
<guffy2@mail.tele.dk> wrote:

>hej igen
> de skal bruges til sø og å fiskeri, når jeg ikke bruger waders

Jeg har efter at jeg skrev mit lille halv humorisktiske indlæg..Der
var lidt upassende tænkt lidt over hvor svært dit spørgsmål i grunden
er at besvare. Jeg vil derfor vælge at besvare med hvad jeg helt
personligt gør.. Ikke at det på nogen måde er rigtigt, men jeg
fryser/sveder sjældent mine tæer.. Det hænder dog at de bliver våde:)

Hvis jeg tager på en hurtig og impulsiv fisketur nede på Nyborg havn..
Jeg bor ikke så forfærdeligt langt derfra, kan jeg godt finde på at
tage afsted i mine allestedsnærværende træsko... Jeg ved der ingen
risiko er for at jeg skal ud og vade, og i og med at jeg er en
bonderøv, befinder mine fødder sig glimrende i et par træsko/tøfler.

Kræver dine fødder varmere påklædning står det dig selvfølgeligt frit
for at vælge det;)

Skal jeg derimod ud til en sø og fiske aborre eller andet og evt skal
lidt ud i vandet for at lande fisken, vælger jeg som regel mine
støvler.. Mette anbefalede ganske vidst ankelstøvler/korte støvler,
men ærligt og redeligt.. Skal det være så køb et par knælange
støvler.. Det er så træls at stå 10 cm ude i vandet og ikke kunne nå
den der fisk fordi så bliver støvlerne fulde af vand:)

Nora supermax med en indlægssål er en rigtig god støvle der ikke
ødelægger et budget, og iøvrigt tåler vind og vejr.. Både frost og
sol. Det er fristende at købe nogle helt billige, men for det første
er de ikke særligt behagelige at have på, og for det andet flækker
gummiet, som sikkert er plastik! Ikke sagt at du skal købe nora, men
regn med 150+ for et par gode gummirøjsere!

Kort sagt: Vælg noget fodtøj hvor dine fødder har det behageligt, men
en egentlig anbefaling kan jeg ikke give dig.. Blot nogle ideer;)

Venligst
Arne

Fra : Paludan

Dato : 02-04-05 07:19

Hej.

Jeg har selv offret det et par gode støvler koster, og kan på det
kraftigeste anbefale Ecco's goretex støvler, der er både i den dyre og den
billige ende, mine ligger nok i den dyre, men bliver også brugt til alt.

Hilsen Jan

> [...]
jeg
> har er at de skal være vandtætte og ikke for varme da de også skal

Den har indtil videre sparet mig for at få 17353 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk