hvilken falk?
Fra : jones_net

Dato : 14-03-05 12:50

Hejsa

På en gammel radiomast i nærheden er der opsat en kasse til falke (tror det
er falke), nu har jeg så endelig fået et nogenlunde billede (alm.
digitalkamera og stjernekikkert) af en af fuglene.

Sidste år var der 4 eller 5 fugle i kassen, og efter sigende har de ynglet i
kassen i mange år.

Når fuglene flyver gennem haven, skriger de meget højt - på bedste gyservis
(ved ikke om det er relevant for artsbestemmelsen)

Billedet ligger i dk.binaer 14-03-2005 12:43 "dk.fritid.ornitologi - hviken
falk"

Hvilken falk er det, hvis det er en falk?
/J

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 14-03-05 13:08

jones_net wrote:
> [...]
> Billedet ligger i dk.binaer 14-03-2005 12:43
> "dk.fritid.ornitologi - hviken falk"
>
> Hvilken falk er det, hvis det er en falk?

Tårnfalk (falco tinnunculus)

Mikkel

Fra : jones_net

Dato : 14-03-05 13:18