Kan man stole på dem?
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-03-05 12:31

Hej.

Jeg har en veninde, som meget gerne vil have et barn. Der er bare lige det,
at hun er lesbisk, (som dog lever i et fast parforhold) og så er det jo ikke
bare sådan lige. Men igår fandt vi en hjemmeside på nettet, der hedder A.I
Sædbank. http://www.saedbank.com/

Så ville jeg egentlig bare høre, om der er nogen som kender til siden, eller
som har hørt godt eller skidt om den? Hun har prøvet flere gange at blive
insemineret på en privat klinik i KBH, men det er meget dyrt og desuden bor
min veninde i Nordjylland, så det er jo en lang tur, for det skal jo nærmest
foregå på minuttet.

Håber der en nogen, der kender til det. På forhånd tak.

Hilsen Rikke.

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk MSN: kjeldsen76@hotmail.com

....men en ting er sikkert han gik aldrig baglæns som alle de andre skvat.
(Allan Olsen - Taberens søn)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-03-05 13:49

> [...]
> blive insemineret på en privat klinik i KBH, men det er meget dyrt og
> desuden bor min veninde i Nordjylland, så det er jo en lang tur, for det

Først, jeg kender ikke så meget til emnet.
Men jeg ville sætte spørgsmåltegn til hvor godt resultatet bliver når man
får sæden leveret med posten og selv skal sætte det op?

Men jeg så i fjernsynet om en international sædbank med filial i Århus, så
der findes bestemt sædbanker i Nordjylland!
Prøv og se her: www.cryos.dk
Det var dem som var i fjernsynet, og lokalerne var meget flotte, det kunne
godt vidne om et seriøst firma.

Mvh

Emil

Fra : Holst

Dato : 14-03-05 14:08

Emil Jensen [2100] wrote:

> Men jeg ville sætte spørgsmåltegn til hvor godt resultatet bliver når man
> får sæden leveret med posten og selv skal sætte det op?

Til gengæld har man jo ved fjernsalg 14 dages returret

Fra : MAG

Dato : 14-03-05 14:48

Hejsa!

Prøv at se dette....måske det kan hjælpe...

http://www.jordemoderklinikken.dk/

Med venlig hilsen
Maria

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:BzeZd.106$CY2.75@news.get2net.dk...

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-03-05 16:00

Hej.

Tak for jeres svar, men som jeg skrev i mit indlæg, så er min veninde
lesbisk og kan derfor ikke blive insemineret på en almindelig klinik. Det er
nemlig ikke tilladt. Det er heller ikke tilladt for lesbiske par at få sæd
fra de almindelige sædbanker, det er nemlig kun forbeholdt heteroseksuelle
par. Der er en klinik i KBH, som hedder Stork. Det er den eneste klinik, der
har tilladelse til at inseminere lesbiske par, indehaveren er jordemoder,
derfor. Men det koster 4000kr pr gang + transport og hvad der ellers følger
med.

Lige en lille detalje, Emil, men Århus ligger ikke i Nordjylland Men min
veninde kender godt de forskellige sædbanker, men kan jo desværre ikke bruge
dem til så meget.

Men ellers tak for svarene. Håber at der er flere som vil komme med svar.

Mvh. Rikke

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-03-05 20:24

> Lige en lille detalje, Emil, men Århus ligger ikke i Nordjylland Men
> min veninde kender godt de forskellige sædbanker, men kan jo desværre ikke
> bruge dem til så meget.

Hehe, for en københavner, ligger Århus et eller andet sted i Jylland, og det
må være tæt nok på Nord-jylland

Held og lykke med at finde noget som passer til jeres veninde.

Mvh

Emil

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-03-05 14:43

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:MChZd.288$Rf6.263@news.get2net.dk...

> [...]
> har tilladelse til at inseminere lesbiske par, indehaveren er jordemoder,
> derfor. Men det koster 4000kr pr gang + transport og hvad der ellers

Hvis hun ikke kan klare den udgift, har hun ikke råd til at få barnet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 20-03-05 17:50

"Hvis hun ikke kan klare den udgift, har hun ikke råd til at få barnet."

Hej Lisbeth.

Min veninde har ikke noget imod at skulle betale for det - hun har jo
ligesom ikke så meget andet valg!! Det er mig, der har noget imod, at hun
skal betale for det. Desuden synes hun, at det har været meget stressende at
skulle smide, hvad hun har i hænderne, når hun skulle rejse til KBH og så
bare hjem og vente - på at der ingenting skete!!

Mvh. Rikke.

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:423d7fc5$0$626$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-03-05 12:43

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:SNh%d.1358$lw4.82@news.get2net.dk...

> [...]
> skulle smide, hvad hun har i hænderne, når hun skulle rejse til KBH og så
> bare hjem og vente - på at der ingenting skete!!

At have et barn er langt mere stressende end at rejse til København.
At have et barn er lig med MEGET OFTE at skulle smide, hvad man har i
hænderne.

Hjælp hellere i første omgang din veninde til at få styr på sit liv og ro i
sin sjæl.

Mvh. Lisbeth

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 25-03-05 11:57

Hej Lisbeth og andre med sikkert velmenende råd.

Min veninde har fuldstændig styr på sit liv og er helt klar til at få børn.

Jeg skulle nok have været mere præcis i min første mail. Det jeg ønskede var
links eller anvisninger til, hvor vi kunne finde oplysninger om hvor hun
kunne få den bedste hjælp til at blive gravid, igen fordi hun er lesbisk.
Alt det andet er faktisk sagen fuldstændig uvedkommende i denne sammenhæng.

Jeg har heller ikke ønsket at starte en diskussion om hvorvidt homoseksuelle
skal have lov til at få børn eller ej. Det er der så heller ikke nogen der
har kommenteret(hvor utroligt det end lyder).

Mvh. Rikke. God påske til alle.

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:4242ad27$0$22717$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Holst

Dato : 25-03-05 12:04

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> [...]
> Alt det andet er faktisk sagen fuldstændig uvedkommende i denne sammenhæng.

Det kunne være, at du skulle prøve dk.forbruger i stedet. Dit spørgsmål
er jo et forbrugerspørgsmål og ikke et spørgsmål, som reelt hører hjemme
i denne gruppe, idet der jo i fundatsen står "Gruppen er ikke beregnet
til diskussion af "mangel-på-børn" emner som f.x. adoptionprocessen og
processen i.f.m. kunstig befrugtning."

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-03-05 21:43

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:s5S0e.39$Dc4.10@news.get2net.dk...

> Min veninde har fuldstændig styr på sit liv og er helt klar til at få
børn.

I givet fald behøver du ikke bekymre dig over de ting, du synes at bekymre
dig over på venindens vegne. Lad hende hellere vælge det sted, der er bedst
og mest sikkert - og glem alt om, hvorvidt der er 100 km fra eller til.

> [...]
hun
> kunne få den bedste hjælp til at blive gravid,

Du har selv oplyst det! "Der er en klinik i KBH, som hedder Stork. Det er

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 26-03-05 06:44

Brian, Rikke & Kristian skrev:

> [...]
> Alt det andet er faktisk sagen fuldstændig uvedkommende i denne sammenhæng.

Hvis det er dét der er spørgsmålet, så har du selv svaret, nemlig
StorkKlinik.
Mener ikke der findes andre steder i DK, hvor f.eks. lesbiske kan blive
insemineret, under betryggende og professionelle forhold - Desværre.

A.I. Sædbank kender jeg ikke og kan derfor ikke udtale mig om - Men
StorkKlinik har jo også muligheden for at sende donor-sæd.

Endeligt er der jo muligheden for selv at finde en donor.

Men har din veninde problemer med at blive gravid?
Som jeg forstod dit oprindelige indlæg i denne tråd, så har hun flere
gange været på StorkKlinik og er blevet insemineret?
Er det korrekt forstået?
Hvis det er, hvor mange gange har hun så været der? Og hvad er hendes alder?
Hvis man ser på StorkKlinik'ens hjemmeside under statistik, så er
succesraten lidt over 24% i bedste tilfælde til lidt under 9% i
dårligste tilfælde.

Er din veninde blevet undersøgt, såsom StorkKlinik anbefaler?

Mvh. Jan

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 28-03-05 18:57

Hej .

Min veninde har været på Stork klinikken 2 eller 3 gange uden held.Hun er
forøvrigt 30 år. Hun og jeg troede, at det var den eneste klinik i DK,
derfor skrev jeg som jeg gjorde. Men jeg har efter flere indlæg her fundet
ud af, at der minumum er 2 klinikker i Jylland. Ellers skulle hun være
blevet testet osv på Stork klinikken. Det med at finde en donor selv, har vi
gjort lidt grin med "så tag da i byen....", mennnn det har hun ikke lige
lyst til, og det kan jeg godt forstå. Så er det jo heller ikke til at vide,
hvad donor forventer. Ja, altså min kæreste har tilbudt, at han godt vil
gøre det for 1500kr.

Men der er jo så mange ting i det. Det er jo ikke sådan lige til. Det er
også svært for mig at formulere det hele, da det jo er min veninde jeg har
spurgt for (hun har ikke internet hjemme).

Mvh. Rikke.

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-03-05 20:49

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Hvis hun ikke kan klare den udgift, har hun ikke råd til at få barnet.

Vrøvl.

/David

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 14-03-05 16:46

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:BzeZd.106$CY2.75@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Jeg har en veninde, som meget gerne vil have et barn.

Prøv bl.a. at kigge i debatforummet "homoseksuelle forældre" på
www.netbaby.dk. Her anbefales f.eks. hjemmesiden www.regnbuefamilier.dk og
nævnes, at der også skulle findes et par klinikker i Jylland.

MVH Mette

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-03-05 18:39

Mange tak for de nyttige links.