Problem med cpufreq
Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-03-05 14:34

Hej

Jeg har været ved at rode med noget cpu frequency scaling på min laptop,
men den virker ikke helt som forventet. Der er tale om en ASUS L3800C
med en 1800MHz P4-M CPU.

Jeg har sat den op med powernowd, og den detecter også 2 mulige
frekvenser, 1200MHz og 1800MHz, som den skifter rigtigt imellem.
Problemet er at Windows driveren kan bruge en del andre frekvenser. I
den driver kan jeg vælge 25%, 50%, 75% eller 100% som niveau. Samtidig
ser det ud til at det er noget der virker udenom den alm. speedstep, som
powernowd bruger, da de procentangivelsers udgangspunkt er afhængigt af
om maskinen er startet med eller uden AC tilsluttet.

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan få fat i den setting,
der giver den ekstra skalering?

/Jacob