WinKnoppix
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-03-05 21:25

Jeg så på Slashdot at der er en der har lavet en Knoppix+QEMU cd som -
når den indsættes i en Windows maskine - automatisk bruger QEMU til at
boote Knoppix i et vindue.

Det kører trægt, men ret overbevisende. Der er netadgang, så der kan
surfes og ssh'es og alt det der.

Og så kan man selvfølgelig også boote normalt på den og får en normal
knoppix.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://www.unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : ST

Dato : 16-03-05 22:07

On Wed, 16 Mar 2005 21:24:54 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> [...]
> surfes og ssh'es og alt det der.
>
> Og så kan man selvfølgelig også boote normalt på den og får en normal

Yeps, tag et kig på
http://ibiblio.org/pub/Linux/distributions/damnsmall/current/ og hent
dsl-embedded-1.0rc1.zip, udpak den under Windows og vupti kan du via QEMU
boote DamnSmallLinux (mini udgave af Knoppix).
Mvh
Torben

Fra : Max Andersen

Dato : 17-03-05 09:09

ST wrote:

> [...]
> dsl-embedded-1.0rc1.zip, udpak den under Windows og vupti kan du via QEMU
> boote DamnSmallLinux (mini udgave af Knoppix).

dsl 1.0rc1 kører formidabelt hurtigt. jeg kan dog ikke få min usb-key
til at virke med den, men hvis man loader dsl i ram og slår dma til,
m.v. så er det en fed lille skive.

Max

Fra : ST

Dato : 17-03-05 21:46

"Max Andersen" <max@militant.dk> wrote in message

> [...]
> at virke med den, men hvis man loader dsl i ram og slår dma til, m.v. så

Jeg synes ikke imbedded kører så hurtig, har prøvet den hjemme (1.6Ghz,768mb
ram) og på arbejde (>3Ghz,1000mb ram), den kører bedst på arbejde.
Til gengæld har jeg en mini-CD (180MB) med DSL, samt en 64MB USB pen hvorfra
DSL også kører perfekt.
Det tog mig en god aften at DSL lagt over på min USB pen, det ikke lige til,
og dokumentationen ikke alt for god.
Et godt råd, boot DSL fra CD og brug det indbyggede script.
Mvh
Torben

Fra : Kristian Thy

Dato : 17-03-05 21:58

ST wrote:
> Det tog mig en god aften at DSL lagt over på min USB pen, det ikke lige til,
> og dokumentationen ikke alt for god.

Du har selvfølgelig dokumenteret hvad du gjorde og lagt det på nettet,
ikke?

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/