Problemer med Firefox og ASP-sider
Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 14-03-05 13:19

Hejsa.

Jeg installerede FireFox 1.0 for en måneds tid siden - og har siden da
undret mig over hvorfor det tog mig så lang tid. Dog er der ét problem jeg
ikke rigtigt kan finde noget info om - jeg har prøvet at søge lidt tilbage i
gruppen.

Når jeg vil ind på nogle ASP-sider (har kun opdaget det ved ASP-sider),
gemmer FireFix en fil på mit skrivebord, istedet for at gå ind på siden. Jeg
oplever det tit på www.mobildebat.dk når jeg vil ind på "Generel
mobildebat". Jeg bliver så nødt til, at trykke på linket igen, og bagefter
slette den oprettede fil på mit desktop.

Kan nogen nikke genkendende til problemet, og eventuelt komme med en
løsning?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-05 13:45

Jeppe Vestergaard skrev:

> [...]
> gemmer FireFix en fil på mit skrivebord, istedet for at gå ind på siden. Jeg

Jeg har lige afprøvet siden, og kan ikke genskabe fejlen. Men jeg gætter
på at de problemer du oplever skyldes at webserveren levererer en
forkert content-type med en given side. IE vælger i mange tilfælde at
ignorere oplysninger om content-type - så den fx viser en side som html,
selv om den sendes som om det skulle være tekst.

> Kan nogen nikke genkendende til problemet, og eventuelt komme med en
> løsning?

Hvis det er problemet, er løsningen at hive fat i folkene bag websiden,
og bede dem om at tjekke den så den også virker i Firefox. Mange
websites er i dag alene testet med Internet Explorer - og selv om
Firefox og andre alternative browsere efterhånden er blevet ganske gode
til at efterligne IE's opførsel på mange punkter, kan man stadig let
komme i situationer hvor det ikke er tilfældet - specielt hvis man slet
ikke tester i andet end IE.

--
Jens Gyldenkærne Clausen