indsætte "br" i et formfelt
Fra : Per Rasmussen

Dato : 16-03-05 11:55

Hej

Er der nogen der kender et script hvormed man kan indsætte f.eks.
br (linieskift) i et formfelt, således at når man trykker på en
knap så bliver koden sat ind??

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 16-03-05 14:38

[...]

>Er der nogen der kender et script hvormed man kan indsætte f.eks.
>br (linieskift) i et formfelt, således at når man trykker på en
>knap så bliver koden sat ind??

document.formular_navn.felt_navn.value =
document.formular_navn.felt_navn.value + '<br>'

???

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 17-03-05 01:11

Bo Kamp Dudek wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> document.formular_navn.felt_navn.value =
> document.formular_navn.felt_navn.value + '<br>'

Nu hjalp det råd mig ikke, for jeg sidder lige nu og forsøger mig på
et område jeg ikke har arbejdet før.
Men jeg mener at i nogle Rich Text Editorer jeg har set, der bruger
de noget javascript, dette burde man vel kunne kringle så man også
kan bruge det i en almindelig form.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 18-03-05 18:09

"Per Rasmussen" <jeg@skalgivedig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg mener at i nogle Rich Text Editorer jeg har set, der bruger
> de noget javascript, dette burde man vel kunne kringle så man også

Så vidt jeg se er det du vil opnå er at fjerne et almindeligt linieskift
inde i en tekst.

Et almindeligt linieskift i en tekst defineres sådan her:

var CrLf = String.fromCharCode(13) + String.fromCharCode(10);

Du erstatter dette linieskift sådan her;

MyTextField.value.replace(CrLf,"<br>");

Det ovenstående svar var sådan set korrekt det indsatte nemlig et linieskift
i slutningen af et tekstfelt, hvilket egentlig var hvad du spurgte om. Så du
havde som end ikke behøvet vrisse

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg