mail server på Debian
Fra : Carsten

Dato : 14-03-05 22:56

Hej sider og roder noget med en mailserver, den funger, kan modtage mail,
men jeg kan ikke kontakte den på port 110 men på port 143
og såvidt jeg kan læse er det fordi den ikke har en pop3 men en imap
hvordan får jeg det rettet
så jeg får en pop3 op og køre også ?
har installeret postfix og procmail

/Carsten

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-03-05 07:10

Carsten <spam@spam.dk> writes:

> og såvidt jeg kan læse er det fordi den ikke har en pop3 men en imap
> hvordan får jeg det rettet
> så jeg får en pop3 op og køre også ?

Installer en pop3-server. To bud kunne være courier-pop eller
cyrus-pop3d.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tanenbaum had convinced Linus that his

Fra : Steen Suder

Dato : 15-03-05 07:19

Carsten wrote:

> Hej sider og roder noget med en mailserver, den funger, kan modtage
> mail, men jeg kan ikke kontakte den på port 110 men på port 143
> og såvidt jeg kan læse er det fordi den ikke har en pop3 men en imap

Pt. har du en SMTPserver, så du kan modtage og sende email til og fra
serveren.

> hvordan får jeg det rettet
> så jeg får en pop3 op og køre også ?
> har installeret postfix og procmail

Som Peter Makholm påpeger har du brug for en POP-server, hvis du vil
tilgå din email på serveren med en POP-klient.

--
Steen Suder

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-03-05 08:14

Carsten wrote:
> [...]
> men jeg kan ikke kontakte den på port 110 men på port 143
> og såvidt jeg kan læse er det fordi den ikke har en pop3 men en imap

Hej Carsten

Da jeg selv skulle havde en email server fulgte jeg diverse tutorials på
nettet, og den der fungerede bedst var denne her:
http://workaround.org/articles/ispmail-sarge/

I dag kører jeg selv med den opsætning med omkring 10 domæner med ca
5-10 emails per domæne, og det spiller bare :)

Hilsen
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com/index.php Gratis dykkermagasin.

Fra : ST

Dato : 16-03-05 01:55

On Mon, 14 Mar 2005 22:56:02 +0100, Carsten wrote:

> [...]
> men jeg kan ikke kontakte den på port 110 men på port 143
> og såvidt jeg kan læse er det fordi den ikke har en pop3 men en imap

Jeg bruger selv Exim som MTA og mailutils-pop3d til POP3.
Mvh
Torben

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-03-05 15:34

Carsten wrote:
> [...]
> men jeg kan ikke kontakte den på port 110 men på port 143
> og såvidt jeg kan læse er det fordi den ikke har en pop3 men en imap

Hvis postfix er opsat til at levere mails i $home/Maildir kan du nøjes
med en apt-get install courier-pop3

Selv bruger jeg courier-imap sammen med exim4

Hilsen Mikkel