Newf og sadeltasker
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-03-05 12:56

Hej

Hvor gammel skal en newf være, før man kan begynde at træne med
sadeltasker? Altså naturligvis uden indhold.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Webbitch

Dato : 16-03-05 13:44

Hej Trine
Jeg startede med min broholmerblanding, da hun var 4 mdr. der købte jeg
en "lille" saddeltaske til hende og lod hende gå med den når hun
alligevel var med ude at købe ind, en sadeltaske vejer jo ikke mere en
de fleste hundefrakker, så jeg kan ikke lige få øje på at det skulle
kunne skade hunden at starte tidligere. Jeg begyndte først at lægge vægt
i den da hun var 1 år (her taler vi 4 pakker pålæg af 150g). Idag er hun
4 år og bærer 2-3 kg. hjem. Jeg har læst et sted at en hund kan bære op
til 2/3 af sin egne vægt, men det er altså ikke noget jeg har tænkt mig
at forsøge.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen

Dato : 16-03-05 16:31

Trine Kornum Christiansen skrev:
> Hej
>
> Hvor gammel skal en newf være, før man kan begynde at træne med
> sadeltasker? Altså naturligvis uden indhold.
>
> Mvh Trine

http://www.dyrebrevkassen.dk/html/leksikon/frmlks.html?ahund8.html&2
se her Trine

En newf er en stor stærk hund der i gamle dage trak store træer i
newfoundland, ud af skoven, og de elsker at trække

Uden særlig belastning kan du sagtens starte når hunden er 3 4 mdr

Hilsen
Jørgen

Fra : Lars

Dato : 16-03-05 20:12

Hej Trine

Start så tidlig som muligt, for jo før newfi bliver vant til at gå med noget
på ryggen jo nemmere vil det blive.
Det kræver selvfølgelig at taskerne ikke er alt for store i forhold til
hundens størrelse.

Vi startede godt nok sent her i huset - vovse var vel 2 år, da jeg købte de
tasker vi bruger (fundet på en ferie i Norge), men den næste hund vil få dem
på meget før.

- og tro mig, det er rigtig rart, at man ikke selv skal slæbe rundt på vand,
mad osv.

Hilsen Lars - og Emma

www.tavestpaa.dk

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-03-05 23:33

> [...]
> 4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre
> spændende ting. Jeres hund er naturligvis også velkommen.

Med tomme tasker, til hver time.... Men dog uden at kende Facts specielt for
NF, men bare overføre fra SB, så motionerer hvalpen sig selv, hele det
første år. Så derfor, bare sove så meget som muligt ..

M.V.H....Benny..