Skyder i TDBGrid
Fra : Kurt

Dato : 14-03-05 12:32

Jeg har en TDBGrid med en skyder i højre side.
Den kan jo også bruges til at vælge record med.
Hvad hedder den events, som er knyttet til brugen f den (hvis der er nogen)?

/Kurt

Fra : Harald

Dato : 14-03-05 12:49

"Kurt" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har en TDBGrid med en skyder i højre side.
> Den kan jo også bruges til at vælge record med.
> Hvad hedder den events, som er knyttet til brugen f den (hvis der er
> nogen)?

Ville det ikke være bedre at bruge TDataSource.OnDataChange ?

Jeg mener at hvis du vil have en event tilknyttet skyderen så skal du selv
lave den.

/HK

Fra : Kurt

Dato : 14-03-05 13:15

"Harald" <nomail@noname.dk> wrote in message
> "Kurt" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
>
> Ville det ikke være bedre at bruge TDataSource.OnDataChange ?

På sin vis, men data ændrer sig også i tilfælde, hvor jeg ikke ønsker at
udføre den bestemte funktion.

> Jeg mener at hvis du vil have en event tilknyttet skyderen så skal du selv
> lave den.
>
> /HK
Ja, det kan jeg nok ikke klare.
Tak for svaret.
/Kurt

Fra : Thor

Dato : 14-03-05 16:01

Eller bedre, - dataset.afterscroll - den kaldes ikke så ofte som DataChange

mvh Thor

Fra : Kurt

Dato : 15-03-05 09:53

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

> Eller bedre, - dataset.afterscroll - den kaldes ikke så ofte som
DataChange

> mvh Thor

Det er vist den, jeg har brug for.
Tak for hjælpen.