billede afhængig af skærmstørrelse
Fra : Birte Johansen

Dato : 15-03-05 23:42

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med et javascript der loader 3
forskellige billeder afhængig af skærmstørrelsen. Billedet vises
i en tabel, hvor der er noget tekst i de andre tabelfelter.

På forhånd tak.
Birte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-03-05 00:09

Birte Johansen wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe med et javascript der loader 3
> forskellige billeder afhængig af skærmstørrelsen.

Du har ikke brug for skærmstørrelsen. Du skal interessere dig for bredden på
browservinduet: avail-width.

Der er ikke pr. definition sammenhæng mellem brugerens skærmstørrelse (og
skærmopløsning) og størrelsen på samme brugers browservindue - især ikke
hvis brugeren sidder med et stor, højopløst skærm.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Birte Johansen

Dato : 16-03-05 15:18

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> skærmopløsning) og størrelsen på samme brugers browservindue - især ikke
> hvis brugeren sidder med et stor, højopløst skærm.

OK, har du også et eller andet til at styre det med, således at jeg kan loade
de 3 forskellige billeder afhængig af bredden på browservinduet?

Med venlig hilsen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-03-05 23:45

Birte Johansen <birte-johansenFJERNNOSPAM@post10.tele.dk> writes:

> OK, har du også et eller andet til at styre det med, således at jeg kan loade
> de 3 forskellige billeder afhængig af bredden på browservinduet?

Browserens størrelse: <URL: http://jibbering.com/faq/#FAQ4_9>

/L