Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Dollars på kontoen
Fra : ___P.Sir___

Dato : 16-03-05 13:34

Hvordan gør man bedst, hvis man vil købe et antal US dollars, og gemme
dem et års tid? Man kan vel ikke sætte dem ind på en konto i en dansk
bank? Skal man simpelthen gemme dem under hovedpuden?

--
m.v.h. Preben

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-03-05 14:59

___P.Sir___ wrote:

> Hvordan gør man bedst, hvis man vil købe et antal US dollars, og gemme
> dem et års tid? Man kan vel ikke sætte dem ind på en konto i en dansk
> bank?

Jo, - de fleste banker kan oprette konti i fremmede valutaer. Der er
typisk gebyr på at hæve/indsætte eller overføre til/fra konti i andre
valutaer.

Måske kan det bedre betale sig at investere i sikre amerikanske papirer
eller lave en kurssikringsaftale med banken...

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : ___P.Sir___

Dato : 16-03-05 15:22

> Måske kan det bedre betale sig at investere i sikre amerikanske
> papirer eller lave en kurssikringsaftale med banken...

Hm, altså, det drejer sig om at ville lægge penge - i størrelsesordenen
50.000,- - til side til en usa ferie 2006. Og da jeg ikke tror på at
kursen kommer ret længere ned, ville jeg købe disse dollaser allerede
nu.
Men hvis der er en bedre måde at gøre det på, er jeg da lydhør for
ideer??
m.v.h Preben

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-03-05 21:28

___P.Sir___ wrote:

> [...]
> nu.
> Men hvis der er en bedre måde at gøre det på, er jeg da lydhør for

Du skal i hvert fald overveje risikoen ved at have kontanter liggende -
og rejse med sådan et beløb på dig.

- Og hvis du flytter dem over på en konto i dollar, skal de formentlig
tilbage på en konto i DKK hvor du har kreditkort tilknyttet - så der
taber du gebyrer og over/underkurs et par gange.

Samtidig "sikrer" du dig også mod en evt. gevinst, hvis dollaren skulle
falde yderligere (hvilket jeg ikke mener er helt urealistisk).

Jeg ville nok sætte pengene på en højt forrentet konto i DKK uden nogen
gebyrer - og så købe dollar, hvis den pludselig ser ud til at skulle stige.

M.v.h.

Jonathan

Fra : David T. Metz

Dato : 17-03-05 11:28

___P.Sir___ wrote:
> Og da jeg ikke tror på at
> kursen kommer ret længere ned,

Af nysgerrighed: Har du nogen god grund til at tro sådan?

David

Fra : jo

Dato : 17-03-05 13:46

Den billigste måde er uden tvivl at købe dollars via SAXO bank
www.saxobank.com
Du betaler den rigtige dollarskurs uden fradrag eller tillæg og kun for 10
USD i gebyr

Lige nu er prisspreadet 5,5600 / 5.5630.
Du kan altså købe dollars til 5,5630, derudover får du dag til dag renten
til 2,58%. Køber du dollars på termin er renten 3,42 på 6 mdr.

PH

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk