Aktive sessioner i IIS?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 14-03-05 20:34

Hej NG.

Kan man i MS IIS se hvor mange sessioner der er aktive?
Jeg er ikke ude efter en tæller på siden, jeg vil bare kunne se det i IIS
hvis det er muligt.

Mvh
Stefan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-03-05 23:12

Stefan Kristensen wrote:

> Kan man i MS IIS se hvor mange sessioner der er aktive?
> Jeg er ikke ude efter en tæller på siden, jeg vil bare kunne se det i
> IIS hvis det er muligt.

Jeg har ikke observeret en sådan record - eller for den sags skyld mulighed
for at definere antal mulige samtidige sessions.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 16-03-05 02:08

"Stefan Kristensen" <jems@mad.dk> wrote in message
> Hej NG.
>
> Kan man i MS IIS se hvor mange sessioner der er aktive?
> Jeg er ikke ude efter en tæller på siden, jeg vil bare kunne se det i IIS
> hvis det er muligt.

Hvis du har adgang til serveren er da måske noget i control panel ->
Administration -> Preformence der kan man lave alt muligt lir, også noget
med "server sessions" under performance object "server"

Obs. for at sætte en graf ind skal man klikke på + tegnet.

mvh. Mogens

--
Find med Svend-bent - http://www.svend-bent.dk/
MSM Scan - http://www.svend-bent.dk/msm/

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 16-03-05 11:59

> [...]
> med "server sessions" under performance object "server"
>
> Obs. for at sætte en graf ind skal man klikke på + tegnet.

Hmm... Det ser meget lovende ud. Jeg skal lige finde de rigtige
objekter/countere.
Ved du hvad jeg skal vælge hvsi jeg vil vide hvor mange sessioner der er
aktive? Det er en gammel applikation der bruger frames :-/. Hovedsiden er en
html fil med framesetet, men al indholdet er asp file.

Mvh
Stefan

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 16-03-05 13:19

> [...]
en
> html fil med framesetet, men al indholdet er asp file.

Du skal vælge den der hedder Aktive server pages og derefter vælges Sessions
Current (tror jeg nok) den hvis ihvertfald hvor mange sessions der er på min
server og det passe godt nok med den tæller som er på hjemmesiden.

der er en lille knap der hvor man vælger som hedder explain så komme der en
lille forklaring på den ting man har valgt.

Mvh. Mogens

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 16-03-05 13:59

> [...]
min
> server og det passe godt nok med den tæller som er på hjemmesiden.

Mange tak for hjælpen.

Mvh
Stefan