Mazda 323F - plads til barnevogn?
Fra : Bo Velschow

Dato : 14-03-05 19:58

Hej grupper

Ja, undskyld den måske lidt pudsige X-posting - men forhåbentlig er det OK i
lyset af nedenstående spørgsmål:

Jeg kigger lidt på en 323F (sidste udgave, dvs. udgaven før 3-eren; GLX,
dvs. dén med justerbart bagsæde), og er nysgerrig efter at høre, om nogen
har erfaringer med at stoppe en barnevogn (sådan en normal Odder-størrelse)
i bagagerummet på sådan én?? Jeg tænker her mest på situationen, hvor
bagsædet er kørt helt frem - dvs. maksimal plads i bagagerummet. Kan det
umiddelbart lade sig gøre?? Eller skal man ud i roderiet med at tage hjulene
af (altså af barnevognen; ikke af bilen!) osv.? Og kan der i givet fald
overhovedet være andet end barnevognen i bagagerummet (og er der overhovedet
benplads tilbage på bagsædet)??

Er der nogen, der vil dele deres erfaringer?? Nå jo, generelle indtryk af
bilen (evt. med en håndfuld år og >100 kkm på bagen) er selvfølgelig også
meget velkomne!

På forhånd tak for alle inputs.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Peter [5260]

Dato : 15-03-05 09:37

Bo Velschow wrote:
> [...]
> bilen (evt. med en håndfuld år og >100 kkm på bagen) er selvfølgelig også

Jeg har selv været den glade ejer af en Mazda 323F 1,8 GLX årg. 99 (udseende som en
stationcar). Bilen kører utroligt godt, og som altid med Mazda, så virker det bare!

Vi skiftede dog til en 626 2,0i SLX, da der i 323'eren ikke var ordentlig plads til
barnevogn+kasse+taske med tøj osv.
Jo, pladsen var der, men da vi også har en søn på (nu) 14 år, så kunne der blive lidt
pladsmangel med "fuld oppakning".

Du kan evt. overveje at smide træk på, og så placere barnevognsstellet på en
cykelclips bagpå.

Jeg mener at kunne huske, at det var temmelig bøvlet at få vognen ind og ud af
bagagerummet (en stor Odder) - var der mere opakning end normalt, skulle
Odder-hjulene afmonteres. Det var for meget irritation i dagligdagen, derfor skiftede
vi til 626'eren.

....og nu er børnene efterhånden blevet så store, at vi er ved at skifte 626'eren ud
til en Hyundai Getz 1,6

Håber, du kan bruge det!

Mvh
Peter

Fra : Bo Velschow

Dato : 15-03-05 10:05

"Peter [5260]" <konner@mazdapc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv været den glade ejer af en Mazda 323F 1,8 GLX årg. 99
> (udseende som en stationcar). Bilen kører utroligt godt, og som altid med
> Mazda, så virker det bare!

Ja, det er også min oplevelse!
Har selv haft 626 ('95-'02; 140 kkm), som bare kørte og kørte og kørte (mon
den var på Duracell??)
Jeg har dog haft lejlighed til at prøve 323'eren ved flere lejligheder (når
den anden var til service og en sjælden gang imellem reparation), og den
var/er jeg begejstret for!

> Vi skiftede dog til en 626 2,0i SLX, da der i 323'eren ikke var ordentlig
> plads til barnevogn+kasse+taske med tøj osv.

Nej, det kan jeg godt forestille mig. Dog skulle det nok kun være til
barnevogn plus et minimum af oppakning (obligatorisk pusletaske, indkøb
mv.), da den skulle fungere som bil nr. 2. Til langture ville det nok (pga.
pladsen) primært være vores st.car, der skulle holde for.

Jeg går ud fra, at 626'eren var/er en st.car - eller er det hatchbacken??

> [...]
> blive lidt pladsmangel med "fuld oppakning".
>
> Du kan evt. overveje at smide træk på, og så placere barnevognsstellet på

Ja, det bruger vi faktisk allerede på vores st.car, da vi typisk har mange,
mange ting med på langtur (f.eks. _både_ barnevogn _og_ klapvogn)! Ulempen
ved den løsning er, at det typisk kræver lidt mere arbejde at adskille
barnevogn, sætte cykelstativ på osv., end det gør bare at smide det hele ind
i bagagerummet - men muligheden overvejes bestemt.

> [...]
> skulle Odder-hjulene afmonteres. Det var for meget irritation i
> dagligdagen, derfor skiftede vi til 626'eren.

Jeg kan forestille mig, at man pga. den relativt høje læssekant nærmere skal
sætte ting "ned" end "ind" i bagagerummet.

> ...og nu er børnene efterhånden blevet så store, at vi er ved at skifte
> 626'eren ud til en Hyundai Getz 1,6
>
> Håber, du kan bruge det!

Jo, tak for svaret - som sagt er alle inputs meget velkomne (det er jo en
"jungle" derude).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Peter [5260]

Dato : 15-03-05 10:31

Bo Velschow wrote:
> "Peter [5260]" <konner@mazdapc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg går ud fra, at 626'eren var/er en st.car - eller er det hatchbacken??

626'eren er en hatchback (5-dørs). Den har nu gået 270kkm, og spinder stadig som en
symaskine
Oceaner af plads indvendigt - måske en brugt 626 fra 1996-1998 kan være et alternativ
til en 323'er? Med et rimeligt kilometertal koster en ca. 8 år gammel 626 1.8 mellem
70.000 og 90.000 - ulempen er naturligvis den højere afgift m.m.

> [...]
> barnevogn, sætte cykelstativ på osv., end det gør bare at smide det hele ind
> i bagagerummet - men muligheden overvejes bestemt.

Ja, og når man så har fået barnevogn m.m. monteret bagpå, så har konen lige glemt
madrassen til campingsengen ... husk derfor en 5-dørs st.car )

> Jeg kan forestille mig, at man pga. den relativt høje læssekant nærmere skal
> sætte ting "ned" end "ind" i bagagerummet.

Ja, ned i bagagerummet. Vi havde tidligere en Golf Manhatten 1.8, og det lykkedes os
at få revet hul i bagsiden af bagsædet pga. akslerne på barnevognen (her SKULLE
hjulene af!).

> Jo, tak for svaret - som sagt er alle inputs meget velkomne (det er jo en
> "jungle" derude).

Velbekomme!

PS: En helt anden indgangsvinkel kunne jo være at skifte barnevognen ud med en af de
der klabarnevogne, der måske fylder mindre i sammenklappet stand - jeg kender
desværre ikke markedet i dag, børnene er blevet for store....

/Peter

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 15-03-05 18:27

On 14/03/05 19:57, in article 4235deb1$0$29277$14726298@news.sunsite.dk, "Bo
Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote:

> [...]
> bilen (evt. med en håndfuld år og >100 kkm på bagen) er selvfølgelig også

Min Odder barnevogn kunne godt være i min mors 323F

--
Bøger sælges:
www.petit.onlinesalg.dk